Specializovaný finanční úřad

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Obecná část rozpočtového práva III
Procesní analýza vybrané části ČSÚ Bc. Petr Horák Brno, Květen 2012 Operační management.
Aktivita číslo 5 Název Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR OPERAČNÍ PROGRAM TECHNICKÁ POMOC Školení k Příručce pro žadatele a příjemce v OPTP
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Daňové aktuality Daňové aktuality 14. října 2014 IFA Praha. náměstek ministra financí I. náměstek ministra financí.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Page  1 YOUR LOGO STÁTNÍ Využití Centrálního systému účetních informací státu nejen pro kontrolní činnosti JUDr. David Bauer vedoucí oddělení Metodika.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
Generální finanční ředitelství
Zdaňování stálé provozovny - aktuální pohled Finanční správy ČR
Pokyn DR SR – vznik tzv. „klasické“ stálé provozovny na Slovensku
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Základní registr obyvatel
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Aktuální vývoj v oblasti DPH Blanka Mattauschová
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Celní správa České republiky
Soustava veřejných rozpočtů II.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Analýza financování přenesené a samostatné působnosti obcí a krajů v ČR Petr Toth koordinátor projektu Praha
Správa místních poplatků v prostředí daňového řádu – první zkušenosti
Účetní reforma v druhém roce
Jakub Charbulák Oddělení mezinárodního zdaňování – SFÚ
Plánování interních auditů Ing. Šárka Kavková
Specializovaný finanční úřad
Daňová správa 2013 Petr Mrkývka.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Jednotná kontaktní místa podle zákona o volném pohybu služeb Vlastimil Slovák, odbor Vnitřního trhu a služeb EU Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Transfer Pricing Aktuální informace z pohledu České daňové správy
Systém kontrolní činnosti SEI
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Vypracovaly: Nevrtalová Michaela Šlechtová Nikola Uhllířová Jana
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
IFA Česká republika 1 Novela zákona o kolektivním investování / Dopady do daní z příjmů Kateřina Hycnarová 11. října 2011.
Subjekty trestního řízení
Systém organizace finanční správy
Základní registry.
FINANČNÍ SPRÁVA Petr Mrkývka © 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Subjekty trestního řízení prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Správa v resortu MFČR Dana Šramková Petr Mrkývka.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Teorie a praxe rozvoje měst a obcí
Novela zákona o místních poplatcích
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Obecná část daňového práva procesního I
Základy teorie finanční správy
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Transkript prezentace:

Specializovaný finanční úřad IFA 13. 12. 2011 Ludmila Klimešová

Právní rámec vzniku SFÚ Zákon č. 531/1990 Sb., o ÚFO § 9a ve znění novel (zák. č. 199/2010 Sb., zák. č. 30/2011 Sb., poslední novela projednávána PSČR) Účinnost od 1. 1. 2012 X Souvislost se zákonem o finanční správě (tzv. 14+1) Účinnost byla odložena na 1.1.2013

Zákon č. 531/1990 Sb. o ÚFO § 9a + přechodná ustanovení Odst. 1 - Místní příslušnost – celá ČR Odst. 2 – Věcná působnost – totožná jako u FÚ v sídlech krajských měst Jen u vybraných subjektů S výjimkou daní, u nichž může být současně místně příslušných více FÚ (např. daň z nemovitostí) Netýká se správy tzv. plátcových pokladen Odst. 3 - Odvolacím orgánem je FŘ pro hlavní město

Zákon č. 531/1990 Sb. o ÚFO § 9a + přechodná ustanovení Odst. 7 – změna místní příslušnosti pod SFÚ dle ustanovení DŘ K 1. 1. 2012 dochází u vybraných subjektů k naplnění zákonných podmínek pro ZMP na SFÚ Samotná ZMP však procedurálně proběhne dle odpovídajících ustanovení DŘ Příprava harmonogramu a požadavek na provedení či dokončení řízení či postupů na původních FÚ před zahájením a dokončením ZMP

Sektorové členění Primární sektor Sekundární sektor – výroba a průmysl Zemědělství, lesnictví, hornictví, těžba surovin Sekundární sektor – výroba a průmysl Strojírenství, stavebnictví , automobilový průmysl, chemický průmysl, energetika……. Sektor služeb Obchod, doprava, média, telekomunikační průmysl, zábava, sport,kultura, poradenské služby.. Finanční sektor

3/17/4/0 8/39/21/1 3/10/3/0 1/3/8/1 0/67/232/153 0/14/3/1 3/34/23/2 0/35/25/1 1/14/3/1 1/12/6/0 3/11/3/0 2/13/34/2 0/10/6/2 5/29/36/4

Komplexní správa VDS SEKTOR Frekventovaná problematika bez ohledu na sektor Mezinárodní zdaňování vč. transfer pricing Finanční instrumenty Nehmotný majetek Investiční pobídky Těžba surovin Výroba průmysl SEKTOR Daň z příjmu Daň z příjmů ze závislé činnosti DPH Služby Státní dozor DSL Správa dotací Finanční instituce

Principy přístupu ke správě daní VDS Užití diferencovaného přístupu – dohled nad daňovým chováním subjektu s vyšším podílem interní kontroly nebo nutnost provedení „klasické“ daňové kontroly Forma a intenzita daňové kontroly je určena kvalitní interní kontrolou, případně získáním informací z externích zdrojů ještě před zahájením kontroly Pro účely interní kontroly by měla být využívána statistická data o obvyklých výstupech daného sektoru – pro omezení „zbytečných“ kontrolních aktivit

Aplikace modelu kontrolních vrstev Daňová kontrola Externí šetření – získání dat Interní kontrola a analýzy Porozumění podnikání subjektu

Organizační uspořádání SFÚ Model organizace dle systematiky DŘ (přípravné X nalézací X o placení) Značné zjednodušení přenosu informací a tím omezení rizika jejich ztráty či nepředání Orientace na hmotně právní specializaci i v rámci specializace procesní (nalézací řízení X o placení). Rutinní správa daňových záležitostí subjektů přesunuta více do útvaru správy plateb Odlišná organizace daňových útvarů

Organizační uspořádání SFÚ přehlednější a komplexnější správa, vyšší míra znalosti a povědomí o subjektu, jednotná správa platebních povinností (ODÚ) u jednoho subjektu rychlejší a efektivnější možnost vedení příslušného řízení bez nutnosti zdržující komunikace a výměny informací mezi útvary, současně lze ze stejného důvodu operativněji reagovat na neplnění povinností či nezákonné jednání ze strany subjektu vyšší míra znalost í provázanosti údajů v DAP s ekonomickou činností subjektu

Organizační diagram SFÚ Ředitel Odbor výkonu daní – nalézací řízení Odbor správy platebních povinností Odbor metodiky daní Zástupce ředitele Kancelář ředitele Odd. přípravného řízení Odd. podpůrných činností

Odbor metodiky daní Oddělení pro metodiku správy daně Oddělení daně z příjmů Oddělení DPH Oddělení pro metodiku účetnictví Oddělení pro metodiku správy daně

Odbor správy platebních povinností Oddělení správy ODÚ Oddělení správy plateb Oddělení vymáhání

Odbor výkonu daní – nalézací řízení 6 územních pracovišť Brno, Ostrava, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem Oddělení analýzy, vyhledávání a řízení rizik Oddělení pro správu VDS pro sektor I. a II. Oddělení pro správu VDS pro sektor III. Oddělení pro správu VDS pro sektor IV. Oddělení pro správu dotací a agendu státního dozoru Oddělení pro správu DPFOZČ a DSL