CZ / /0317 – Pražská firemní fakulta eLearningu Czech Efficient Learning Node, o.s. HKČR, APM, ČSSI Michal Zálešák, , ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2 1 Zaměření projektu Systémová propagace eLearningu jako efektivní formy vzdělávání i pro malé a střední podniky eLearning efektivně využívají zejména velké organizace, pro malé znamená pouze nákup CD! Konkrétní cíle a aktivity: –Semináře –Konzultace (EU fondy, ŘLZ, eLearning) –Multimediální učebna –Portál eLearningPraha HW v učebně: Kč Kurzy: cca Kč Portál: cca Kč Náklady na konzultanty Hlavní náklady na pracovníky, semináře (kontaktní aktivity s podnikateli)
3 1 Zaměření projektu Podmínky projektu –Nadnárodní korporace efektivně využívají eLearningu –MSP neumí správně uchopit eLearning –MSP neumí správně vyhodnotit potenciál eLearningu Proč financovat eLearning –Nutná systémová podpora a osvěta – Potenciál i ve veřejné správě – Nutnost investice do lidí (SW), nikoliv cihel – Efektivní spolupráce s organizacemi pro podnikatele (CzechTrade)
4 2 Cílové skupiny Cílové skupiny – zástupci malých a středních podniků a OSVČ v Praze Přínosy pro cílovou skupinu –Možnost „osahat“ si eLearning v praxi –Pochopit konkrétní přínosy eLearningu –Bezplatné konzultace, zejména jak získat financování z EU fondů, finanční aspekty eLearningu
5 2 Cílové skupiny Zapojení (motivace) cílových skupin – zatím minimální, počítáme se zpracováním case studies a jejich medializací, vystupování na seminářích Doprovodná opatření pro cílové skupiny – projekt cílen na MSP, nejsou zapotřebí Podíl cílové skupiny z území (městských částí) JPD2: na Praze 1 probíhají semináře, na Praze 9 je sídlo multimediálního centra
6 3 Typy činností Konzultace (EU fondy, ŘLZ, elearning) Semináře (14 seminářů) eKurzy na portále (16 kurzů) Ankety spokojenosti mezi účastníky Multimediální centrum (špičkové produkty společnosti LANGMaster k bezplatnému použití)
7 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Příjemci –Ředitel projektu –Marketingový specialista –Administrativa/Finance –Konzultant – eLearning –Externí konzultanti – EU fondy –Externí pomoc s organizací seminářů 3 partneři –Konzultanti –Přednášející Porada partnerů jednou měsíčně Operativní komunikace em, osobní přítomnost klíčových pracovníků pravidelně na 1 pracovišti Kontrola plnění výstupů z posledního meetingu
8 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Riziko č.1 – optimální forma propagace pro plnění indikátorů Opatření – direkt-mailing, tiskové zprávy Nové opatření – přímé telefonické kontaktování, osobní vysvětlení aktivit projektu Důležitost flexibility programu, nespoléhat na poslední měsíc projektu, obtížné shánění zástupců cílových skupin (špatné zkušenosti s direktmailingem – 2000 ks)
9 5 Zajištění publicity Úvodní tisková konference Direct ingy (HK ČR, ČSSI, APM, vlastní) BusinessInfo Newsletter HK ČR Tiskové zprávy Letáky (projektu, multimediální centrum) Internet
10
11
12
13
14
15
16 8 Výstupy a Výsledky Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY – příklad: semináře ORGANIZACE PRODUKTY016
17 8 Výstupy a Výsledky Portál eLearning a technologické vybavení - basic + advanced eLearning a klíčové zdroje obsahového zajištění - basic + advanced Role eLearningu při přípravě rozvojových plánů firemních pracovníků - basic + advanced Role eLearningu v řízení lidských zdrojů - basic + advanced Motivace řadových pracovníků a způsoby nasazení eLearningu v praxi - basic + advanced Motivace vedoucích pracovníků a přínosy vyplývající ze zavedení eLearningu do firemní praxe - basic + advanced Finanční aspekty eLearningu ve firemní praxi - basic + advanced Multimediální centrum
18 9 Další výstupy/výsledky Horizontální témata, Partnerství Horizontální témata –Gender: Asociace podnikatelek a manažerek – Šetrnost – materiály zejména v elektronické podobě –Inf. Společnost – eLearning je o Inf. Spol. –Lokální aktivity – propagace centra zejména na Praze 9
19 9 Další výstupy/výsledky Horizontální témata, Partnerství Partnerství – CzechTrade (MPO) –Nabídka partnerství dalším profesním svazům –Snaha spolupráce s velkými podniky: udržet základní aktivity i po skončení projektu
20 10 Doporučení pro další programovací období Náměty na zlepšení monitoringu a koordinace stávajících projektů a budoucích projektů: –Změna pravidel za běhu – stropové financování za běhu projektu (nutná změna již jednou schváleného rozpočtu, resp. neuznání již proběhlých výdajů) –Příliš zbytečné papírovaní a kopírování (šetřme lesy) –Přílišná spousta indikátorů (nepřehledné A, F) –Zadávání monitorovacích kritérií přímo do aplikace na internetu