Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo operačního programu: 7.2 Název prioritní osy: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Název oblasti podpory: Vysokoškolské vzdělávání Předpokládané datum zahájení projektu Předpokládané datum ukončení projektu
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Cíle projektu zvýšení kvality vzdělávání s důrazem na požadavky znalostní ekonomiky zintenzivnění spolupráce mezi univerzitní a podnikatelskou sférou podpora praktických kompetencí v projekční činnosti diverzifikace a internacionalizace studia vytváření multioborových studentských týmů schopných řešit praktické projekty spolupráce mezi obory a subjekty různého charakteru - multidisciplinární a multistrukturální sjednocující téma je problematika vody a vodních zdrojů Voda je významným prvkem celých územních a ekonomických systémů a je také strategická komodita, jejíž cena a dostupnost se v blízké době stane klíčovým faktorem pro udržení a rozvoj mnoha regionů.
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Stručný popis projektu Podpora praktických kompetencí významně podpoří zvýšení znalostní úrovně a zkušeností u cílové skupiny. Smyslem je vytváření týmů, které budou teoretické dovednosti aplikovat v řešení projektů v oblasti regionálního rozvoje se společensko-ekologickým tématem. Člen CS bude schopen lépe využívat dovednosti teoretického základu. Unikátnost spočívá v praktickém vytváření odborných a managementových vazeb mezi členy CS různých studijních programů a podniky z komerční sféry. Projekt napomůže zvýšení konkurenceschopnosti členů CS v mezinárodním měřítku. Projekt přesahuje rámec běžné výuky, neboť akcentuje jak vytváření všeoborových studentských týmů tak i praktickou orientaci. Aktivity budou systematicky realizovány žadatelem a jeho partnery. Hlavními nástroji řešení projektu jsou inovace předmětů studijních programů MENDELU, realizace nových předmětů, stáže studentů a akademických pracovníků a přednášky externích odborníků.
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Realizační tým Mendelova univerzita v Brně Ústav tvorby a ochrany krajiny Ústav lesnické botaniky, dendrologie a geobiocenologie Ústav hospodářské úpravy lesů Ústav zakládání a pěstění lesů Ústav geologie a pedologie Ústav zoologie, rybářství, hydrobiologie a včelařství Ústav geoinformačních technologií Partneři projektu: ŠINDLAR s. r. o. Univerzita Palackého v Olomouci Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví – partner projektu
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Současné pozice MENDELU Hlavní koordinátor: Ing. Petr Kupec, Ph.D., , Finanční manažer: Sylva Dvořáková, Odborný administrativní pracovník: Ing. Jan Deutscher, Koordinátor klíčových aktivit 01, 02: Ing. Jitka Fialová, Ph.D., Koordinátor klíčové aktivity 02, 04: Ing. Lenka Ehrenbergerová,
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Cílová skupina studenti bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů MENDELU akademičtí a další pracovníci MENDELU studenti a pracovníci UPOL hlavně studenti studijních programů - Lesnictví a Krajinářství
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Klíčové aktivity 1.Inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a potřebami trhu práce. 2.Zapojení odborníků z praxe a zahraničí při vytváření a realizaci inovovaných studijních programů. 3.Praxe - Podpora praxí a stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů. 4.Mobilita - Podpora intersektorální mobility, zvyšování jazykových a odborných kompetencí akademických pracovníků.
