Petr Machala. Napište co nejvíc charakteristik demokratického a autoritativního modelu řízení společnosti. DemokracieAutoritativní režim KLADYZÁPORYKLADYZÁPORY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ Dějepis 18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přehled událostí v ČSR po r.1945
Totalitní ideologie 20.století
Významné osobnosti 20. a 30. let 20. století
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.04/
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Vývoj české ústavnosti
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Problémy poválečného světa
příprava na 2. světovou válku
Nástup nacismu v NĚMECKU
Totalitní režimy.
Nástup fašismu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_752_NACISTIČTÍ_POHLAVÁŘI TÉMA: Nacističtí.
Totalitní režimy svět mezi dvěma válkami
Světová hospodářská krize
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vývoj v Rusku.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Dělení politických stran
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Petr Machala. předem se rozhodla pro určité způsoby myšlení a řešení problémů ideologie má své jistoty, filozofie pochyby …soubor myšlenek, které tvoří.
Nacistické Německo I. Petr Machala.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Petr Machala. Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Petr Machala. Válka v Jugoslávii? Poučilo se lidstvo ze světových válek? Jaké jsou příčiny válek?
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Fašistická Itálie Petr Machala.
Politická socializace
Poválečný vývoj v Německu
Petr Machala. Herbert Spencer zavádí pojem sociální instituce je to společensky schválený způsob dosahování cíle zahrnuje jednání, vztahy Napište definici.
Principy demokracie Petr Machala.
FAŠISMUS.
Petr Machala. dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na politické moci (zákon číslo 424/1991 Sb., zákon číslo 500/2004 Sb. správní.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Petr Machala slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
Petr Machala. Jaký vztah měli k přírodě? Jaký vztah měli k druhým lidem a vrchnosti? Jak je vykonávána kontrola společnosti? Jak je vnímáno „štěstí“?
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Petr Machala. Je přirozené hájit vždy své zájmy? Napište co nejvíce zájmů jednotlivých nátlakových skupin. podnikatelé důchodcifilmaři vědci lékaři učitelé.
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Život v Sovětském svazu mezi 1. a 2. světovou.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
SSSR mezi světovými válkami I
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Totalitní režimy.
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM SVAZU (SSSR)
Transkript prezentace:

Petr Machala

Napište co nejvíc charakteristik demokratického a autoritativního modelu řízení společnosti. DemokracieAutoritativní režim KLADYZÁPORYKLADYZÁPORY Najděte správné dvojice. 1HitlerŠpanělsko 2MussoliniChile 3FrancoNěmecko 4PinochetKambodža 5Pol PotBělorusko 6LukašenkoItálie

špatná životní situace společnosti (hospodářská krize, nezaměstnanost, nadvláda jiných, z vlasteneckého boje za nezávislost, z tradiční monarchie,…) Jak vzniká autokratický režim? Mussolini využil poválečné krize v Itálii, „ukradené vítězství“, které Itálii téměř nic nepřineslo,… Hitler využil hospodářské krize, slíbil práci, návrat cti, velikosti Německa, „lepší zítřky“,…

a) Indoktrinace – snaha režimu, aby všichni přijali jednu nauku, názor (doktrínu) b) Dezinformace – cílené a záměrné zamlčování pravdy Na jakých základech stojí autokratická, totalitní ideologie? zglajchšaltování...ale vždyť je to velmi hloupé pálit knihy… Bolševik, který napadá drobného rolníka není bolševikem, není ani reformistou a ani pokrokovým socialistou, ale je zločincem.

c) Propaganda – systematické šíření informací, které má vést k žádoucímu společenskému vědomí d) Brainwashing – „vymývání mozků“ Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Joseph Goebbels Metody: spánková deprivace, zvukové a filmové smyčky pouštěné stále dokola, drogy, společenská izolace, dril, týrání hladem, žízní, zimou a emocemi, které vyvolávají bezmocnost

nade vším stojí zájem třídy, rasy nebo národa svět a jeho dění je vysvětlováno jednoznačně, jednou provždy, jako by jimi končil všechen vývoj existence dokonalého propagandistického aparátu čistky vůdcovský princip snaha zalíbit se Vůdci, dílčí zájmy, zápas všech proti všem centrálně řízená ekonomika neexistence nezávislého soudnictví Co mají totalitní systémy společného?

Co mají totalitní systémy fašismu a bolševismu společného podle Ivana Klímy? „Je to naprosto srovnatelné. Obě ideologie byly totiž sociální nacionalismus, jenom to mělo jiný název. Stalin zabil mnohem více lidí než Hitler, který vyvraždil Židy. Stalin vraždil všechny. Rozdíl je v tom, že v Rusku se vraždilo 35 let, kdy se začalo už za Lenina a pokračovalo se až do Stalinovy smrti, kdežto německý nacionalismus tu byl „jen“ dvanáct let. Takže Stalin měl na to více času. Samozřejmě že Hitler tím, že zradil socialistické sliby a ponechal možnost soukromého podnikání, vytvořil efektivnější systém. A taky platí, že Němci jsou daleko spořádanější, pracovitější a poslušnější než Rusové, čili v některých ohledech byl německý teror důslednější. On byl dokonce i racionálnější v tom smyslu, že přesně definoval přátele a nepřátele, kdežto v Rusku nikdo nevěděl, na které straně skončí. Komunistický režim byl také děsivější než nacismus ve své nevyzpytatelnosti a pro tu strašlivou prolhanost, kdy Stalin a komunisti říkali, že jejich režim je tu pro všechny, brali si do huby slova jako bratrství a soudružství, věčný mír… Oni zcizili všechny hodnoty, což Hitler dělal méně. Ten přímo říkal, že chce životní prostor a Němci že jsou nadlidi.“

DAVID, Roman. Politologie: základy společenských věd. 5. přepracované a rozšířené vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2003, 458 s. ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: ggbain.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Mussolini-ggbain.jpg/435px-Mussolini- ggbain.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: 20A%2C_Joseph_Goebbels.jpg/429px-Bundesarchiv_Bild_ A%2C_Joseph_Goebbels.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: Ivan_Kl%C3%ADma%2C_LIBRI_2009%2C_1.jpg