Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
ECVET v Programu celoživotního učení
Představení projektu a řešitelského týmu Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko – výzkumnou kariéru CZ.1.07/2.3.00/
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
CZ.1.07/2.2.00/ KA1 - Inovace laboratoří Geotechniky využívaných v rámci praktické výuky studentů Fakulty stavební a Hornicko-geologické fakulty.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost projekt POSTA PODPORA STÁŽÍ A ODBORNÝCH AKTIVIT PŘI INOVACI OBLASTI TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DFJP A FEI UNIVERZITY.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
VLED Vzdělávání v lesnických disciplínách. Podstata projektu Vytvoření unikátního vzdělávacího kurzu s 10 studijními programy se zaměřením na lesnické.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Konference Škola ve firmě – firma ve škole
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/ Projekt určený gastro oborům.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
Cíle výzev Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI)
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Závěrečná konference projektu
Transkript prezentace:

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji

Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo operačního programu: 7.2 Název prioritní osy: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Název oblasti podpory: Vysokoškolské vzdělávání Předpokládané datum zahájení projektu Předpokládané datum ukončení projektu

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Cíle projektu  zvýšení kvality vzdělávání s důrazem na požadavky znalostní ekonomiky  zintenzivnění spolupráce mezi univerzitní a podnikatelskou sférou  podpora praktických kompetencí v projekční činnosti  diverzifikace a internacionalizace studia  vytváření multioborových studentských týmů schopných řešit praktické projekty  spolupráce mezi obory a subjekty různého charakteru - multidisciplinární a multistrukturální  sjednocující téma je problematika vody a vodních zdrojů Voda je významným prvkem celých územních a ekonomických systémů a je také strategická komodita, jejíž cena a dostupnost se v blízké době stane klíčovým faktorem pro udržení a rozvoj mnoha regionů.

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Stručný popis projektu Podpora praktických kompetencí významně podpoří zvýšení znalostní úrovně a zkušeností u cílové skupiny. Smyslem je vytváření týmů, které budou teoretické dovednosti aplikovat v řešení projektů v oblasti regionálního rozvoje se společensko-ekologickým tématem. Člen CS bude schopen lépe využívat dovednosti teoretického základu. Unikátnost spočívá v praktickém vytváření odborných a managementových vazeb mezi členy CS různých studijních programů a podniky z komerční sféry. Projekt napomůže zvýšení konkurenceschopnosti členů CS v mezinárodním měřítku. Projekt přesahuje rámec běžné výuky, neboť akcentuje jak vytváření všeoborových studentských týmů tak i praktickou orientaci. Aktivity budou systematicky realizovány žadatelem a jeho partnery. Hlavními nástroji řešení projektu jsou inovace předmětů studijních programů MENDELU, realizace nových předmětů, stáže studentů a akademických pracovníků a přednášky externích odborníků.

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Realizační tým Mendelova univerzita v Brně Ústav tvorby a ochrany krajiny Ústav lesnické botaniky, dendrologie a geobiocenologie Ústav hospodářské úpravy lesů Ústav zakládání a pěstění lesů Ústav geologie a pedologie Ústav zoologie, rybářství, hydrobiologie a včelařství Ústav geoinformačních technologií Partneři projektu:  ŠINDLAR s. r. o.  Univerzita Palackého v Olomouci  Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví – partner projektu

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Současné pozice MENDELU Hlavní koordinátor: Ing. Petr Kupec, Ph.D., , Finanční manažer: Sylva Dvořáková, Odborný administrativní pracovník: Ing. Jan Deutscher, Koordinátor klíčových aktivit 01, 02: Ing. Jitka Fialová, Ph.D., Koordinátor klíčové aktivity 02, 04: Ing. Lenka Ehrenbergerová,

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Cílová skupina  studenti bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů MENDELU  akademičtí a další pracovníci MENDELU  studenti a pracovníci UPOL  hlavně studenti studijních programů - Lesnictví a Krajinářství

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Klíčové aktivity 1.Inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a potřebami trhu práce. 2.Zapojení odborníků z praxe a zahraničí při vytváření a realizaci inovovaných studijních programů. 3.Praxe - Podpora praxí a stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů. 4.Mobilita - Podpora intersektorální mobility, zvyšování jazykových a odborných kompetencí akademických pracovníků.

