STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
RWE TransgasSTRANA 2 Nová značka: Rebranding koncernu RWE Nové logo bylo představeno v Německu >znázorňuje schopnost RWE být lídrem na energetickém trhu >přináší inovativní řešení, je progresivní a orientovaná na budoucnost >lépe vymezuje RWE vůči konkurenci
RWE TransgasSTRANA 3 Nová značka skupiny RWE v ČR
RWE TransgasSTRANA 4 Energie budoucnosti má jen jedno jméno >Jedno logo pro všechny společnosti skupiny RWE v ČR >Stejná značka pro zákaznickou komunikaci regionálních plynárenských společností (musí ještě schválit jejich vedení) >Jednotná image koncernu RWE v celé Evropě PROČ NOVÉ LOGO? >Ruka v logu RWE vyjadřovala oborovou šíři, kterou společnost donedávna nabízela svým zákazníkům v rámci Evropy a oznamovala, že RWE dokáže zajistit nejen energii, ale i vodu či zpracování odpadů – dnes je tomu jinak. >Je to způsob, jak se odlišit od konkurence a upozornit na fakt, že energetika je pro RWE klíčovou oblastí podnikání.
RWE TransgasSTRANA 5 Co změna značky znamená pro zákazníky RWE v ČR? >Na veškeré korespondenci od skupiny RWE se objeví nové logo, které bude stejné ve všech regionech ČR –na vyúčtování služeb již nebude značka např. Severočeské plynárenské, ale výhradně nové logo RWE – The energy to lead. >Přihlášení se k odpovědnosti za energetickou budoucnost a závazek jít v tomto směru příkladem –a to jak v nabídkách úsporných řešení zákazníkům na míru, tak i například v rozšiřování své sítě využívající obnovitelných zdrojů energie apod.
RWE TransgasSTRANA 6 Hodnocení nového loga Celkově spíše neutrálně hodnoceno >Seriózní >Písmo je příliš tvrdé, težkopádné >Smutné barvy >Ambivalentní vnímání dlaně –pozitivní asociace přátelská blíže lidem –negativní asociace Někdo kdo mi bere peníze >Žádný viditelný vztah k plynu/energii Více pozitivních nebo neutrálních reakcí >Pozitivnější barvy (= optimistické) >Pěkný zrcadlový efekt (= dynamické) >„Energie“ je v claimu (= lepší asociace s odvětvím >Anglický claim není iritující
RWE TransgasSTRANA 7 Regionální značky vs. 1 brand >Velmi dobře akceptováno všemi segmenty –zákazníci segmentu Key accounts (nad 1 mil m3) výrazně více preferují brand RWE (oproti brandům RPS) >Z marketingového a komunikačního hlediska více než logické – úspory, eliminace vzniku chyb
RWE TransgasSTRANA 8 Co byste měli vědět? >Nové logo bude zaváděno s maximálním ohledem na efektivitu a ekonomické možnosti společností RWE –Všechny změny proběhnou v rámci současných rozpočtů >Rebranding se nebude týkat síťových společností, tzv. „netů“, které jsou v důsledku právního unbundlingu samostatnými a důsledně oddělenými firmami –V řadě evropských zemí vystupují „nety“ pod vlastní značkou a nejsou ani zařazeny v rámci brandingu do původní energetické skupiny – o vyčlenění „netů“ pod samostatnou značku se uvažuje i v České republice. Tento krok předpokládá také nová evropská legislativa.
RWE TransgasSTRANA 9 Harmonogram rebrandingu Start rebrandingu >Kampaň na podporu Českého olympijského týmu >Kampaň na podporu Českého paralympijského týmu Rebranding RPS >Produktová kampaň (Energetické úspory) Zákaznická komunikace od září od od 2009 >Nová značka se bude zavádět postupně – všichni zákazníci i partneři si tak budou mít čas na novou značku RWE zvyknout.
RWE TransgasSTRANA 10 Prezentace na internetu od 1. srpna 2008www.rwe.cz
RWE TransgasSTRANA 11 Tisková reklama
STRANA 12RWE Transgas DĚKUJI ZA POZORNOST!