Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Advertisements

Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Rekonstrukce severních mostů
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Dopravní a liniové stavby
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Silniční doprava.
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Úloha dopravy v hospodářství
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Úvod do pozemních komunikací
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta dopravní systém ČR efektivnost staveb hluková zátěž 10. listopadu 2011 Ing. Jiří KALČÍK

DÁLNIČNÍ SÍŤ JE VYBUDOVÁNA, NENÍ POTŘEBA PLÁNOVAT DALŠÍ ÚSEKY DÁLNIČNÍ SÍŤ JE VYBUDOVÁNA, NENÍ POTŘEBA PLÁNOVAT DALŠÍ ÚSEKY ***** Máme jednu z nejhustších silničních sítí na světě a stát nedokáže zajistit prostředky na její základní údržbu, natož na zajištění pasivní bezpečnosti provozu

POTŘEBA KAPACITNÍCH KOMUNIKACÍ

SVOBODA POHYBU

MODERNIZACE SILNIC Vědci z výše uvedených firem se věnovali výpočtům a návrhům kapacity křižovatek. Podle sčítání dopravy v roce 2010 je v extravilánu potřeba pouze přestavba některých křižovatek a pro zvýšení úrovně kvality dopravy (ÚKD) DOPLNĚNÍ TŘETÍHO PRUHU jak je známo z dřívější doby z Kazachstánu, či dnes již i z Německa, nebo Rakouska.

SCHÉMA ZKAPACITNĚNÍ a PŘEDEVŠÍM ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI SILNICE I.třídy BEZ NEBEZPEČNÉHO PŘEDJÍŽDĚNÍ, LEVÝCH ODBOČENÍ A PŘIPOJOVACÍCH PRUHŮ DLE SČÍTÁNÍ SILNIČNÍ DOPRAVY z roku 2010 a PROGNÓZY NÁRŮSTU POČTU OBYVATEL POSTAČUJE TATO ÚPRAVA NA VĚTŠINĚ SILNIC I.třídy BEZ NUTNOSTI VÝSTAVBY SMĚROVĚ DĚLENÝCH KOMUNIKACÍ (R)

Rakousko Uhersko, ČSR, ČSSR – 1880 – 1980: „Železnice je páteří dopravy“ ČSFR, ČR – 1990 – 20?? „Železnice je dopravní doplněk pro sociálně slabší občany a s ohledem na světlé kapitalistické a tržní zítřky ji nebudeme potřebovat“ ČR?? – 20?? - ????

Železniční magický trojúhelník v ČR Jízdní řád Vozidla Infrastruktura

Magický trojúhelník po modernizaci Jízdní řád Vozidla Infrastruktura

ČASOVÁ DOSTUPNOST PRAHY PO ÚPRAVÁCH ŽELEZNIČNÍCH KORIDORŮ

Kapacitní (dvojkolejné) tratě po dokončení TŽK ČR má nejřidší železniční síť ve střední Evropě navíc bez napojení do západní Evropy Východní Německo – 1x Polsko – 1x Západní Německo – 0x Babín-Nepomuk Rakousko – 1x Slovensko – 3x

TEORETICKÝ GRAFIKON / OBĚH SOUPRAV PRAHA - BRNO Obdobně platí i pro regionální tratě EKONOMIKA DOPRAVCE JE MINIMÁLNĚ Z 50% ZÁVISLÁ NA PARAMETRECH DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

MÝTY a POCHYBNOSTI o VRT Cena vozidel – v době dokončení staveb VRT v ČR budou k dispozici také ojetiny stejně jako dnes jsou k dispozici ojetiny pro „modernizované koridory“. Avšak i nová vozidla nejsou drahá, neboť díky nové trati mají dvojnásobný přepravní výkon. Investiční náročnost – je prakticky shodná se stavbami modernizace koridorů. LGV Paris – Strasbourg je na průměrný kilometr stejně drahá jako 3. koridor Beroun – Plzeň. V obou případech jde o porovnání ceny a produktivity

Poslední železnice v ČR - 1953 120 km zcela nové trati postaveno za 10 let během 2.světové války a v ekonomicky obtížných poválečných letech. Z hlediska objemu stavebních prací odpovídá stavbám VRT. Od politického rozhodnutí o stavbě do zprovoznění uběhlo 15 roků.

Stavba LGV - Est Stavba na zelené louce a s minimem dočasných záborů, aneb co s řidiči zbytečných kamionů

Stavba 3.koridor Přeložka z 85 na 120km/h Přeložka z 95 na 120km/h

Magický trojúhelník po modernizaci Jízdní řád Vozidla Infrastruktura

Úprava železniční sítě na úroveň českých silnic Aktualizovat schéma na sever

ČASOVÁ DOSTUPNOST PRAHY PO ÚPRAVÁCH ŽELEZNIČNÍ SÍTĚ

NĚKOLIK SUBJEKTIVNÍCH POZNÁMEK KE HLUKU Výstava VRÚTKY 2011

Protihlukové clony, nyní ověřovací série

Porovnání časového průběhu hluku 60 m od zdroje hluku Silnice I.třídy dle hlukové mapy 3. koridor, žst. Chrást u Plzně

DĚKUJI ZA POZORNOST jiri_kalcik@volny.cz