Hladomor VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Celosvětové ekologické problémy Zuzana Snášelová
Advertisements

Každý má právo volby. Každý má právo na vlastní názor.
Židé za 2.světové války….
Toulky Českou minulostí
Hladomor a růst počtu obyvatel
Úvod do rozvojových studií I
Nedostatek potravy Jakub Průdek Kateřina Pužejová Adéla Chloubová
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Státy postižené hladomorem
Pol Pot -vlastním jménem Saloth Sar –
Josef II. – osvícený despota?
Člověk a příroda.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Integrovaná střední škola,Slaný
DEMOGRAFIE - RŮST POČTU OBYVATEL
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Globální problémy lidstva N
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Fakta světové biodiverzity
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Registrační číslo projektu:
Koncepce environmentální bezpečnosti
Revoluce 1848/1849 v Evropě Jaro národů
Označení vzdělávacího materiálu (kód): práceVY_52_INOVACE_ZE.8.58 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Požáry v Australii Požár z roku 2009 se řadí za jeden z největších Austrálie se každoročně potýká s více než 60 tisíci požáry. Téměř polovina z.
Habsburkové 1526 – 1918 II. část.
Obyvatelstvo světa a jeho početní růst
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová
Zelená revoluce Název školy
VY_32_INOVACE_14 Asie - Jihovýchodní Asie
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Patofyziologie obezity
Zatopená území Jan Langhans.
Zdeněk Bergman, G Teplice
PRROBLÉMY V AFRICE.
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
PODVÝŽIVA -CELOSVĚTOVÝ PROBLÉM. CO TO VLASTNĚ JE? Podvýživa je stav, který nastává v době, kdy organismus nedostává dostatečný přísun potravy. Projevuje.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Výživa v ohrožujících situacích
Obyvatelstvo světa a jeho početní růst
Přírodní krása Rakouska...
Hospodářství SSSR ve 20. a 30. letech 20.století.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_13.AFRICKÉ REGIONY Téma: AFRICKÉ REGIONY (Sahel.
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
Přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda již zaplavuje území mimo koryto vodního toku a může způsobit.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI POHYB OBYVATELSTVA:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Výživa v ohrožujících situacích
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Přehled živelních pohrom
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
Název: VY_12_INOVACE_D_13   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
OHNISKA NEKLIDU V SOUČASNÉM SVĚTĚ
Sahel – nejchudší část Afriky
Transkript prezentace:

Hladomor VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

Hladomor je označení pro hromadné vymírání obyvatelstva na určitém území v důsledku dlouhodobého hladovění. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

Lidé masově umírají nejen podvýživou, ale jsou také mnohem více náchylní různým chorobám. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

Příčinou hladomorů jsou většinou velké opakující se neúrody v důsledku přírodních katastrof - sucho, živelní pohroma, infekční onemocnění klíčových plodin. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

Například nedávné hladomory ze sucha v Sahelu nebo velký hladomor v Irsku v letech 1845- 1849, který nastal poté, co plísňové a virové choroby zničily celou úrodu brambor. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

Další příčinou hladomoru může být úmyslné vyvolání – nejdrastičtějším případem je hladomor, který Stalinova vláda uměle vyvolala ve 30. letech na Ukrajině, v Kazachstánu a dalších oblastech SSSR, během něhož zahynuly milióny lidí. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

Hladomor rovněž bývá průvodním jevem válek. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor

V letech 1771-1772 za panování Marie Terezie vypukl po kritické neúrodě hladomor v Čechách. Zemřela desetina obyvatel Čech (250 000 lidí). V celé Rakouské monarchii zemřelo v těch letech hlady kolem miliónu lidí. VY_32_INOVACE_ 06 Hladomor