LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Veronika Žáková Zdroje: Rostliny pro gymnázia
Advertisements

PÍCNINY.
Zemědělství ČR.
Zemědělství České republiky.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
Na poli.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
Miroslava Melicharová
Jednoděložné rostliny
Pole.
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
16.1 Krytosemenné rostliny podle významu
ROSTLINSTVO SAVANY.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
VÝBĚR - z populace rostlin se vyberou ty rostliny, které mají nějakou zajímavou vlastnost. Umělým výběrem tak člověk vybral např. z planých druhů travin.
Okolí lidských sídel Sady a ovocné zahrady
Zemědělství.
Digitalizace výuky Příjemce
Škola:. Základní škola Kladruby
Užitkové rostliny.
Bakterie.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Bobovité.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
Dvouděložné rostliny – Čeleď Bobovité
Rostliny travních společenstev Keře, traviny
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ROSTLINY POLÍ.
Mgr. Lubomír Šára: Kulturní rostliny a traviny
TRÁVY & OBILNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Blatouch bahenní. Pryskyřník prudký Sasanka hajní.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Ekosystém louka Rostliny
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_13_Ekosystém_louka_rostliny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Název školy: Základní škola Městec Králové
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém louka I. název: VY_32_INOVACE_18_Ekosystem_louka I
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Lipnicovité.
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Krytosemenné rostliny
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
LIPNICOVITÉ.
Transkript prezentace:

LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský

LOUKY, PASTVINY A POLE Jsou stepní krajiny, to znamená, že se zde téměř nevyskytují dřeviny! Louky Slouží k výrobě sena, které se sklízí 2x ročně. 1. senoseč - na konci května 2. senoseč – na konci srpna (tzv. otava)

Pastviny jsou určené pro spásání dobytkem.

Pole Se využívají k pěstování kulturních plodin kulturní step Jsou to vlastně monokultury! V 1cm3 ornice žije 2-2,5 mil. mikroorganismů, kteří zvyšují úrodnost! Aby nedošlo ke znehodnocení půdy, tak se musí pěstované plodiny střídat podle osevních postupů! Erozi půdy zabraňují meze. Na kořenech bobovitých rostlin žijí v symbióze hlízkové bakterie, které do půdy vážou důležitý vzdušný dusík. Zpravidla se vysévají jednou za čtyři roky!

Kulturní step  monokultura řepky olejky

Proč jsou meze na poli tak důležité?

Rostliny travních společenstev Traviny = rostliny lipnicovité Plané: kostřava luční, psárka luční, bojínek luční, srha říznačka Obiloviny (kulturní trávy): pšenice, ječmen, oves, žito, kukuřice Trávy a obiloviny patří mezi jednoděložné rostliny!

Cizopasníci trav a obilovin rzi (rez travní  rezavé skvrny na listech) Sněti (např. prašná sněť pšeničná) paličkovice nachová - v klasech se objevuje námel, je jedovatý, využívá se k výrobě léků.

Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin Rozdílné znaky Jednoděložné r. Dvouděložné r. Semena 1 děloha 2 dělohy Listová žilnatina Kořenová soustava