Možnosti vizualizace výuky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Výuka cizích jazyků technických předmětů
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Multimediální pomůcka k výuce didaktické techniky
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Jak by mohl vypadat ideální pracovní list pro nadaného žáka
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
 využívání moderních pomůcek  Co slyším, to zapomenu. Co vidím, si pamatuji. Co si vyzkouším, tomu rozumím. /Konfucius/ data projektor plátno notebook.
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Motivace ve výuce přírodopisu
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Obtíže žáků s učením a chováním
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Finanční gramotnost Cesta peněz 2 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Cesta peněz 2.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Vyučovací formy-výuka v bloku
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
EVVO aktivity pro školy
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Práva a povinnosti žáků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
na Slovanském gymnáziu
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
MOTIVACE Zora Syslová.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Práva dítěte Výchova k občanství
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
VY__III/ 2__INOVACE__199 Pracovní činnosti Window color - MANDALA.
Transkript prezentace:

Možnosti vizualizace výuky Motivace Vhodné vyučovací metody Dostupné pomůcky pro neslyšící Ukázková hodina Samostatná práce

Motivace Motivace je předpokladem úspěšného učení 1. vnitřní motivace k učení 2. vnější motivace k učení

Začarovaný kruh I. neuspokojení: žák se setká s kritikou a nedostane se mu posílení, pociťuje osobní nespokojenost žák prožije neúspěch motivace klesá spolu s vytrvalostí a snahou klesá jeho sebedůvěra, říká si, já to nedokážu, jeho sebevědomí i sebehodnocení se snižuje

Začarovaný kruh II. uspokojení: žák se setká s pochvalou učitele a s oceněním vrstevníků, sám se sebou je spokojen žák prožije úspěch motivace roste spolu s vytrvalostí a snahou studijní práce se zlepšuje sebedůvěra: žák si důvěřuje "já to dokážu", zvyšuje se jeho sebevědomí a sebehodnocení

Jak probouzet zájem žáků? vlastní zájem/osobní rozměr význam oboru ve skutečném světě. předměty z praxe, filmy, návštěvy odborníků, exkurze. tvořivosti a sebevyjadřování aktivní zapojení do výuky obměňování činnosti překvapení a neobvyklé činnosti problémové úkoly, kladení otázek

Vyučovací metody Otázky k zamyšlení: 1) Jaké vyučovací metody jste použili ve výuce v minulém týdnu? 2) Co vás vedlo k volbě vyučovací metody? 3) Víte, jaké jiné metody jste mohli použít? 4) Co vám bránilo metody použít?

Vyučovací metody ZDROJ POZNÁNÍ: 1. Metody slovní 2. Metody názorně demonstrační 3. Metody praktické 4. Metody aktivizující 5. Metody využívající moderní technické prostředky

Učební pomůcky 1. Originální předměty a reálné skutečnosti 2. Zobrazení a znázornění předmětů a skutečností 3. Textové pomůcky 4. Programy prezentované pomocí techniky 5. Speciální pomůcky

Učební pomůcky pro neslyšící MAXIMÁLNÍ VIZUÁLNOST !!! Doplnění textových pomůcek vizuálními pomůckami Multimediální učební pomůcky pro neslyšící Dostupné slovníky Webové stránky

Odpady

Recyklace - opakování

Recyklace - opakování

Recyklace - opakování

Kam s .... www.psas.cz http://www.jaktridit.cz/ ZRCADLO MOLITAN PAPÍROVÉ PLENY

Jak správně třídit - obaly PAPÍR PLAST SKLO NÁPOJOVÉ KARTONY DŮLEŽITÉ ZNAČKY:

PROCVIČENÍ Prohlédněte si „svůj“ obal a roztřiďte je podle značek. Chvilka na odpočinek: http://www.tonda-obal.cz/zabava/sberatel.swf Úkol pro studenty: Natoč klip pro spolužáky – jak správně třídit ve škole – ukázka.

PROCVIČENÍ Přečtěte s komiks a odpovězte na otázky. Zpracujte pracovní lisy. Zahrajte si kvarteto.

Použité metody a pomůcky 1 2 3 .....