Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
PARTNEŘI PROJEKTU ING.SLADKÝ PAVEL + RENTEL PŘEDSTAVUJÍ E-LEARNINGOVÝ SYSTÉM JAKO POMŮCKU PRO ZAVÁDĚNÍ “KVALITNÍHO MANAGEMENTU VE VZDĚLÁVÁNÍ”
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Celní správa České republiky
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření20.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
e-learning Lucie Rohlíková
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
Environmentální výchova a
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Regionální individuální projekt „Program aktivizace a podpory uchazečů a zájemců o zaměstnání se zdravotním omezením v Královéhradeckém kraji“
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Státní politika vysokorychlostního přístupu ISSS, duben 2005.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
MINISTERSTVO OBRANY ČESKÉ REPUBLIKY. SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI PRIMÁRNÍ PREVENCE RIZIKOVÉHO CHOVÁNÍ PERSONÁLU REZORTU MINISTERSTVA OBRANY Praha, červen.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Hlavní manažér SP Kvalita I
Transkript prezentace:

Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech Úřad vlády České republiky Kolektiv oddělení vzdělávání ve správních úřadech Generální ředitelství státní služby Přednášející - RNDr. Jan Picka

Generální ředitelství státní služby je součástí Sekce organizace, personalistiky a vzdělávání ve správních úřadech Úřadu vlády České republiky od 15.6.2002 usnesení vlády ze dne 11. prosince 2000 č. 1277 usnesení vlády ze dne 18. dubna 2001 č. 349 15. červen 2002 - ustavení Generálního ředitelství státní služby

Organizační schéma Generálního ředitelství státní služby

Oblast vzdělávání je zabezpečována oddělením vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech odboru státní služby Hlavní činnosti: koncepční metodické koordinační odbor Institutu státní správy odpovídá za realizaci školících a vzdělávacích aktivit pro zaměstnance ve správních úřadech (od 1. ledna 2005 se stane státní příspěvkovou organizací)

Priority vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech: variabilita obsahu a forem vzdělávání v souladu s principy Lisabonského procesu využívání různých forem distribuovaného vzdělávání (e-learningu, podpora IC technologiemi) e-learningové vzdělávání v kombinaci s tradiční formou vzdělávání

Důvody pro zavedení e-learningu do vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech: (1) potřeba vyškolit nebo přeškolit v krátkém čase velký počet zaměstnanců potřeba zajistit široký přístup ke vzdělávání co největšímu počtu uživatelů potřeba rozšíření individuálního přístupu ke studiu (volba místa, času a tempa) potřeba rozšíření nabídky kurzů na Internetu

Důvody pro zavedení e-learningu do vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech: (2) potřeba rozšíření informačních toků (knihovny, odkazy, návody, postupy a doporučení) potřeba jednotného proškolení (množství odloučených poboček a pracovišť) potřeba zajištění co nejvyšší efektivity vynaložených finančních prostředků ze státního rozpočtu (úspora za cestovné, ubytování, stravné) potřeba snížení míry nepřítomnosti zaměstnanců na pracovištích

Výhody e-learningového vzdělávání: (1) vzdělávání v libovolném čase a virtuálně na libovolném místě ucelené předání informací velkému počtu zaměstnanců v krátkém časovém úseku kontrola průběhu vzdělávání, včetně stupně osvojení předepsaných poznatků či dovedností možnost individuálního vzdělávání v souladu se stanovenými plány osobního rozvoje

Výhody e-learningového vzdělávání: (2) součást průběžného celoživotního vzdělávání a nástroj pro doškolování a přeškolování nové prvky ve vzdělávání (CD nosiče a další komunikační prvky) relativně snadná a průběžná aktualizace výukových materiálů zkrácení doby nepřítomnosti zaměstnanců na pracovištích

Přínosy e-learingového vzdělávání z pohledu účastníka: (1) časová a prostorová flexibilita (sám si určuje místo a čas pro vzdělávání) volba individuálního studijního tempa výběr oblastí, jimž se účastník chce či potřebuje věnovat do větší hloubky možnost vracet se k již absolvovaným částem studia otevřený přístup k dalším studijním zdrojům

Přínosy e-learningového vzdělávání z pohledu účastníka: (2) kontrola vlastní úspěšnosti studia interakce v případě, že v on-line studiu je zapojen lektor mezioborové vzdělávání spolupráce ve virtuálních třídách nebo v odborných diskusních forech atraktivita studia v případě využívání různých médií

Charakteristika současných nevýhod nebo omezujících faktorů: přístup na Internet nemají všichni zaměstnanci technická omezení a finanční náročnost budování výukových center práce na obrazovce má ergonomické hranice absence emociálního působení face-to-face nárok na znalosti autorů o možnostech on-line kurzů

Oblasti vzdělávání ve formě e-learningu: vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech v záležitostech Evropské unie vzdělávání ke strukturálním fondům a Fondu soudržnosti Evropské unie vzdělávání v souvislosti se Státním programem EVVO a plněním jeho Akčního plánu vzdělávání státních zaměstnanců a fyzických osob připravujících se na službu

Aktuální nabídka e-learningových kurzů Institutu státní správy: Minimum o regionální a strukturální politice EU Základní kurz pro strategické plánování a řízení veřejných projektů Minimum o EU Environmentální minimum

„Pro využití e-learningové formy ve vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech jsou vytvářeny základní podmínky s tím, že v budoucím období se předpokládá dosažení úrovně „virtuální univerzity“ a co nejširší uplatnění v celoživotním vzdělávání“