Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
STAROVĚK Malá Asie a Blízký východ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Anotace Žák se seznámí s obsahem Bible …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Pojmenuje význam bible. Je schopen správně přiřadit významné.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Starověká Palestina.
Starověká Fénicie, Kanaán a Izrael
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Registrační číslo projektu:
Starověké Řecko I. počátky.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Starověké Řecko I. počátky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
Peloponéský poloostrov
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo: VY_32_INOVACE_26_10 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Mykénská.
VY_32_INOVACE_Dj.9.18-Mínojská kultura-prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Identifikátor materiálu: EU –
Název Mykénské Řecko Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Syropalestina.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Počátek řeckých civilizací.
Starověká Palestina Petr Machala.
Dějepis Starověk – Chetité, Fénicie, Palestina, Mykény a Kréta Pavel Šupka
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Další státní útvary na Předním východě Persie, Fénicie, Palestina.
Význam bible OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L ) úkol: Vytvoř myšlenkovou mapu (co si vybavíš, když se řekne bible):
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY ŘECKÉ DĚJINY. Pojem ANTIKA označuje kulturu starověkého ŘECKA a ŘÍMA rok 0 – zlom letopočtu 14. stol. př.n.l.476 n.l. období rozkvětu mykénské.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Historie židovského Chrámu
Starověké Řecko I. počátky.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Mykénské období ( st .př.n.l.
Oblast východního pobřeží Středozemního moře
VY_32_INOVACE_218_Mykénská civilizace
Souvislá pedagogická praxe Bc. Lenka Ďurišová 2. ročník, NMgr. D-Zsv
Blízký východ a Persie VY_32_INOVACE_46_918
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Sada: 1 Číslo materiálu v sadě: 5 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Menší starověké státy Středomoří Jméno autora: Mgr. Vladislava Heglasová Předmět: Dějepis Jazyk: Čeština Klíčová slova: starověk, Středomoří, otrokářská společnost, Starý zákon, abeceda Cílová skupina: žák 1. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žák se seznámí s menšími státními útvary ve Středomoří a v Malé Asii v době starověku. Dokáže popsat jejich kulturu, najít shodné prvky a rozdíly a zdůvodnit pak přínos pro pozdější rozvoj evropské civilizace.

Metodický list/anotace Na základě výkladové prezentace a dílčího úkolu se žák seznámí s menšími starověkými státy oblasti Středomoří, které ještě předcházely období antiky a rozpozná jejich individuální přínos pro následný vývoj evropské civilizace. Datum vytvoření:

Fénicie a Palestina Fénicie a Palestina - městské otrokářské kultury na východním pobřeží Středomoří a v Severní Africe (Kartágo) královské paláce, chrámy a pevnosti Fénicie byla státem semitských mořeplavců a obchodníků, kteří se na syrském pobřeží usídlili už ve 3. tisíciletí př. n. l., s palestinským Kanaánem tvořili jedinou kulturní, náboženskou i etnickou oblast z fenického písma se vyvinula řecká abeceda

v polovině 13. století př. n. l. – příchod hebrejských kmenů do Palestiny (12 biblických kmenů podle Starého zákona), podmanili si původní obyvatele (Saul – zahynul v boji proti Filištínům) 1000 př.n.l. – stát, hlavní město Jeruzalém, král David, syn Šalamoun (vystavěl chrám) - Izraelské království - Judské království 587 – 539 př. n. l. – “babylonské zajetí Židů“ Úkol: Vysvětli pojmy „Starý zákon“ a „Tóra“.

Řešení: Starý zákon: delší a starší část Bible, původně sbírka posvátných židovských knih, kterou přejalo z židovství později vzniklé křesťanství, podle klasického židovského dělení má Starý zákon 3 části: Tóra, Proroci a Spisy, křesťané jej obvykle dělí na 4 části: 5 knih Mojžíšových (Pentateuch), historické spisy, mudroslovné knihy a prorocké knihy Tóra: „Pět knih Mojžíšových“ (Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri, Deuteronomium)

Šalamounův chrám Obrázek č. 1

Malá Asie Lýdové, Frýgové, Chetité slavná „Chetitská říše“ (dnešní Sýrie, Libanon a část Palestiny), hl. město - Chattušaš Chetité byli velcí válečníci, v bitvách používali válečné vozy, jako první začali používat železné zbraně, mnoho bitev se starověkým Egyptem (např. bitva u Kadeše, patrně 1274 př. n. l.) chetitští králové - nebyli absolutními despoty otroci pracovali v zemědělství, hornictví ap. Chetité smeteni invazí tzv. mořských národů

Chattušaš Obrázek č. 2

Minojská kultura na Krétě 2. tis. př. n. l. – 14. stol. př. n. l. Knossos – město s paláci a důmyslně řešenými stavbami připomínajícími labyrint kult býka vyspělé řemeslo (keramika, šperky) a obchod ostrovní říše se silným loďstvem příčiny zániku nejasné (zemětřesení nebo útok mořských národů)

Knóssos Obrázek č. 3Obrázek č. 4

Mykénská kultura 1600 – 1000 př. n. l. pozdně helladská kultura Mykény – mocenské centrum říše šachtové hroby, kopulové hrobky paláce na vyvýšených místech kanalizace, vodovody, domy s koupelnami keramika, bronzové zbraně (podoba s Krétou) kultura pravděpodobně vyvrácena příchodem nových řeckých kmenů Dórů ze severu

Mykény Obrázek č. 5 Lví brána v Mykénách Obrázek č. 6 Agamemnonova maska

Odkazy: Použité zdroje: internet Dostupné pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obrázek č. 1 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 2 CHINA, Crisis. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 3 PIBVL. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 4 LEONARD, G.. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 5 MONNIAUX, David. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Obrázek č. 6 LEO Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: