P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Dnes fiktivně, zítra reálně.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Firma a jejich cíle.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Cena v pojetí marketingu
Agregátní poptávka a nabídka
Makroekonomické agregátní veličiny Ing. Vojtěch Jindra
Cena Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cenová strategie Eduard Andráši.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Koncepce marketingového řízení
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingové prostředí
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Celkový a mezní produkt
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Vnější hospodářská politika1 VI.b NEDOKONALÁ KONKURENCE.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Tržní ekonomika, peníze, banky, burzy. Test - učitel
8. Marketing.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Případová studie Klasik teoretická východiska
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
TRH (tržní mechanismus)
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Časová hodnota peněz Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Cenová politika – klíčová slova
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny ostatní složky marketingového mixu znamenají pro firmu výdaje, náklady.

Označení ceny úkonu nebo služby školné - cena jazykového kursu nájemné - cena za poskytnuté obydlí inkaso - periodicky hrazené poplatky pojistné - pravidelná úhrada pojistné částky úrok - cena za půjčení peněz mzda - cena pracovní síly jízdné - cena za poskytnutou osobní přepravu vstupné - cena za shlédnutí kulturního pořadu

Význam ceny je odlišný Makroekonomické hledisko - cena zboží či služeb základním mechanismem, jenž uvádí do rovnováhy nabídku a poptávku a ovlivňuje rozmístění zdrojů celé společnosti Spotřebitel - úhrn finančních prostředků, které musí vydat, aby obdržel jinou protihodnotu Producent - cena je faktorem určujícím podíl firmy na trhu a v souhrnu výsledek hospodářské činnosti (zisk).

Stanovení ceny Na stanovení ceny působí celá řada protichůdných okolností a faktorů: cíle firmy reálné možnosti firmy omezující vnější faktory –ekonomické činitele (velikost trhu, kupní síla spotřebitele, míra inflace, pružnost poptávky) –právní činitele (právní regulace, postih za nerespektování pravidel uvnitř státu (alkohol, kopírování) –společenské činitele (síla obhajující zájmy spotřebitele)

Poslání ceny přežití maximalizace současného zisku maximalizace obratu /cenová tvorba zaměřená na penetraci trhu/ strategie sbírání cena za mimořádnou kvalitu

Metody cenové tvorby Stanovení cen přirážkou - nejjednodušší a nejstarší Stanovení cen s ohledem na požadovanou návratnost investic Následování cen konkurence Cena jako vyjádření hodnoty vnímané zákazníkem

Stanovení výsledné ceny Potřebnost, užitečnost produktu hodnota produktu dostupnost produktu kupní (finanční) možnosti našeho zákazníka cenové strategie konkurence vlastní marketingové strategie makrospolečenského významu produktu

Přizpůsobování ceny I Cenové úlevy Rozlišovací ceny cena rozlišující mezi různými zákazníky cena odlišující výrobky a služby - zejm. let. spol. cena odrážející rozdílné umístění cena rozlišující okamžik nákupu Dumpingové ceny

Přizpůsobení ceny II Ocenění výrobní řady - firma Canon Ocenění produktu ve dvou fázích Ocenění produktu s nepoužitelným odpadem/event. recyklací Kompletování

Break Even Point - nulový bod