Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
3. září 2013VY_32_INOVACE_100207_Nabidka_poptavka_a_trzni_mechanismus_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Z čeho se skládá písmeno
„EU peníze středním školám“
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
ZSV – Nabídka Autor: Mgr. Daniela Tauchmanová
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ekonomická gramotnost
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh, práva spotřebitele - poptávka
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh Pavel Šuranský.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
2 JAK FUNGUJE TRH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluNabídka a poptávka Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_30_7 Jméno autoraMgr. Dagmar Vaďurová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

Marketing Nabídka a poptávka

ZÁKONY TRHU V tržním systému se střetávají ekonomické subjekty. Jsou to na jedné straně výrobci (prodávající) a na straně druhé kupující (domácnosti, firmy, vláda, státní instituce). Jejich chování při rozhodování je ovlivněno ZÁKONY TRHU. ZÁKON NABÍDKY ZÁKON NABÍDKY – s rostoucí cenou roste i nabídka zboží. ZÁKON POPTÁVKY ZÁKON POPTÁVKY – s rostoucí cenou klesá poptávka po zboží.

Nabídka je množství zboží, které výrobci dobrovolně dodají na trh při určité ceně. Nabídka může být: a) Individuální – nabídka jednoho výrobce b) Tržní – součet individuálních nabídek určitého trhu Faktory ovlivňující nabídku: ● náklady na výrobu (suroviny, mzdy, elektřina apod.), vnější podmínky podnikání (počasí, živelní katastrofy apod.), změna ceny alternativního výrobku (ječmen místo žita).

Grafické znázornění nabídkové křivky Nabídka brambor P cena S nabídka Q množství Cena (Kč)Poptávané množství (kg) Z dat tabulky je zřejmé, že při příliš nízké ceně, by prodávajícímu nestálo za to zvyšovat nabídku–neutržil by.

Grafické znázornění poptávkové křivky Poptávka po cukru P cena D poptávka Q množství Cena (Kč)Poptávané množství (kg) Z dat tabulky je zcela zřejmé, že při klesající ceně se bude zvyšovat jeho spotřeba. Vysoká cena spotřebu omezí.

Tržní rovnováha Samotná nabídka bez poptávky nebo poptávka bez nabídky nemají smysl. Musíme je sledovat společeně. Pro nabízejícího je rozhodující cena, čím je cena výrobku vyšší, tím více výrobců přichází na trh s úmyslem prodat své zboží. Je-li však cena zboží nízká, nemají výrobci snahu prodávat své zboží. Kupující mají opačný zájem než prodávající – chtějí zboží nebo službu koupit za co nejnižší cenu. ROVNOVÁHY Shodnou-li se při určité výši ceny, Pak se nabízející a poptávané množství dostane do ROVNOVÁHY – dochází k rovnováze trhu.

Zdroje KOTLER, P. Moderní marketing, 4. evropské vyd. Grada ISBN SEIFERTOVÁ, Věra. Základy marketingu, Praha. ČVUT ISBN