Autor: Mgr. Jana Pavlůsková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Konstrukce trojúhelníků
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU PODLE VĚTY SSS
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vytvořila Helena Černá
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Množina bodů dané vlastnosti
Základní geometrické rovinné útvary 1
Konstrukce trojúhelníku
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníků (sus)
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Konstrukce trojúhelníku
Základní konstrukce Kolmice.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Množina bodů dané vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice
Množina bodů dané vlastnosti
23 SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ.
TÉMA: Rýsování čtverce
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a v prostoru Téma: Trojúhelník Anotace: Prezentace uvádí základy konstrukce v rovině, zavádí pojmy náčrt a postup konstrukce.

Konstrukce trojúhelníku

Náčrt Náčrt má být dostatečně velký (asi 5 – 10 cm) Na počátku každé konstrukce je vždy náčrt. Náčrt kreslíme od ruky. Jestliže tě ruka moc neposlouchá, klidně použij pravítko. cccccccccc C Náčrt má být dostatečně velký (asi 5 – 10 cm) A B

Náčrt α V náčrtu předpokládáme, že už je trojúhelník sestrojený. C Barevnou tužkou v náčrtu vyznačíme, co je dáno. b α A B

Postup konstrukce 1. AB; |AB| = 5 cm Postup konstrukce je jakýsi návod, manuál, jak trojúhelník sestrojit. Musí v něm být popsán každý jednotlivý krok (představte si, že podle něj má rýsovat někdo, kdo nezná zadání, a neví, co má být výsledkem). Navíc musíme při psaní postupu dodržet jistá pravidla. Takto vypadá „šablona“ pro každý bod postupu: Pořadové číslo co rýsujeme (název útvaru) středník co k tomu potřebujeme vědět (vlastnost útvaru) Takže chceme-li narýsovat úsečku AB délky 5 cm, zapíšeme takto: 1. AB; |AB| = 5 cm

Procvičování Pokus se symbolicky zapsat postup této konstrukce: Narýsuj úsečku KL o délce 4 cm. Pak na ní zvol bod A, který je od bodu K vzdálený 1 cm. Bodem A veď kolmici p k úsečce KL. Sestroj kružnici k se středem L a poloměrem 5 cm. Průsečík kružnice k a přímky p označ M. Narýsuj trojúhelník KLM. 2. Zkus podle svého postupu sestrojit trojúhelník KLM.