Josef Sklenář Výkrm kanečků na biofarmě Sasov www.biofarma.cz 2008 www.biofarma.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ
Advertisements

PASTVA.
Projekt: shrnovač píce Přednášející: Ing. Roman Cieslar
Bio farma Sasov u Jihlavy Třídy 2KCH a 3KCP SŠOS Jihlava
Biofarma Sasov Josef Sklenář Krmná soja prosinec 2009.
Ekologické hospodářství
Welfare = „životní pohoda˝ „kvalita života” – PRODUKCE je hlavním cílem komerčních chovů: – Světová organizace pro výživu a zemědělství (FAO) udává,
Zdroje včelí pastvy.
Josef Sklenář 2007 Biofarma Sasov. Vývoj ekochovů prasat v ČR Nevyvíjejí se, stagnují Z max. 25 farem jen 2-3 produkují pro trh V současnosti chováno.
STŘEDNÍ ŠKOLA ZEMĚDĚLSKÁ A PŘÍRODOVÉDNÁ
OBRAT STÁDA Uzavřený: všechna zvířata se vrací a chovají v jednom chovu Otevřený: - nákup pro obnovu -různé modifikace podle kategorie,specializace,koncentrace.
Chov I Výživa zvířat cvičení 2.. Krmiva a jejich rozdělení.
Chov I. Cvičení 4. Krmné dávky, krmné směsi a jejich sestavování.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
Použití Power Pointu v hod. zeměpisu.
VOJTĚŠKA SETÁ (MEDICAGO SATIVA)
Krajina a životní prostředí
Výživa prasat Cvičení.
Sasov.
Potraviny rostlinného původu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
3. VÝZVA MAS LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ. Fiche 2: Rozvoj drobného a malého podnikání Hlavní opatření III.1.2. – Podpora a zakládání podniků a jejich rozvoje Cíl.
Jak předcházet neshodám na ekofarmách Obecná pravidla produkce Zákaz používání GMO - Zákaz používání GMO - zákaz se týká potravin, krmiv, činidel,
Bio není jenom zrní.
Pícniny - rozdělení a využití
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Ročník:
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Mladší doba kamenná - Neolit
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 1. Téma: Chov zvířat
Užitkové rostliny.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Výzkumný ústav živočišné výroby, v.v.i.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Základy výživy a krmení hospodářských zvířat
Představení ekologického podniku Hynčice nad Moravou František Winter
Základy výživy a krmení hospodářských zvířat
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
Předmět: Odborný výcvik Ročník: Téma: Chov Zvířat
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
MVDr. Lýdia Lánská Čačková
Čeští zemědělci, ostrůvek uprostřed Evropy
Výzkumný ústav veterinárního lékařství, v. v. i.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu:Velkochovy Označení materiálu:
IMPROVAC Ekonomické přínosy MVDr. Jaroslav Kratochvíl Pfizer Animal Health.
Ekosystém pole Rostliny
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ. Zákon o ekologickém zemědělství Ekologické zemědělství je zvláštní druh zemědělského hospodaření, který dbá na životní prostředí.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Vliv výživy na produktivitu prasat
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
VY_32_INOVACE_ , jateční maso Ing. Blanka Kožíšková
Pole - obilniny Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Doc. MVDr. Vladimíra Pištěková, Ph.D.
VY_32_INOVACE_121_Chov_skotu
Transkript prezentace:

Josef Sklenář Výkrm kanečků na biofarmě Sasov

Kdo jsme

Soukromá farma hospodařící ekologicky od r Přes 500 ha půdy: ha: obiloviny, luskoviny, pohanka, směsky, brambory, cibule, energetické rostliny ha: pastviny a louky Chov masného skotu (100 krav, Charolais)‏ Prasata – kolem 100 prasnic (rodinný chov, unikát: zapouštění kojících prasnic)‏ Koně (30), ovce (20), kozy (5)‏ Biopotraviny: Biouherák (česká biopotravina roku 2004), bio šunka, bio brambory, bio bramborový knedlík, hranolky, tolárky...

Proč výkrm kanečků??

Proč nekastrovat?

Ekologičtí zemědělci by měli více než jiní dbát na pohodu zvířat Moderní trend i ve výzkumu Koncepce pěti svobod (svoboda od hladu a žízně, od nepohodlí, od bolesti, zranění a onemocnění, od strachu a stresu a svoboda projevit své přirozené chování)‏ Jsou ale i jiné kladné, pozitivní důvody

Výsledky Jednoznačně lepší konverze přírůstky zmasilost Pro farmu našeho rozsahu by nekastrace znamenala roční přínos cca.... Kč (v ušetřeném krmivu, ustajovací ploše a díky lepšímu zpeněžení)‏

Zkušenosti s výkrmem

Zkušenosti s výkrmem - krmení Vytvoření výkrmových skupin v běžném provozu Sestavení krmné dávky Nedostatek bílkovinných krmiv – obecný problém ekochovů i perspektivně Pěstování lusko-obilných směsek Konzervace vlhkého drceného zrna

Receptura 35%ječmen + hrách (23%) 15%oves + peluška (50%) 20%tritikale 5%pohanka 8%vojtěškové úsušky 5%otruby 2%sušená syrovátka 7,5% bramborová bílkovina 2,5%minerálně-vitamínový doplněk

Pěstování lusko-obilných směsek

Konzervace vlhkého drceného zrna

Příprava krmných směsí

Zkušenosti s výkrmem – chování zvířat Skupina kanečků nejklidnější, a to i při manipulaci (rozvážná zvířata)‏

Zkušenosti s realizací masa Momentální legislativa nevylučuje umístění masa z mladých kanců v běžném výseku Dosavadní praxe při veterinární prohlídce: → zaznamenat žlázy či specifický pach → přiřazení k „nezdravým zvířatům“ Konvenční zpracovatelé (i chovatelé) nemají prostor a důvod experimentovat Nejnadějnější jsou spotřebitelé

Dotazník pro zákazníky Naprostá většina zákazníků o kastracích neví a nabídka kančího masa je překvapila V případě zachování kvality masa by raději kupovali kance

Perspektivy Jako nejvhodnější se jeví označování masa z mladých kanců (event. z nekastrovaných zvířat)‏ Po větším rozšíření u chovatelů možno přistoupit k ukončení kastrací Pro ekochovatele výzva především v otázce zajištění vysoce výživných krmiv Motto: “Nečiň druhým to, co sám nechceš, aby jiní činili tobě.”