KOMUNIKACE JAKO SOUČÁST LÉČEBNÉHO PROCESU. S EZNÁMENÍ S PRŮBĚHEM PŘEDNÁŠKY Dobrý den. Jmenuji se Martina Pešková, pracuji jako zdravotní sestra na oddělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Studijně-poznávací návštěva Ankary –
Dobrovolnický program na Onkologické klinice FN Olomouc
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Péče o pacienty s chronickým onemocněním. Dispenzarizace.
Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
Rozhovor s Bohem.
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Vyškovský cerebrovaskulární den Stávající stav budovy neurologického oddělení I a II p.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Přeji ti, aby sis našel čas k odpočinku, relaxaci a snění....
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Přínos dobrovolnického programu pro onkologické pacienty
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Urgentní příjem Nemocnice Jindřichův Hradec, a.s.
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Tříleté zkušenosti se zapojením do paliativní péče v rámci psychické podpory pacientů i rodinných příslušníků Mgr. Milena Malá, Zdravotní klaun, o. p.
Hemodialýza X33BMI Peter Kováč.
Každý den jsme trochu starší…
Za dobrovolnickými příběhy na severní Moravu do Slezské diakonie.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
CHARITA OSTRAVA CHOS a Mobilní hospicová jednotka
Hemodialýza Co je to hemodialýza Proč ji někteří lidé potřebují?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Léčebný řád nemocnice Karel Šebestík. 1. Při přijetí do nemocnice se Vás ujme sestra, která Vás seznámí s oddělením, uvede do pokoje, zapůjčí nemocniční.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Miluj tak, jako by tě ještě nikdy
ANOTACE DUMy Čára mého života I., II., III. tvoří celek materiálů, který vizuálně pomáhá žákům při úvahách o jejich životě minulém, budoucím blízkém a.
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Dětský hospic.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Dětský (tak trochu jiný) diabetes Zdeněk Šumník Pediatrická klinika UK 2. LF a FN v Motole, Praha.
Podzimní škola WHO-HPH v ČR, 12.– , MZ ČR v Praze Fakultní nemocnice v Motole.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Projekt Family Point – místo pro rodinu Ing. Mgr. Vít Janků Centrum pro rodinu a sociální péči.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
Práva Pacientů Tato práva jsou prohlášená za platná dnem 25. února 1992 Schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví České Republiky.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Telemedicína a praktický lékař
Čím chci být ,až vyrostu.
ZODPOVĚDNÝ EVROPAN Markéta Válková 9.B 2015/2016.
Oddělení domova se zvláštním režimem
Dlouhodobá intenzivní péče v pediatrii
Koncept poskytování paliativní péče MZČR Konference Kvalita- Bezpečnost- Efektivita MUDr. Martina Novotná ředitelka odboru zdravotních služeb 3. června.
Důležitost propojování zdravotního a sociálního systému
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
Rozhovor s NÍM.
Čím chci být až vyrostu…
Rozhovor s Bohem.
Rozhovor s NÍM.
Otázky pro průběžnou práci
absolventská práce Život se srdeční vadou
Kdo je můj pacient a co pro něho mohu udělat
Rozhovor s NÍM.
Rozhovor s NÍM.
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Každý den jsme trochu starší…
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE JAKO SOUČÁST LÉČEBNÉHO PROCESU

S EZNÁMENÍ S PRŮBĚHEM PŘEDNÁŠKY Dobrý den. Jmenuji se Martina Pešková, pracuji jako zdravotní sestra na oddělení DIP /dlouhodobá intenzivní péče/ v nemocnici Ostrov. Zároveň jsem také maminkou osmiletého syna Honzíka, který se narodil s vážnou vývojovou vadou. V této prezentaci bych Vám ráda ukázala, že empaticky vedená komunikace by měla být součástí léčebného procesu. Nejprve Vás seznámím se svými vlastními zkušenostmi z nemocnic a v druhé části Vám ukážeme, jak to funguje u nás na našem oddělení. A proto jsem si dnes k sobě pozvala svoji kolegyni Vendulu Ročkovou.