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 1 - Inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a potřebami trhu práce optimalizace a inovace obsahové náplně skupiny vybraných předmětů provázání výuky s praxí optimalizaci projektové výuky vytvoření nových studijních materiálů nastavení výukového procesu – multidisciplinární přístup – provázání vědeckých environmentálních, ekonomických a ekologických poznatků na jedné straně a na straně druhé stávající legislativy i praktických postupů při zpracovávání projektů zavedení nových moderních metod a forem výuky – např. projektová výuka, kolokvium, multidisciplinární exkurze, atd. stěžejní téma - problematika související s krajinou a zejména na hospodaření s vodou v krajině Participují: Mendelova univerzita v Brně Univerzita Palackého v Olomouci

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 2 - Zapojení odborníků z praxe a zahraničí při vytváření a realizaci inovovaných studijních programů zapojení odborníků z praxe a zahraničí – školení studentů i akademických pracovníků, těsnější provázání cílové skupiny s praxí, resp. s odborníky z praxe zahraniční lektoři – část teoretické přípravy pro realizování týmových projektů v zahraničí (představitele místních univerzit, odborníci z místních firem) mezioborové přístupy, moderní didaktické metody a cílená podpora projektové výuky rozdílné podmínky při řešení a realizaci projektů v zemích EU a v tzv. rozvojových zemích Participují: Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví Mendelova univerzita v Brně ŠINDLAR s. r. o.

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 3 - Praxe - Podpora praxí a stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů zkvalitnění spolupráce s budoucími zaměstnavateli a podpora praktických kompetencí, které rozšíří spektrum budoucího uplatnění studentů získání praktických znalostí a zkušeností na pracovištích partnerů podporováni k využívání možnosti tzv. mobility window u aplikačních partnerů a to prostřednictvím zabezpečení a rozšíření příležitostí pro absolvování praxí studentů u partnerských podniků a privátních firem sdružených v ČTPLH specifická týmová praxe Participují: Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví Mendelova univerzita v Brně ŠINDLAR s. r. o. Univerzita Palackého v Olomouci

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji KA 4 - Mobilita - Podpora intersektorální mobility, zvyšování jazykových a odborných kompetencí akademických pracovníků spolupráce se zahraničními univerzitami výuka v cizích jazycích zvýšení kvality a excelence akademických pracovníků stáže na excelentní domácí i zahraniční univerzity a výzkumné instituce stěžejní téma - změny životního prostředí, včetně důsledků klimatických změn, udržení kvality a kvantity vodních zdrojů a o revitalizaci říčních ekosystémů a krajiny Participují: Česká technologická platforma lesního hospodářství a navazujících průmyslových odvětví Mendelova univerzita v Brně ŠINDLAR s. r. o. Univerzita Palackého v Olomouci

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji Technologie řešení projektu (věcně) 1.Iniciace studentů V rámci semestrálních předmětů „Marketingový“ letáček 2.Bloková akce MENDELU Týdenní teoretický blok zaměřený na specifika týmové projektové práce c cílem vytvoření studentských týmů 3.Trénování týmů ŠINDLAR s.r.o Desetidenní trénink týmů na konkrétních projektech s cílem vybrat nejlepší tým 4.Řešení projektu Peru Technologie řešení projektu („formálně“) KA1Počet proškolených osob: 1800KA2Počet proškolených osob: 550 E-learningové opory: 30 ksPočet studijních opor: 20 (e-learn. opory) a 2 (skripta) Skripta: 10 ksOdborné semináře: 3 Nové předměty: 3Workshopy: 3 Výukové webové stránky projektu: 1 KA3Počet proškolených studentů: 350KA4Počet proškolených pracovníků: 30 Počet výukových materiálů: 10Výukové materiály: 5 Odborné publikace: 10

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji

Pracovní cesta Peru – únor 2012 Navštívené instituce: Pobočka Šindlar, s.r.o., Lima Universidad Nacional Agraria La Molina, Lima Universidad Nacional Agraria de la Selva, Tingo María Colegio de Ingenieros del Perú, Consejo Nacional, Lima  lektorský výjezd v rámci projektu  cílem cesty bylo vybrané lektory konfrontovat s realitou v Peru a místními specifickými podmínkami.  navázání spolupráce a ověření možností společného výzkumu a participace na projektech s místními institucemi  zapojení místních vědeckých a pedagogických kapacit do výuky v české republice  zapojení českých studentů do místních projektů

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji República del Perú  hlavní město Lima  rozloha km² (22. na světě)  nejvyšší hora Nevado de Huascarán  počet obyvatel (40. na světě, odhad 2005)  jazyk španělština, kečuánština, …

Podpora praktických kompetencí projekční činnosti v regionálním rozvoji

Lima

… cesta na sever

Huaráz

Parque Nacional Huascarán

Puya raimondi

Chavín de Huantár

Andy

Huacrachuco

Gracias por su atención