KONCEPT ROZVOJE CYKLISTIKY VE VELKOMĚTECH Ing. Luděk Sosna, Ph. D., ředitel odboru strategie, MD ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
1 ASOCIACE MĚST PRO CYKLISTY Jaroslav Martinek Projekt Central MeetBike (3CE343P2) je realizován prostřednictvím programu Central Europe, který je spolufinancován.
Strategie dopravy MD ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Integrovaný dopravní systém
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar Cyklotrasa 14.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Liptovský Mikuláš 2. září 2010
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
úřad územního plánování
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Jihlava 24.dubna 2012 Ing. Radka ŽÁKOVÁ 5. Public Relations.
Propagace cyklistiky v Jihlavě „Budování infrastruktury, odstraňování bariér, propagace a kampaně“ Ing. Jaroslav Vymazal, primátor statutárního města Jihlavy.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Moderní cyklistická doprava
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
1 Cyklistická akademie Město: Pardubice. 2 ČÁST 1. Vize, cíle – věc, na kterou se zapomíná.
Dopravní politika ČR pro léta
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Propagace cyklistiky v Jihlavě
Dotační program pro rok 2019
Transkript prezentace:

KONCEPT ROZVOJE CYKLISTIKY VE VELKOMĚTECH Ing. Luděk Sosna, Ph. D., ředitel odboru strategie, MD ČR

2 STÁTNÍ PODPORA cyklistické dopravě Cyklostrategie ZAJIŠTĚNÍ FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÉ INFRASTRUKTURY 2. ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI CYKLISTICKÉ DOPRAVY 3. REALIZACE NÁRODNÍHO PROJEKTU CYKLISTICKÉ AKADEMIE 4. REALIZACE NÁRODNÍHO PRODUKTU ČESKO JEDE Cyklostrategie je založena na několika zásadách

3 Základní princip Cyklostrategie Scénáře vývoje scénář A – dobrá dostupnost zaměřená na motorovou dopravu scénář B – dobrá dostupnost pro všechny zkvalitněním mobility „krátkého dosahu“ scénář C – udržitelná dostupnost s významnými změnami v dopravním chování Dopravní politika EU – jsou naše města ztotožněna s touto politikou? Pěší Cyklistická Hromadná doprava (car sharing,car pooling) Individuální automobilová doprava koalice mobility

4 Základní princip Cyklostrategie Scénáře vývoje – cyklostrategie preferuje scénář B – dobrá dostupnost pro všechny zkvalitněním mobility „krátkého dosahu“, cyklostrategie preferuje VIZI25

2 Důležitější než samotný územní plán je ZADÁNÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU - Nový územní plán Pardubic ovlivní rozvoj území města na mnoho příštích let. Přímo či nepřímo, více či méně, zasáhne do života všech obyvatel města. Vizí a mottem nového územního plánu je NÁVRAT DO MĚSTA - tím je myšlen návrat do ulic, náměstí, parků a ostatních veřejných prostorů města, návrat mezi běžné obyvatele a uživatele města, návrat k jejich každodenním potřebám. Hlavními cíli řešení nového územního plánu Pardubic jsou pak „Pardubice – město sousedství“, „Pardubice – prostupné město“, „Pardubice – město s krajinou“ a „Pardubice – svébytná součást aglomerace“. Doporučujeme shlédnout film: LIDSKÝ ROZMĚR Zdroj: Veronika Šindlerová DOPRAVA A NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN PARDUBICE Prezentace dne , Pardubice PŘÍKLAD PREZENTACE: NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN PARDUBICE ( ) Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 1 - AKTUALIZOVAT ÚZEMNÍ PLÁN

2

Můžete například znát jako v Pardubicích: Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 2 - MÍT K DISPOZICI PRŮZKUMY DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ

Konkretizace cíle: a) Město do roku 2025 dokončí kvalitní hlavní síť cyklotras, včetně vyznačení. Vzhledem k očekávanému nárůstu cyklistické dopravy se přitom musí přezkoušet a dále rozvíjet standardy na základě nové verze TP 179. Dílčí úseky, které ještě nejsou vybudovány v souladu se standardy, je nutné odpovídajícím způsobem krok za krokem kvalifikovat. b) Do roku 2017 bude dokončena v celé délce minimálně jedna významná páteřní trasa. c) O právě dokončených trasách bude veřejnost zajímavým způsobem informována tiskovými zprávami, Zásada 1. Opatření mají sloužit k cílenému růstu používání jízdního kola Zásada 2. Učinit jízdu na kole atraktivní Zásada 3. Postupný výběr úseků k realizaci Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 3 - MÍT ZPRACOVÁN GENEREL CYKLISTICKÉ DOPRAVY „NOVÉ GENERACE“

FGSV e.V. – Německá dopravní a silniční výzkumná asociace Základy pro ERA: 2010: RASt 06 Průvodce návrhem silnic: „… navrhovat silnici ze stran ne od prostředku“ Naučme se od Němců jednoduché pravidlo“ Pokud rekonstruujete a nebo budujete novou komunikace, tak začněte projektovat od kraje, kdy na prvním místě jsou chodci, pak cyklisté a pak auta. Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 3 - MÍT ZPRACOVÁN GENEREL CYKLISTICKÉ DOPRAVY „NOVÉ GENERACE“

5 KLÍČ – Součást organizace města, Umožnění komunikace napříč obory Činnost –Organizační/vzdělávací –Finanční analýza –Plánování, příprava, stanovení cílů Dostatečně specifikované, měřitelné, dosažitelné, relevantní, časově optimalizované Každoroční revize, majetkoprávní vztahy, posudky –Vnější koordinace ŘSD, SŽDC a další, veřejná doprava (organizátoři, dopravci), projektanti, atd. –Propagace, komunikace Média, cyklomail, pilotní řešení (nástroj vizualizace), web, kampaně, atd. Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 4 - BEZ CYKLOKOORDINÁTORA SE MĚSTO NEOBEJDE

CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA, která má učinit jízdu na kole atraktivní, se často těžko prosazuje, ale jiná cesta k zatraktivnění cyklistické dopravy nevede. Cyklistické opatření na komunikacích. Přemýšlejme společně, proč to tak často nejde Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 5

Základní princip Cyklostrategie 2013 – Zásada 6 - BUDOVÁNÍ ZNAČKY CYKLOMĚSTA

ZÁSADA 7 - Cyklostrategie 2013 chce inspirovat, že změna je možná, stejně jako v Londýně

ZÁSADA 7 - Cyklostrategie 2013 chce inspirovat, že změna je možná, stejně jako v Paříži

ZÁSADA 7 - Cyklostrategie 2013 chce inspirovat, že změna je možná, stejně jako v Bernu

A co Praha? Jakou cestou se vydá?