Označení DUM Fi- DUM Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Název Ontogeneze člověka
Vývoj člověka - postnatální
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
FÁZE ŽIVOTA.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Označení DUM Fi- DUM Autor
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Opakování - vývoj jedince
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
Komunikace s dětským pacientem
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Stadia lidského života
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Označení DUM Fi- DUM Autor
Označení DUM Fi - DUM Autor
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ČLOVĚK Pří_232_Savci_Člověk Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Eva Procházková
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Označení DUM 22 - 13 - Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, 747 28 Předmět a očekávaný výstup Ročník: 9. Datum: 25.5.2012 Předmět: Výchova ke zdraví Tematický celek: Vývoj dítěte a péče o dítě Očekávaný výstup: Vytváří si správný životní styl pro ovlivnění zdraví svého dítěte.Získává odpovědnost za zrod nového života. Má představu o výživě novorozence, batolete a dítěte předškolního věku.Má představu o správné výchově a vývoji dítěte školního věku. Anotace: • Pracovní list pro žáky ke kontrole znalostí. • Motivační křížovka pro žáky. • Prezentace slouží jako podpora k výuce učiva – k lepší komunikaci a pochopení daného tématu. Klíčová slova: Výchova ke zdraví, vývoj dítěte, péče o dítě.

Vývoj dítěte a péče o dítě Výchova ke zdraví Vývoj dítěte a péče o dítě

Vývoj člověka Fáze vývoje: dětství, dospělost, stáří 1. novorozenec obr.1 Fáze vývoje: dětství, dospělost, stáří 1. novorozenec 2. kojenec 3. batole 4. mladší školní věk 5. starší školní věk 6. prepuberta 7. puberta 8. adolescence 9. dospělost obr.2 obr.3

Potřeby = to, co se projevuje jako nadbytek či nedostatek A) vrozené – spánek, nasycení, čistota… B) sekundární – bezpečí, uznání, vztah k lidem ... Prostředí – tam, kde dítě žije, kdo ho obklopuje Materiální podmínky – domov, další výchovná zařízení Denní rozvrh – střídání spánku a bdění, výživa, aktivní bdění

Novorozenec 0 – 28. den 48 cm a výše, 2,5kg a výše + křik Donošené: 270-280dnů Nedonošené (7.měsíc) 20 hodin spánku, 4 hodiny bdění, kojení, přebalování Smyslové vnímání zrak – hračky do zorného pole sluch – laskavá mluva chuť – rozeznají všechny, upřednostňují sladkou chlad, teplo - rozezná Rozvoj motoriky – ruce v pěst, uchopovací reflex City vyjadřují křikem, ale bez slz (až na konci 1.měsíce) obr.4

Kojenec do 1 roku obr.5 obr.6 Kratší spánek, krmení lžičkou, hygiena Sezení – 6.-9.měsíc (nočník) Smysly – zrak – spojení ruka – oko sluch chuť s hmatem – poznání Motorika – obracení, sed, lezení, plazení, klekání, chůze Hra – kostky, manipulace s tělem, napodobuje, říkanky Řeč – žvatlání, rozumí povelům, reaguje ne podněty City – 6.-8.týden - první úsměv 5.-6.měsíc - reakce na opuštění krátkodobá paměť směje se, vzpírá se žárlivost vztahy k matce, otci, sourozencům obr.5 obr.6

Batole 1 – 3 roky obr.7 Spánek x bdění – prodlužuje se Krmení – základy stolování –samo jí Kontrola moči a stolice – sedání na nočník Mytí, koupání, čištění nosu, zubů Oblékání – nejprve se vysvléká, později oblékání, zapínání, zavazování tkaniček Rozumí odměně i trestu Smysly: rozeznává barvy, tvary Řeč. Výslovnost, roste slovní zásoba, skládá věty Hudba Rozvoj motoriky – chůze, skoky, běh Vývoj strachu, těžce nese odloučení od matky Vzdor – navyváženost rozvoje nervové soustavy obr.8

Předškolní věk 3 – 6 let Dodržování nastolené životosprávy Motorika – hrubá – nohy jemná – ruce dominace L x P Drobné práce v domácnosti Sportovní aktivity Kresba Řeč – otázky Proč? Orientace v čase Rozvoj fantasie – vymýšlí si, zvědavost City: radost, žárlivost, strach, nemá pocit nebezpečí Sociální vztahy: osamostatňuje se, kamarádské vztahy obr.9

Školní věk Puberta Vstup do školy – ukončení základního vzdělání Školní zralost – fyzicky, psychicky a citově Adaptace na školní docházku – ½ roku Nový režim dne - Od hry k učení Puberta 2.zlom ve vývoji = dospívání – adolescence Od 11 let i dříve do 18 let i později Změny: psychické – rozumové, citové fyzické . tělesné obr.10 obr.11

Autorizace : Obr.1 vlastní Karolína Horníčková Obr.3 vlastní Karolína a Tadeáš Horníčkovi Obr.4 vlastní Karolína Horníčková Obr.5 http://i.idnes.cz/12/052/cl6/JOB433f21_profimedia_0000050202.jpg Obr.6 http://img.mf.cz/879/644/1-16_image_0001.jpg Obr.7 http://generic.pixmac.com/4/cranky-sad-crying-baby-toddler-face- isolated-photo-75537781.jpg Obr.8 http://www.sportovni-kynologie.cz/wp-content/uploads/dog_kids.jpg Obr.9 http://www.rodicum.cz/Files/articles/1a1d6f24-b0ef-4b90-b70d- 75c8daa2c800_big.bmp Obr10 http://www.mimiforum.cz/obrazky/deti-a-rodina-brezen/deti-a-rodina- deti-a-cizi-jazyky-ii-sh.jpg Obr.11 http://www.umhc.com/uploadedImages/UMHC/adolescent_gyn.jpg