Opakování učiva pro žáky 6. tříd

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Bezobratlí živočichové
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
VZTAHY MEZI ORGANISMY 15. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Příklady vztahů mezi populacemi
Biotické podmínky života
STAVBA ZEMĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Život na Zemi.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Stavba a vznik Země Projevy života
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Potravní vazby rostlin a živočichů
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
VY_32_INOVACE_16_Kapr obecný
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM HOUBY VY_32_INOVACE_17.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
VZTAHY ORGANISMŮ.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Pozorování přírody stavba květu.
prezentace pro 4. ročník ZŠ
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
ZEMĚ VE VESMÍRU 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
60.1 Základy mikroskopování
Vytvořil: Mgr. Miloslav Došek - ZŠ a MŠ Jablonec nad Nisou, Kamenná 404/4, příspěvková organizace.
Základní postupy v biologii. Práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou a mikroskopem Vedení protokolů a pozorování, dokumentování nákresů s popisy Vedení.
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Populace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Významní vědci, jednobuněčné a mnohobuněčné organismy
Škola:. Základní škola Kladruby
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Vztahy mezi organismy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
Opakování lišejníky, řasy
Smyslová ústrojí člověka
Leeuwenhoekův mikroskop
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
JAK ZKOUMÁME PŘÍRODU.
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název projektu: Moderní škola
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Transkript prezentace:

Opakování učiva pro žáky 6. tříd Obr. 1

Spoj, co k sobě patří: Producenti a, houby a baktérie Konzumenti b, zelené rostliny a sinice Rozkladači c, živočichové 1.b, 2c, 3a Obr. 2

Malý kvíz pro přírodovědce 1. symbióza je: A, vztah lovce a kořisti B, výhodné soužití dvou organismů C, soužití parazita a hostitele 1b Obr. 3

A, vztah mezi cizopasníkem a hostitelem B, vztah predátora a kořisti 2. predace je: A, vztah mezi cizopasníkem a hostitelem B, vztah predátora a kořisti C, výhodné soužití dvou organismů 2b Obr. 4

A, soužití mezi predátorem a kořistí B, soužití mezi dvěma organismy 3. parazitismus je: A, soužití mezi predátorem a kořistí B, soužití mezi dvěma organismy C, soužití mezi parazitem a hostitelem 3.c

A, umí vytvářet živiny sám 4. Konzument : A, umí vytvářet živiny sám B, neumí vytvářet živiny sám a musí je přijímat C, rozkládá těla uhynulých živočichů 4b

A, získává živiny fotosyntézou B, patří sem živočichové 5. Producent: A, získává živiny fotosyntézou B, patří sem živočichové C, patří sem houby 5a

Vysvětli potravní řetězec na obrázku? Jeden organismus je zdrojem energie pro druhý Tato závislost se nazývá……………………… Obr. 8 Obr. 7 Obr. 6 Obr. 5 Potravní řetězec

Co už víš o mikroskopu. Roku 1650 byl zdokonalen nizozemským badatelem … Celkové zvětšení vypočítáme …………………………………….. Pod jakým zvětšením pozorujeme preparát, k jehož zobrazení použijeme 10x zvětšující okulár a 6x zvětšující objektiv? A.V. Leeuwenhoekem Zvětšení okuláru * objektivu Obr. 10

Umíš popsat mikroskop? okulár tubus zaostřovací šroub rameno objektiv stolek zrcátko clona stojan Obr. 9

Obr. 1: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Optical_microscope_nikon_alphaphot_%2B.jpg Obr. 10: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Antoni_van_Leeuwenhoek.png Obr. 9: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wiktionary.org/wiki/Soubor:Revolving_light_microscope.jpg Obr. 2: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:H%C5%99ib_smrkov%C3%BD.jpg Obr. 3: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A_sunflower.jpg Obr.4 : [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Common_clownfish.jpg

Obr.5 : [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zel%C3%AD Obr. 6: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lagarta2.jpg Obr. 7: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Turdus_pilaris2.jpg Obr. 8: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Americankestrel65.jpg