Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3707 Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Pokus o sjednocení Itálie a Německa
České stavovské povstání
Ponapoleonská Evropa – vznik Belgie
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Velká francouzská
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Velká francouzská revoluce
Autor: Mgr. Alena Jirsáková Datum: Ročník: 8. ročník
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Georges DANTON (26. října 1759 – 5. dubna 1794)
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Vyvrcholení revoluce v noci z 9. na 10. srpna 1792 se v Paříži rozezvučely zvony na poplach - vypuklo povstání do čela povstání se postavil Georges Danton.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_D_II Ročník: II. Dějepis Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Francouzská revoluce Dějepis 2. stupeň
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Vyvrcholení revoluce - Jakobínská diktatura
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Vítězství revoluce Ústavodárné národní shromáždění začalo plnit svůj program –zrušilo daňová privilegia –vyhlásilo rovnost občanů před zákonem –zrušilo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_448.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:I V /2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_109 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Velká Francouzská revoluce
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_470.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_467.
Volnost – rovnost - bratrství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jakobínský převrat II-02-07
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Povinné Zvláště důležité Nepovinné Zajímavost VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_08_Velká.
obchodní střediska - obchodní střediska : New York, Filadelfie, Boston – zavedení kolkové daně ze strany britského impéria – vítězové nad Francií.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
- Národní shromáždění se mění na Národní konvent:
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Ludvík Napoleon a druhé císařství
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444 Jméno autora:Mgr. Blanka Fajkisová Datum vytvoření: Třída:VIII. Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Předmět:Dějepis Tematická oblast:Modernizace společnosti Velká francouzská revoluce Republika a jakobínská hrůzovláda Druh učebního materiálu:prezentace

Popis a použití výukového materiálu výklad nového učiva a následné procvičování žák uvede hlavní příčiny vzniku revoluce, popíše její průběh a charakterizuje hlavní osobnosti uvědomuje si rozpor mezi projevy absolutní moci a snahami nastupující buržoazie vysvětlí principy Deklarace práv člověka a občana popíše Napoleonova tažení Evropou žáci samostatně vyhledávají informace

Republika a jakobínská hrůzovláda září Francie republikou v Národním konventu jakobíni získali převahu, byla přijata republikánská ústava král byl obviněn z velezrady 1793 – leden – poprava krále konec roku – poprava královny Obr. 1

Obr. 2 Obr. 3

Poprava Marie Antoinetty Obr. 5 Obr. 4

v Konventu spor mezi girondisty (podporovali buržoazii) a jakobíny (chtěli pevné ceny potravin, zdanění bohatých) 29 girondistů zatčeno a popraveno jakobínská diktatura poprava girondistů vyvolala povstání proti pařížské vládě diktatura se změnila v hrůzovládu

Vražda Marata Obr. 6

Jakobínská hrůzovláda fyzická likvidace všech nepřátel vládnoucí Výbor veřejného blaha v čele s Robespierrem legalizoval revoluční teror likvidace svobod zavedení všeobecné branné povinnosti křesťanské náboženství mělo být nahrazeno Kultem nejvyšší bytosti vytvoření revolučního kalendáře

Konec revolučního teroru lidé vyčerpaní terorem odhlasovali Robespierrovo zatčení v červenci 1794 byl popraven, pak i další jakobíni Robespierrovo zatčení v Konventu Obr. 7

Poprava Robespierra Obr. 8

1.Co znamená slovo diktatura? 2.Kdo byli jakobíni? 3.Co to je gilotina? 4.Proč byla popravena královská rodina? 5.Co víš o Maximilienu de Robespierrovi? (učebnice str.37) 6.Proč mluvíme o jakobínském teroru? 7.Zamysli se nad větou: „ Revoluce požírá své děti.“

Úkol pro dobrovolníky: Zjisti, jak vypadal kalendář, který zavedli jakobíni. %C4%8Dn%C3%AD_kalend%C3%A1%C5%99 Řešení

Obrazový materiál Obr. 1 IHLE, T. Badische Guillotine.JPG. [online] [ ]. Dostupný na WWW: Obr. 2 HELMAN, I. S. Hinrichtung Ludwig des XVI.png. [online] [ ]. Dostupný na WWW: Obr. 3 Hinrichtung Ludwig des XVI.png. [online] [ ]. Dostupný na WWW: Obr. 4 HELMAN,I. S. Marie Antoinette Execution1.jpg. [online] [ ]. Dostupný na WWW: Obr. 5 Marie Antoinette Execution.jpg. [online]. cca 1850 [ ]. Dostupný na WWW: Obr. 6 DAVID,J. L. Death of Marat by David.jpg. [online] [ ]. Dostupný na WWW: Obr. 7 Shot.jpg. [online]. [ ]. Dostupný na WWW:

Obr. 8 Execution robespierre, saint just....jpg. [online] [ ]. Dostupný na WWW: Literatura a zdroje HLAVAČKA, M. Dějepis pro 8. ročník základní školy a 3. ročník osmiletého gymnázia. 1. vydání. Praha : SNP – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, s. ISBN < %AD_kalend%C3%A1%C5%99>