Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Sourozenec u porodu? ANO či NE?
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk. PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým.
Poslání, principy a metoda skautingu
Jak se (ne) stát závislákem! „Jak se (ne) stát závislákem !“ je interaktivní výchovný program pro „….náctileté“ s tématikou primární prevence některého.
PODPORA VÝCHOVY ŽÁKŮ K OCHRANĚ PŘED RIZIKY A K BEZPEČNÉMU CHOVÁNÍ Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v.v.i.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Drogy Výchova ke zdraví.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rodina jako vzor a příklad
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Rizikového chování v dospívání
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUMJI_TELOCVIK_13 Název materiálu:Prevence úrazů a nemocí Tematická oblast:Tělesná výchova – 1. ročník Anotace:Úrazy.
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
5 P Inex SDA. Inex SDA - Brno Vysíláme dobrovolníky za zkušenostmi na mezinárodní projekty po světě a umožňujeme setkávání různých pohledů na svět, pochopení.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Sociálně patologické jevy
Kriminalita mládeže.
závislost na internetu
PRÁCE S DOMÁCÍM A SEXUÁLNÍM NÁSILÍM. MOŽNOSTI legislativní zázemí práce s předsudky možnosti prevence poradensko-terapeutická práce specializované organizace.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
ZÁŠKOLÁCTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Kyberšikana Denisa Opatrná ČJL+AJ. Centrum pro rodiče a děti Google  Je dostupné na
HIV Související Stigma and rozlišování: a patients perspective Jane Bruton and Janey Sewell.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Práva dítěte a jejich ochrana. Mezi lidská práva patří také práva dítěte. Lidé z mnoha zemí se domluvili na tom, která práva mají mít děti. Shodli se.
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová. - je jakékoliv pohlavní dotýkání, styk či vykořisťování kýmkoliv.
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
Práva a povinnosti mezi manželi
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo v digitálním archivu školy
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Rizikové sporty a rizikové chování v dopravě
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
Školská sociální práce
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ DĚTÍ A MLADISTVÝCH seminář k projektu Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí

PROGRAM SEMINÁŘE 1. ÚVOD 2. RIZIKOVÉ AKTIVITY 3. MOŽNOSTI PREVENCE

ÚVOD Cíle semináře - rádi bychom, abyste přijali tyto hlavní myšlenky: Děti a mladiství podnikají mnoho rizikových aktivit bez vědomí následků. Ukázky tragických následků je mohou přimět k zamyšlení nad vlastním životem, zodpovědností a hodnotami.

PROGRAM SEMINÁŘE 1. ÚVOD 2. RIZIKOVÉ AKTIVITY 3. MOŽNOSTI PREVENCE

RIZIKOVÉ AKTIVITY U starších dětí a mladistvých je častou příčinou vážných úrazů rizikové chování a vědomé porušování pravidel. Více riskují chlapci. „Adrenalinová“ zábava Extrémní sporty Závislosti alkohol cigarety lezení po budovách přebíhání silnic, dálnic skoky do zatopených lomů pyrotechnika, zbraně darkeři sprayerství lezení na vagóny, stožáry vysokého napětí jízda mezi vagóny metra, tramvaje sjezdy na kolech skateboarding snowboarding, rychlá jízda na lyžích rafting, divoká voda horolezectví, alpinismus bungee jumping bojová umění další drogy Rizikové sexuální chování jízda stopem pirátství poprvé na motorce nebo za volantem auta padělání chůze po kolejích inzeráty brigády, castingy krádeže vandalismus Šikana, vzájemná agrese, násilí Porušování zákonů Riskování

Děti a mladiství si většinou neuvědomují možné následky. RIZIKOVÉ AKTIVITY Děti a mladiství si většinou neuvědomují možné následky. AKTIVITY NÁSLEDKY zdravotní psychické trestně právní psycho - sociální hmotné pro riskujícího pro další lidi pro blízké celospolečenské