R ODINA SOUČÁSTÍ NEMOCNÉHO. Dnes je Honzíkovi osm let, za tu dobu prodělal nespočet operací a narkóz, prošel asi čtyřmi nemocnicemi, byl několikrát v lázních a strávil spoustu času u lékařů v ambulancích. Po celou tu dobu svého,,trápení„ měl vždy při sobě někoho z rodičů, především mě. Svoji součást, někoho, koho zná a kdo mu bude na blízku v jeho trápení. A z dalšího hlediska někoho, kdo stojí o informace ohledně zdravotního stavu svého dítěte. Někoho, kdo stojí o milý a vstřícný přístup ke svému dítěti, koho trápí, že jeho dítě strádá a potřebuje pomoci v těžkých chvílích svého života.

K AŽDÝ SE OBČAS POTŘEBUJE VYPOVÍDAT Dnešní doba je uspěchaná. Po zdravotní stránce se nám dostává té nejlepší péče, už se ale opomíjí to ostatní. A to jsou lidské potřeby, pochopení, porozumění, ujištění, že v tom nejste sami. Uvedu příklad na svém prvním traumatickém zážitku. Po jedné magnetické rezonanci mi neurolog sdělil informaci, že můj syn nikdy nebude chodit, s ledovým klidem pronesl tuto větu a odešel. Nikdo už se nestaral, jak mi je, jak stresující to pro mne bylo, rodinu jsem měla 100 km daleko. Potřebovala jsem se někomu vypovídat, ujistit, že se to dá vše zvládnout. V té době byla paradoxně mou kontaktní sestrou Markéta Purkardová.

P ODĚKOVÁNÍ MARKÉTĚ PURKARDOVÉ Děkuji Markétko, nikdy nezapomenu, co jsi pro mne tenkrát udělala. Našla sis na mě čas, popovídala a já zjistila, že jsou na tom mnozí hůře a zvládají to na jedničku. Moc děkuji. Mimochodem, Honzík chodí a běhá jako jiné děti stejného věku

P OTŘEBA KONTAKTNÍ SESTRY Proto si myslím, že kontaktní sestra ve fakultních nemocnicích by měla být součástí zdravotnického personálu. Protože lékaři, zdrav. sestry bývají často vytížení svojí prací, a proto by tu měl být někdo, kdo bude mít čas Vás vyslechnout, poradit apod. Na závěr bych ráda poděkovala těmto lékařům, jsou to: Prof. MUDr. Richard Škába, MUDr. Blanka Rousková, MUDr. Jiří Morávek, MUDr. Zdeněk Šumník a hlavně své pediatričce MUDr. Ivaně Kadlecové za to, že ačkoliv jsou kapacity ve svém oboru, zůstal jim ten empatický pohled na věc.

Děkuji za pozornost a předávám slovo svojí kolegyni Vendulce.

Dobrý den. Jmenuji se Vendula Ročková a také pracuji v nemocnici Ostrov na oddělení DIP.

R ODINU BEREME JAKO SOUČÁST NEMOCNÉHO Naši klienti bývají velmi vážně nemocní, často s poruchou vědomí nebo ve vigilním komatu. Součástí naší léčby je i koncept bazální stimulace, proto se snažíme z velké části zapojit do léčby i rodinu. Naše oddělení funguje na principu, že bereme rodinu jako součást klienta, potřebují s námi komunikovat, eliminovat svoje trápení a úzkost. Odměnou se nám dostává, že rodina na sebe dobrovolně přebírá část naší ošetřovatelské péče. Pomáhá nám krmit pacienta, polohovat, procvičovat ergoterapii apod.

P ACIENTI I RODINY SI NAŠÍ PÉČI CHVÁLÍ Na našem oddělení plníme úlohu kontaktní sestry my. Návštěvy uvítáme, uvedeme na pokoj a sdělíme, co je u pacienta nového, jaké dělá pokroky apod. Pokud si rodina přeje sdělit informaci ohledně zdravotního stavu, sděluje informace lékař, který je k dispozici 24 hod. denně. Informace sdělují i telefonicky, jelikož máme i několik rodin, které jsme naučili se o nemocného starat a rodina si vzala nemocného do domácí péče. Ráda bych zmínila i to, že máme neomezené návšťěvní hodiny. Je to ale podmíněno, že máme na rodinu čas, což na akutních odd. většinou není a tam by byla kontaktní sestra velkým přínosem. To, že se u nás pacienti a rodiny cítí dobře, dokazuje i to, že i po ukončení léčby jsou s námi nadále v kontaktu, hezky o nás mluví a rádi na nás vzpomínají. Děkuji za pozornost.