Cenová strategie Eduard Andráši.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Dnes fiktivně, zítra reálně.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Trh a jeho zákonitosti.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Marketingový mix.
CK – činnosti touroperátora
Cena v pojetí marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Cena Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 9.
Celkový a mezní produkt
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Cenová strategie Eduard Andráši

Cena Cena je vlastně vyjádřením "hodnoty" zboží nebo služby, která je dána faktickou i psychologickou užitečností, eventuálně společenským významem produktu zpravidla bývá poměřována penězi.

Cena vyjadřuje hodnotu produktu pro zákazníka je nejdůležitějším, i když ne jediným činitelem, který ovlivňuje poptávku jako jediná vytváří příjmy podniku její stanovení je klíčovým rozhodnutím z hlediska času představuje nejpružnější proměnnou

Rozhodování o cenách Při stanovení ceny je třeba zvažovat celou řadu protichůdných faktorů Z nichž jedny tlačí cenu dolů a jiné nahoru Hledáme tedy kompromis mezi nimi Externí faktory Interní

Rozhodování o cenách Externí faktory Interní faktory - charakter trhu   Interní faktory -         charakter trhu -         marketingové cíle firmy -         charakter poptávky Rozhodování -         strategie marketingového mixu -         konkurence o -         náklady -         další faktory cenách -         začlenění tvory ceny do organizace

Externí faktory Charakter trhu Poptávka po výrobku vyjadřuje zpravidla horní hranici ceny Různe druhy trhu se vyznačují různým postavením ceny v životě firmy ve vztahu ke konkurenci

Externí faktory Charakter poptávky Různá výše ceny se může promítnout v různé poptávce Reakce poptávky na změnu ceny se vyjadřuje pomocí koeficientu cenové pružnosti poptávky

Externí faktory Konkurence Zákazníci posuzují cenu také ve vztahu k porovnatelným výrobkům Strategie vysokých cen a vysokého zisku může přilákat konkurence ke vstupu na trh

Externí faktory Další faktory Faktory zvyšující cenu: -inflace, úrokové sazby, státní správa Jak působí vyšší cena na okolí: - jaká bude reakce na změnu ceny

Interní faktory Marketingové cíle firmy Přežití Tvorba příjmů Pokrytí nákladů Zisk Investice Podíl na trhu Spokojenost zákazníka

Interní faktory Strategie marketingového mixu Cena musí být koordinována s ostatními nástroji marketingového mixu Změna jednoho se promítne na druhém

Interní faktory Náklady Představují dolní hranici ceny Náklady na výrobu, distribuci a prodej

Interní faktory Začlenění tvorby ceny do organizace Menší firmy – rozhoduje vrcholový management Větší firmy – manageři divizí

Postup tvorby ceny

Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Přežití Maximalizace běžného zisku Maximalizace tržního podílu Strategie Cena za mimořádnou kvalitu

Postup tvorby ceny

Postup tvorby ceny Odhad poptávky Většinou platí nepřímá úměra mezi cenou a poptávkou Cenová pružnost poptávky - pružná - nepružná

Postup tvorby ceny

Postup tvorby ceny Odhad nákladů Cena musí pokrýt veškeré náklady Spodní hranice ceny Celkové náklady se skládají z nákladů fixních

Postup tvorby ceny

Postup tvorby ceny Rozbor cen konkurence Ceny konkurentů mohou být velmi dobrým vodítkem Získání ceníku Průzkum souboru spotřebitelů

Postup tvorby ceny

Postup tvorby ceny Metody cenové tvorby Nákladově orientovaná tvorba Analýza nulového bodu Cena orientovaná na zákazníka Následování ceny konkurence

Metody cenové tvorby Nákladově orientovaná tvorba Nejjednodušší metoda Stanovení ceny přirážkou Jednoduchost Neuvažuje realitu v poptávce, ignoruje konkurenci

Metody cenové tvorby Analýza nulového boduu Zjištění ceny, při nichž dosáhneme nulových zisků

Metody cenové tvorby Cena orientovaná na zákazníka Zohlednění hodnoty, kterou zboží přisuzuje spotřebitel Nejsou důležité výrobní náklady, ale představa zákazníka

Metody cenové tvorby Následování ceny konkurence Nezávisí na poptávce ani na nákladech Orientace na cenu v oboru Orientace na cenového vůdce

Postup tvorby ceny

Postup tvorby ceny Stanovení výsledné ceny Systém cenových úlev Cenová diference Psychologicky orientované ceny Propagační tvorba ceny Geograficky orientované ceny

Cenové startegie

Děkuji za pozornost