12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Lean Six Sigma MÚ Kopřivnice.
Řízení jakosti, standardy
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Analýza zdrojů a schopností organizace
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Strategie podniku v globálním světě
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Facility management ČSN EN
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Outsourcing výrobní logistiky Ing. Marek Vinš, Ph.D.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Ekonomika informačních systémů
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Vybrané metody analýzy
Systém managementu jakosti QMS
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Koncepce marketingového řízení
VÝZNAM ZÁSOB v logistických řetězcích
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
MARKETING.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Integrace logistických služeb
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
6. Koncepce řízení projektů
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
„Programová podpora vstupního hodnocení udržitelné spotřeby a výroby v ČR“ Zkušenosti z programu Ing. Josef Pikálek ENVIROS, s.r.o. Na Rovnosti
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ekonomika malých a středních podniků
Zavádění informačních systémů
Management a řízení hotelu
Procesní řízení (management)
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
Transkript prezentace:

12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT MANAGEMENT I 12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT

CÍLE Popsat úlohu transformačního procesu v operativním managementu. Vysvětlit, proč je operativní management pro všechny typy organizací důležitý. Definovat management hodnotového řetězce. Pojednat o cílech managementu hodnotového řetězce. Vysvětlit organizační a manažerské požadavky na management hodnotového řetězce. Popsat přínosy a překážky managementu hodnotového řetězce. Pochopit úlohu technologie v operativním managementu. Popsat, jak kvalita ovlivňuje operativní management. Vysvětlit ISO a Six Sigma.

OPERATIVNÍ MANAGEMENT Návrh, realizace a kontrola transformačního procesu, který mění vstupy v hotové výrobky a služby.

OPERATIVNÍ SYSTÉM

VÝROBNÍ ORGANIZACE : Organizace, které vyrábějí fyzické výrobky. ORGANIZACE SLUŽEB : Organizace, které produkují nehmotné výstupy ve formě služeb.

14 BODŮ PRO ZVÝŠENÍ PRODUKTIVITY MANAGEMENTU PODLE DEMINGA.

HODNOTA : charakteristika výkonnosti, vlastnosti a jakékoliv další aspekty zboží a služeb, za které je zákazník ochoten zaplatit. HODNOTOVÝ ŘETĚZEC : určitý soubor pracovních činností, které krok po kroku přidávají hodnotu, počínaje zpracováním materiálu a konče hotovým produktem v rukou uživatele. MANAGEMENT HODNOTOVÉHO ŘETĚZCE : proces řízení jednotlivých sekvencí integrovaných činností a informací o toku produktu přes hodnotový řetězec.

MODEL BYZNYSU Strategický návrh toho, jak firma zamýšlí profitovat ze širokého záběru strategií, procesů a aktivit.

ŠEST POŽADAVKŮ NA ÚSPĚŠNÉ ŘÍZENÍ HODNOTOVÉHO ŘETĚZCE

PŘÍNOSY HODNOTOVÉHO ŘETĚZCE

PŘEKÁŽKY ÚSPĚŠNÉHO ŘÍZENÍ HODNOTOVÉHO ŘETĚZCE

ORGANIZAČNÍ PROCESY : Způsob, jak organizace pracuje. DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ : Vlastní informace organizace, které jsou klíčové pro její účinné a efektivní fungování a konkurenci.

KVALITA Schopnost výrobku nebo služby spolehlivě dělat to, co se předpokládá, že bude dělat, a uspokojovat očekávání zákazníků.

CHARAKTERISTIKA KVALITY VE VÝROBCÍCH A SLUŽBÁCH

ISO ISO = Mezinárodní organizace pro standardizaci (www.iso.ch) Soubor mezinárodních manažerských standardů kvality, stanovující jednotné návody pro procesy, které zajišťují, že výrobek bude v souladu s požadavky zákazníka.

DŮVODY PRO ZÍSKÁNÍ CERTIFIKACE PODLE ISO

SIX SIGMA Standard kvality, který stanoví, že počet poruch výrobků či procedur nesmí překročit 3,4 závad či poruch na jeden milion jednotek nebo procedur.

SHRNUTÍ I Podstatou operativního managementu je transformační proces. Vstupy (lidé, materiál apod.) jsou spojeny a transformovány činnostmi a procesy v organizaci do hotových výrobků nebo do služeb. Operativní management je důležitý pro všechny typy organizací. Existují pro to tři důvody. Za prvé : transformační proces probíhá jak ve výrobních organizacích, tak i v organizacích služeb. Za druhé : operativní management je důležitý pro účinnost a efektivnost řízení produktivity. Za třetí : hraje strategickou úlohu v konkurenceschopnosti organizace.

SHRNUTÍ II Management hodnotového řetězce je proces řízení jednotlivých sekvencí integrovaných činností a informací podle určitého řetězce hodnot. Cílem managementu hodnotového řetězce je formulovat takovou strategii, která více než uspokojí potřeby a přání zákazníků a vytvořit plnou integraci účastníků tohoto řetězce. Existuje šest požadavků pro úspěšný management hodnotového řetězce : koordinace a spolupráce mezi partnery včetně sdílení informací a flexibility; investování do infrastruktury technologie; vhodné organizační procesy včetně lepšího předvídání poptávky, lepších měřítek výkonnosti; silné a angažované vůdcovství; odpovídající přístup zaměstnanců včetně designu práce a efektivního procesu náboru a výběru, průběžného výcviku; odpovídající vhodná a podporující kultura a přístup organizace.

SHRNUTÍ III Přínosy managementu hodnotového řetězce jsou : lepší služby zákazníkům, úspory nákladů, zrychlení doby dodávek, zlepšení kvality, snížení zásob, zlepšení logistiky, zvýšení prodeje a zvýšení podílu na trhu. Mezi překážky úspěšné realizace patří organizační bariéry, kulturní přístupy, lidé a potřebné kapacity. Firmy využívají technologii pro řízení operací mnohem efektivněji a účinněji, pokud na základě kontaktů s dodavateli a zákazníky sledují disponibilní kapacity, stav objednávek a kvalitu produktů.

SHRNUTÍ IV Kvalita je pro manažery významným problémem, protože je důležitá pro úspěch v globální konkurenci. Manažeři ji musí plánovat a organizovat, vést a kontrolovat procesy pro její dosažení. ISO a Six Sigma představují náročné cíle kvality, o které mohou organizace usilovat. ISO je soubor mezinárodních standardů kvality, formulovaných Mezinárodní organizací pro standardizaci, které tvoří jednotný návod pro procesy, aby byly v souladu s požadavky zákazníků. Six Sigma je standard kvality, jehož cílem je dosáhnout méně než 3,4 poruch na milion jednotek nebo procedur.