Biotopy ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ.
Advertisements

Přírodní společenstva
Základní ekologické pojmy
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Biotické faktory prostředí
Rozlišujeme 5 základních klimatických pásem:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Co je to biom?.
Rozmanitost podmínek života na zemi
PODNEBNÉ PÁSY.
Charakteristika ekosystému
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Lesy mírného pásu.
TUNDRA A LESOTUNDRA.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Tundry a polární oblasti
Biomy - popis.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Ovocné stromy v různých ročních obdobích
URČETE CO NEPATŘÍ MEZI METEOROLOGICKÉ JEVY URČUJÍCÍ POČASÍ
Abiotické faktory prostředí
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Denisa Nechanická Radka Kopecká
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Šířkové pásy studený pás.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
Biosféra.
Ekosystémy.
Tomáš Mirovský Přírodní společenství Louky.
Živočichové kolem rybníku
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Biosféra.
1. ročník technického lycea
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
Podnebí, podnebné pásy.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Jméno:. * Pstruh říční * Zelené řasy * Rak říční * Kapr obecný * Štika obecná * Skokan hnědý * Blatouch bahenní * Leknín bělostný * Kachna divoká rybník.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Pedosféra.
Subtropický podnebný pás
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název prezentace (DUMu): Společenstva
Přírodní společenstva v České republice
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Pedosféra = půda na Zemi
14. g Tundra Subpolární p. pás.
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
V subpolárním p. pásu Rostliny??? Tundra.
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Biotopy ČR

Skály život bez půdy holý, rychle vysychající povrch nouze o vodu mechy a lišejníky sinice a řasy větrné klima urychlující erozi hlavním zdrojem vody je rosa společenstvo rostlin se probouzí k životu jen za vlhka společenstvo živočichů je velice omezené střídání rozpáleného povrchu přes den a rychlého chladnutí přes noc

Jezera, rybníky a tůně životním prostředím je voda organismy zde nežijí na ploše, ale v trojrozměrném prostoru velmi důležitá je intenzita slunečního světla ve vodním sloupci sinice a řasy plankton v zimě zamrzá, životní prostředí organismů limituje led ryby během roku nemá velké výkyv teplot (od + 4 °C cca do +30 °C) vrubozubí ptáci (kachny) velké množství vyvíjejících se larev hmyzu

Hory vysoká nadmořská výška dlouhá mrazivá zima pozdě nastupující jaro krátké chladné léto během dne jsou velké rozdíly teplot celoročně vane silný vítr a spadne hodně srážek nízký a drobný vzrůst rostlin savci mají hustou srst savci mají silnou vrstvu podkožního tuku mechy a lišejníky

Louky pastviny bez neustálého obhospodařování rychle zarůstají ovlivněno lidskou činností - sečením výskyt lužních trav využití pro pastvu hospodářských zvířat dobytek spásající trávu výskyt v různých nadmořských výškách hnůj

Pole velká závislost na lidské činnosti základem flóry jsou obilí a plevele pšenice, žito, oves, ječmen hnojení chemickými hnojivy orba odnos půdy vodní a větrnou erozí šlechtění nových druhů rostlin

Les listnaté stromy jehličnaté stromy houby opadanka kácení a výsadba úkryt pro zvěř vysoká zvěř (jelen) kyselé půdy složité vztahy – potravní řetězce velká absorpce vody charakteristické vlhké a chladnější mikroklima než okolí