NÁSLEDKY pro riskujícího pro okolí pro blízké hmotné RIZIKOVÉ AKTIVITY Děti a mladiství si většinou neuvědomují možné následky. AKTIVITY NÁSLEDKY NÁSLEDKY pro riskujícího pro okolí pro blízké hmotné zdravotní psychické psycho - sociální trestně - právní celospolečenské

Proč se mladí pouštějí do rizikových aktivit? RIZIKOVÉ AKTIVITY Proč se mladí pouštějí do rizikových aktivit? PŘÍČINA AKTIVITY NÁSLEDKY z nudy pro zábavu, pro legraci jako sport kvůli kamarádům kvůli holkám na protest proti dospělým kvůli vzrušení, super zážitku dělat něco novýho, opravdovýho, co jiný nedělaj

PŘÍČINA AKTIVITY NÁSLEDKY RIZIKOVÉ AKTIVITY V tomto věku mají na dítě více než rodiče vliv jeho vrstevníci a okolí. PŘÍČINA AKTIVITY NÁSLEDKY Mladí hledají vlastní osobnost - zkoumání vlastních hranic, překonávání strachu - dokazování si, že „tohle zvládnu taky“, „jsem dospělý“ - touha být zajímavý, odlišovat se, netradiční zážitky - neznalost důsledků, lenost, nepozornost, netrpělivost... Odpoutávají se od rodičů - neakceptování rad rodičů - revolta, nerespektování zákazů, odmítání rad, ochr. pomůcek - situace v rodině, výchovné zázemí, rodinná kultura - neuznání od dospělých, nedostatek zájmu, lásky, pochopení Chtějí zároveň někam patřit - tlak party, touha být uznávaným členem, mít postavení - snaha dobýt uznání kamarádů a obdiv dívek, první lásky Média, reklama, virtuální realita - mladí jsou snáze ovlivnitelní, náchylní k experimentování

Co určuje chování mladých lidí? RIZIKOVÉ AKTIVITY Co určuje chování mladých lidí? Kdo je pro mladé vzorem, od koho přebírají vzory chování? Na čem se budují party? Co se mezi mladými cení? Kdo je mezi nimi uznávaný? Co mladým lidem chybí doma, ve škole, v životě? Jakým příkladem jsme pro ně my? Co je skutečné, co je realita?

PROGRAM SEMINÁŘE 1. ÚVOD 2. RIZIKOVÉ AKTIVITY 3. MOŽNOSTI PREVENCE

MOŽNOSTI PREVENCE Klíčem k prevenci je vědomí následků a rozvíjení odpovědnosti. následky rizikového jednání mohou mít vliv na jejich další život, na životy blízkých i zcela neznámých lidí některé věci a činnosti jsou cennější než chvíle vzrušení nebo nepozornosti jejich rozhodnutí, nikoliv náhoda, určuje, co se jim nebo kamarádům stane sami jsou zodpovědní nejen za svůj život, ale i za životy ostatních NÁSLEDKOVÁ PREVENCE

MOŽNOSTI PREVENCE Druhým klíčem k prevenci je rozvíjení osobnosti mladých. ujasnit si cenu lidského zdraví, života, svoji cenu utřídit si hodnoty, představy o budoucnosti umět říct ne, řešit konflikty, respektovat názor a osobnost druhého nabídnout zajímavé a přitažlivé aktivity od útlého věku budovat vazby a vztahy být jim příkladem, chovat se podle vštěpovaných zásad PŘIČINNÁ PREVENCE

RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ - shrnutí I rizikovému chování lze předcházet. Záleží na rodině, škole, mladých lidech samotných, jejich okolí, jejich vzorech. Důležité je vědomí možných tragických nebo negativních následků. Mladí by měli sami usilovat o sebepoznání, o rozvoj své osobnosti. Důležité je uchovat si k mladým lidem otevřený a přátelský vztah - - budovat vzájemnou důvěru a respekt.