Srovnávací a vědomostní test

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Žák se seznámí s dílem Jiřího Wolkera …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo J. Wolkera, pojmenuje versologické.
Advertisements

Vítězslav Nezval (1900 – 1958).
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Česká poezie 1. poloviny 20. století
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
VÍTĚZSLAV NEZVAL Mgr. Michal Oblouk
Sdružení Devětsil a jeho podoby
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
¨-4-.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Poetismus charakteristika literárního.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Jaroslav Seifert Život, dílo, citáty. Jaroslav Seifert Život, dílo, citáty.
Česká meziválečná literatura
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
JAROSLAV SEIFERT Mgr. Michal Oblouk
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Český jazyk 6. ročník ZŠ Jiří Wolker
Devětsil Mgr. Lucie Rusová
Jiří Wolker: Těžká hodina Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Estetika režného zdiva v díle Jana Kotěry
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
POETISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jaroslav Seifert ( )
ČESKÁ POEZIE 1. POLOVINY 20. STOLETÍ
VÍTĚZSLAV NEZVAL Mgr. Michal Oblouk
Mgr. Marie Havránková JAROSLAV SEIFERT Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_112 Téma hodiny: Jiří Wolker Doporučeno pro: 9. ročník základní.
APOLLINAIRE Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Předchůdci nových básnických směrů Datum vytvoření 6. 6.
SMĚRY V ČESKÉ POEZII V 1 POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastČeská poezie v 1. pol. 20. století.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Česká literatura 20.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Literatura – Jaroslav.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Básník Jiří … Básník Jiří …Básník Jiří …Básník Jiří … JEDNOTKA VÝKONU KOMBINÉZA.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
JIŘÍ WOLKER Simona Coubalová C3B. Obsah O autorovi Život Dílo Těžká hodina Shrnutí Zdroje.
JIŘÍ WOLKER ŽIVOT Kde se narodil busta na jeho rodném domě pohled na město mapa ČR a umístění města a zemřel ?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._PROLETARSKA_POEZIE_PREZENTA CE_03 Název školyStřední.
Vítězslav Nezval Martin Vocl C3B. Obsah Základní informace Život Dílo Charakter tvorby Pantomima Ukázka Otázky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
POEZIE 1.POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPoezie 1.pol. 20. stol. Datum vytvoření
ČESKÁ POEZIE 1. POLOVINY 20. STOLETÍ
„Smrt není zlá, co zlé je, to umírání je.”
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Česká literatura 1. poloviny 20. století Meziválečná česká literatura
Mgr. Marie Havránková POETISMUS A SURREALISMUS
Mgr. Marie Havránková VÍTĚZSLAV NEZVAL Literatura 1.pol. 20. stol.
Mgr. Marie Havránková PROLETÁŘSKÁ POEZIE Literatura 1. pol. 20. stol.
Jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
Jiří Wolker František Gellner NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Jaroslav Seifert Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Česká meziválečná literatura
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Meziválečná poezie a drama
Vítězslav Nezval Život, tvorba, citáty. Vítězslav Nezval Život, tvorba, citáty.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_12_INOVACE_Jir_I_10 Jaroslav Seifert
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1
Česká meziválečná poezie
Česká poezie 1. pol. 20. století - přehled
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Jiří Wolker životopis, literární.
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
Transkript prezentace:

Srovnávací a vědomostní test Wolker, Seifert, Nezval Srovnávací a vědomostní test

Ot.č.1 K charakteristikám přiřaďte konkrétního básníka: 1) Levicově orientovaný, představitel proletářské poezie, zemřel však velmi mladý…………………….. 2) Prošel řadou uměleckých směrů, ve 20.a 30.letech představitel avantgardy……………... 3) Básník osobitého stylu a výrazu, načas i zakázaný a nevydávaný ………………

Ot.č.2 K indiciím doplňte autora: 1) Rodný Žižkov………… 2) Propagandistická poezie……………. 3) Svatý Kopeček u Olomouce………… 4) Manifest surrealismu…………… 5) Sociální balady…………. 6) Nobelova cena za literaturu………

Ot.č.3 Co spojuje následující tituly (sbírky, básně)? 1) „Svatý Kopeček“, „Podivuhodný kouzelník“ -………………… 2) „Na vlnách TSF“, „Edison“ -…………. 3) „Zhasněte světla“, „Matka naděje“ - ……….

Ot.č.4 Definujte báseň typu pásma, kdo z uvedených autorů tyto básně píše? Kde se setkáváme s pásmem ve světové literatuře poprvé (u kterého autora)?

Ot.č.5 Definujte sociální baladu a uveďte název 3 sociálních balad Jiřího Wolkera.

Ot.č.6 Zdůvodněte, proč část tvorby J.Wolkera řadíme k proletářské poezii. V které jeho sbírce jsou naplněny znaky proletářské poezie?

Ot.č.7 Vysvětlete pojem apostrofa a doplňte vaším konkrétním příkladem.

Ot.č.8 Sbírky V.Nezvala „Absolutní hrobař“ a „Žena v množném čísle“ naplňují znaky………(doplňte název uměleckého směru).

Ot.č.9 V.Nezval je i autorem dramatu na motivy knihy abbé Prévosta. Doplňte jeho název………….

Ot.č.10 Retrospektivní knihou Seifertova života je……………(doplňte název titulu).

Ot.č.11 V které polytematické básni V.Nezval vzdává básnickou i osobní úctu k životu?

Ot.č.12 Kterou sbírkou J.Seifert reagoval na osvobození naší republiky v r.1945?

Ot.č.13 Jmenujte dva tituly J.Seiferta, které věnoval mamince.

Ot.č.14 Poznejte autora, určete název básnické sbírky a stručně interpretujte: „Dnes je má těžká hodina. Chlapecké srdce mi zemřelo a sám je v rakvi vynáším a zemřelým trpě, trpím i tím, které se mi v prsou roditi počíná. Dnes je má těžká hodina…“

Ot.č.15 Jaroslav Seifert byl i velmi výraznou osobností významného uměleckého spolku 20.let. Kterého?

Správné řešení 1) Wolker, Nezval, Seifert 2) Seifert, Nezval, Wolker, Nezval, Wolker, Seifert 3) pásmo, poetismus, mnichovská zrada 4) polytematická báseň, Wolker, Nezval, Apollinaire 5) baladickým elementem jsou krajně nepříznivé sociální skutečnosti. „Balada o očích topičových“, „Balada o nenarozeném dítěti“, „U rentgenu“ 6) proletářský kolektiv, dělník hlavními hrdiny, „Těžká hodina“

Správné řešení - pokračování 7) básnické oslovení neživé (nebo i nepřítomné) věci. „Milenčin dopise…“ 8) surrealismus 9) „Manon Lescaut“ 10) „Všecky krásy světa“ 11) „Podivuhodný kouzelník“ 12) „Přilba hlíny“ 13) „Maminka“, „Maminčino zrcátko“ 14) J.Wolker, „Těžká hodina“, přerod z chlapce v muže 15) Devětsil

Zdroje Vlastní práce autora.