PČ_140_Technické zobrazování_Postup kreslení technického výkresu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DUSIČNANY, SÍRANY A FOSFOREČNANY
Advertisements

Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Hana Krajčová
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Rašplování, pilování a broušení dřeva
Autor: Mgr. Helena Nováková
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Autor: Mgr. Libor Sovadina
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
PČ_142_Dřevo_Spojování dřeva plátováním, kolíkováním
Stejnosměrný a střídavý elektrický proud
Neživá příroda - vzduch
Savci – řád hlodavci (úvod)
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Litva, Lotyšsko a Estonsko
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Měření a měřidla v technické praxi
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Chráněná území v České republice
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
PČ_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
FY_094_Mechanika_ Zákon vzájemného působení těles
Pč_142_Dřevo_Spojování dřeva plátováním, čepy a kolíkováním
PČ_008_Práce z přírodnin – ježek
Podzimní lucerna Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Měření a měřidla v technické praxi
PČ_015_Práce s papírem – korálky
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Autor: Mgr. Hana Krajčová
FY_075_Síla, skládání sil_Rovnovážná poloha tělesa
OXIDAČNÍ ČÍSLO Ch_091_Oxidy_Oxidační číslo Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
ZÁSADY_OBECNÝ NÁHLED CH_108_Zásady_Obecný náhled Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
FY_074_Síla, Skládání sil_Skládání sil
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Rovnovážná poloha tělesa
FY_078_Elektrický proud v kovech_ Elektrické zdroje
CH_105_ Halogenidy_Halogenidy
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Pč_140_Technické zobrazování__Postup kreslení technického výkresu
CESTA ŽELEZA A DRUHY KOVŮ
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pč_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
Zdroje elektrického napětí
Autor: Mgr. Eliška Nováková
PČ_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Autor: Mgr. Libor Sovadina
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Př_136_Geologie_Petrologie
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PČ_135_Dřevo_Spojování dřeva hřebíky
PČ_003_Práce s drobným materiálem_Stojánek na ubrousky
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Transkript prezentace:

PČ_140_Technické zobrazování_Postup kreslení technického výkresu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. PČ_140_Technické zobrazování_Postup kreslení technického výkresu Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro opakování, upevňování a rozšiřování učiva. Slouží k lepšímu pochopení významu předmětu v běžném životě. Materiál rozvíjí poznatky získané v hodinách pracovních činností Je určen pro předmět Pracovní činnosti a ročník 6.

Náčrt (skica) Skica je označení pro předběžnou kresbu, prvotní náčrt, původní náčrtek (črta) nějakého uměleckého nebo technického nápadu. Užívá se velmi často při všech tvůrčích činnostech, zejména ve všech oblastech výtvarného umění, dále též v architektuře, designu, užité grafice, své uplatnění nalezla i v technice. Skici bývají velmi často velmi improvizované a jako takové mohou být zaznamenány na nejrůznějším druhu papíru (či jiného vhodného materiálu, na který se dá kreslit a psát). Pro tvorbu skic lze v papírnictví zakoupit běžné papírové bloky, kterým pak také říkáváme skicáře - skicář.

Formáty papíru pro kreslení technických výkresů Označení formátu sestává z písmene následovaného číslem, např. A4. Standardy definují tři nejdůležitější řady formátů: A, B, C. Z nich je řada A základní; řada B je rozšiřující, pro případy, kdy formáty řady A nevyhovují; řada C je navržena pro obálky. Řada A je definována tak, že papír má velikosti stran v poměru 1:√2 (tj. přibližně 1:1,4142), zaokrouhlené na milimetry. Základním formátem je A0, který je definován svou plochou, která je přesně 1 m² (před uvedeným zaokrouhlením). Další formáty této řady (A1, A2, A3, …) vznikají postupným půlením delší strany. Nejčastěji používaný formát A4 má rozměry 210 × 297 mm.

Postup při kreslení náčrtu Prohlédneme si kreslený předmět a uvědomíme a určíme jeho tvar Uvážíme polohu hlavního pohledu Určíme počet nutných zobrazení – pohledů Stanovíme a rozvrhneme polohu pohledů na výkresu Určíme osy souměrnosti Znázorníme tvary předmětu tenkými obrysovými čárami Stanovíme, které rozměry se musí pro potřeby výroby kótovat Tlustými čárami vyznačíme viditelné hrany předmětu Doplníme obrazy potřebnými pomocnými a kótovacími čarami a zapíšeme do výkresu kóty Doplníme náčrt potřebným slovným komentářem nutným k výrobě.

Postup při kreslení technického náčrtu

Technický výkres : Dopravní značka

Čtení technických výkresů Postup při čtení technických výkresů : Za výchozí zobrazení předmětu pokládáme vždy pohled zepředu Ostatní pohledy nám doplňují, vysvětlují představu o předmětu vytvořenou podle pohledu zepředu Zjistíme podobnost předmětu s různými geometrickými tvary Postupně určíme tvar každé součásti Podle tvaru jednotlivých součástí vytvoříme představu o tvaru celého předmětu Představu o předmětu si doplňujeme dalšími informacemi, které technický výkres obsahuje (rozměry, kóty, materiál, způsob obrobení a podobně)

PAMATUJ ! Dobrá znalost čtení technického výkresu je předpokladem přesné práce a dobrého výrobku. Dobře číst technické výkresy se naučíš osvojováním vědomostí z technického kreslení, soustavným procvičováním, trpělivostí a čtením technických výkresů.

Použité zdroje: Soubor:Sketch-book.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 3.3.2009 [cit. 2013-04-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sketch-book.jpg Soubor:A size illustration.svg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 28.6.2006 [cit. 2013-04-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A_size_illustration.svg Pracovní vyučování. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-24017-8.