Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Matematika a její aplikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce rovnoběžníků
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce rovnoběžníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Matematika Lichoběžník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Věta usu - konstrukce trojúhelníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Téma: Shodnost trojúhelníků
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Matematická olympiáda 2009/10
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
32.
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Konstrukce rovnoběžníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce rovnoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace Ročník : 7. Téma : Konstrukce rovnoběžníku Autor : Mgr. David Suchánek

Konstrukce rovnoběžníku

Rovnoběžníky, které mají stejné délky stran, nemusí být shodné. 3cm Rovnoběžníky, které mají stejné délky stran, nemusí být shodné. 3cm 2cm

Sestrojíme rovnoběžník ABCD, ve kterém je a = 3cm, d = 2cm, |BD| = 2,5 cm. A DC B 3cm 2,5cm 2cm q p Sestrojíme nejdříve trojúhelník ABD a ten potom doplníme na rovnoběžník. Postup konstrukce: 1. trojúhelník ABD; |AB| = 3cm, |BD| = 2,5cm, |DA| = 2cm 2. p; D є p, p || AB 3. q; B є q, q || AD 4. C; C є p ∩ q 5. rovnoběžník ABCD A B D p q C Vzorový příklad Náčrt: Konstrukce:

Sestroj rovnoběžník ABCD, je-li dáno: a) a = 45mm, d = 60mm, |BD| = 48mm b) a = 32mm, b = 45mm, |BD| = 25mm c) a = 5cm, d = 5cm, |BD| = 8cm 1. trojúhelník ABD; |AB| = ???, |BD| = ???, |DA| = ??? 2. p; D є p, p || AB 3. q; B є q, q || AD 4. C; C є p ∩ q 5. rovnoběžník ABCD Postup konstrukce: Příklady na procvičení

Sestroj rovnoběžník ABCD, ve kterém je a = 6cm, b = 3cm, β = 120° A B C D p q Začni trojúhelníkem ABC. Vrchol D sestroj opět pomocí rovnoběžek. 1. trojúhelník ABC; |AB| = 6cm, |BC| = 3cm, | ABC| = 120° 2. p; C є p, p || AB 3. q; A є q, q || BC 4. D; D є p ∩ q 5. rovnoběžník ABCD Postup konstrukce: B A C D p p Vzorový příklad

Sestroj rovnoběžník ABCD, je-li dáno: a) a = 5cm, α = 110°, d = 4cm b) c = 48mm, b = 62mm, α = 54° c) a = 63mm, b = 34mm, δ = 38° Příklady na procvičení Postupuj podle předchozích příkladů!

Zdroje: Odvárko a Kadleček, 1999, Matematika pro 7. ročník základní školy 3, Shodnost, Středová souměrnost, Čtyřúhelníky, hranoly