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 1 - Inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a potřebami trhu práce optimalizace a inovace obsahové náplně skupiny vybraných předmětů provázání výuky s praxí optimalizaci projektové výuky vytvoření nových studijních materiálů nastavení výukového procesu – multidisciplinární přístup – provázání vědeckých environmentálních, ekonomických a ekologických poznatků na jedné straně a na straně druhé stávající legislativy i praktických postupů při zpracovávání projektů zavedení nových moderních metod a forem výuky – např. projektová výuka, kolokvium, multidisciplinární exkurze, atd. stěžejní téma - problematika související s krajinou a zejména na hospodaření s vodou v krajině Participují: Mendelova univerzita v Brně Univerzita Palackého v Olomouci
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 2 - Zapojení odborníků z praxe a zahraničí při vytváření a realizaci inovovaných studijních programů zapojení odborníků z praxe a zahraničí – školení studentů i akademických pracovníků, těsnější provázání cílové skupiny s praxí, resp. s odborníky z praxe zahraniční lektoři – část teoretické přípravy pro realizování týmových projektů v zahraničí (představitele místních univerzit, odborníci z místních firem) mezioborové přístupy, moderní didaktické metody a cílená podpora projektové výuky rozdílné podmínky při řešení a realizaci projektů v zemích EU a v tzv. rozvojových zemích Participují: Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví Mendelova univerzita v Brně ŠINDLAR s. r. o.
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 3 - Praxe - Podpora praxí a stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů zkvalitnění spolupráce s budoucími zaměstnavateli a podpora praktických kompetencí, které rozšíří spektrum budoucího uplatnění studentů získání praktických znalostí a zkušeností na pracovištích partnerů podporováni k využívání možnosti tzv. mobility window u aplikačních partnerů a to prostřednictvím zabezpečení a rozšíření příležitostí pro absolvování praxí studentů u partnerských podniků a privátních firem sdružených v ČTPLH specifická týmová praxe Participují: Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví Mendelova univerzita v Brně ŠINDLAR s. r. o. Univerzita Palackého v Olomouci
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 4 - Mobilita - Podpora intersektorální mobility, zvyšování jazykových a odborných kompetencí akademických pracovníků spolupráce se zahraničními univerzitami výuka v cizích jazycích zvýšení kvality a excelence akademických pracovníků stáže na excelentní domácí i zahraniční univerzity a výzkumné instituce stěžejní téma - změny životního prostředí, včetně důsledků klimatických změn, udržení kvality a kvantity vodních zdrojů a o revitalizaci říčních ekosystémů a krajiny Participují: Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví Mendelova univerzita v Brně ŠINDLAR s. r. o. Univerzita Palackého v Olomouci
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Technologie řešení projektu (věcně) 1.Iniciace studentů V rámci semestrálních předmětů „Marketingový“ letáček 2.Bloková akce MENDELU Týdenní teoretický blok zaměřený na specifika týmové projektové práce c cílem vytvoření studentských týmů 3.Trénování týmů ŠINDLAR s.r.o Desetidenní trénink týmů na konkrétních projektech s cílem vybrat nejlepší tým 4.Řešení projektu Peru Technologie řešení projektu („formálně“) KA1Počet proškolených osob: 1800KA2Počet proškolených osob: 550 E-learningové opory: 30 ksPočet studijních opor: 20 (e-learn. opory) a 2 (skripta) Skripta: 10 ksOdborné semináře: 3 Nové předměty: 3Workshopy: 3 Výukové webové stránky projektu: 1 KA3Počet proškolených studentů: 350KA4Počet proškolených pracovníků: 30 Počet výukových materiálů: 10Výukové materiály: 5 Odborné publikace: 10
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji
Pracovní cesta Peru – únor 2012 Navštívené instituce: Pobočka Šindlar, s.r.o., Lima Universidad Nacional Agraria La Molina, Lima Universidad Nacional Agraria de la Selva, Tingo María Colegio de Ingenieros del Perú, Consejo Nacional, Lima lektorský výjezd v rámci projektu cílem cesty bylo vybrané lektory konfrontovat s realitou v Peru a místními specifickými podmínkami. navázání spolupráce a ověření možností společného výzkumu a participace na projektech s místními institucemi zapojení místních vědeckých a pedagogických kapacit do výuky v české republice zapojení českých studentů do místních projektů
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji República del Perú hlavní město Lima rozloha km² (22. na světě) nejvyšší hora Nevado de Huascarán počet obyvatel (40. na světě, odhad 2005) jazyk španělština, kečuánština, …
Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji
Lima
… cesta na sever
Huaráz
Parque Nacional Huascarán
Puya raimondi
Chavín de Huantár
Andy
Huacrachuco
Gracias por su atención