Prof. Marie Königová Havlíčkův Brod 9. - 10. června 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Přijímací řízení 2006/20007 Obor: Studium humanitní vzdělanosti.
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Národní týden manželství „Šťastně až do smrti? Není to jen pohádka? Jak mít vztah, který vydrží...“ únor, 2015.
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
Psychologie štíhlé postavy
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Kognitivní rehabilitace
Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
Mgr .Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Poutníci v Mladé Boleslavi –
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Teorie vzdělávání dospělých
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.7.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
_____________________________________ FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE Teologické nauky 2009/2010 ThLic. Mgr. Denisa Červenková.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
OBLÍBENÝ PŘEDMĚT. Krátce o předmětu Tento předmět sdružuje široké spektrum oborů, které se týkají soužití lidí ve společnosti i mimo ni. Filosofie Ekonomie.
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Život Tvorba Malý princ Rozbor Ukázka Otázky Shrnutí.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_06_SLOHOTVORNI_.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Povídka Básník Karel Čapek – Povídky z jedné kapsy - Slohotvorní činitelé.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Inteligence,tvořivost, paměť
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Biblioterapie jako pomocná ruka
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
Maturity – jaro 2017.
Teorie vzdělávání dospělých
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Proč potřebujeme systém managementu ?
Kognitivní rehabilitace
Pokus. konec.
Témata kognitivní psychologie
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Prof. Marie Königová Havlíčkův Brod června 2008

Kreativní čtení J.Á. Komenský: „Jak dovedně užívat knih…“ výpisky náměty vlastní nápady čtenářský deník „Knihy tě moudrým nenaučí, nýbrž…“ Zásady: soustředění, termíny, citáty, a¨sociace, interpretovat přečtené,… Biblioterapie

Kreativní čtení = aktivní čtení nový přístup k textu podněcuje k činnosti práce s formou a obsahem pochopení textu reagovat na přečtené tvořivě vedení vnitřního dialogu četba s tužkou v ruce

Kritické čtení Tzv. kritické čtení Lidská závislost na příbězích Cvičení: Diktát s mezerami Ruleta Převrácená role – dvě generace Známá kniha – jiný konec „Stáří nemusí být vetché“

Stylistika Stylistika – od řeckého „stylos“ „Styl je umění říci totéž různými způsoby“ Překlad? Vývoj jazyka Spontánnost Průnik do jazyka z knih, filmů,… Rozdíl mluveného od psaného Měření čtivosti Vladimír Just: Slovník floskulí

Cvičení Dokončit pohádku „ O chytré princezně“ Kritické čtení: kritika publikovaná a odlišný názor Váš Dotazníček: 1.Jak se tady cítíte? 2.Co byste si přál(a) splnit? 3.Co Vás v posledním týdnu potěšilo? 4.Co je pro Vás štěstí? 5.Volná otázka

Kreativní psaní „ Neutrácejte peníze, napište si knihu sám“ „Kam běží ta napsaná srnka napsaným lesem?“ Záměr něco napsat – inkubace K.Čapek: „Věci kolem nás“ (str.41) Téma: opak např. „Jak přibrat na váze“ Důležitost začátku a titulu

Funkční styly Funkční styly: hovorový odborný publicistický umělecký Cvičení: „Viděno oknem“ (str.43) „ O chytré princezně“

Inteligence krystalizovaná Inteligence krystalizovaná – životní zkušenost, znalost světa, životní moudrost „Každý člověk má tři charaktery. Jeden, který ukazuje, jeden, který má a jeden, který si myslí, že má.“ Louisa HAY: „Miluj svůj život“ (str. 71) VIZUALIZACE – vnímání zrakem Empatické naslouchání

Cvičení Pokus studentů PS v Německu (str. 57 šedá) Pozitivně převyprávět vlastní příběh N:……………………………………… P:……………………………………… Lze tvůrčí psaní učit?

Tvůrčí mysl Miroslav Holub: „Tvůrčí mysl musí prolomit konvenční omezení, musí hledat alternativní perspektivy, aby její tvořivost byla příčinou vždy nových vln na širé hladině kultury. Nových, jedinečných, překvapivých, elegantních.“

Cvičení Cvičení: V mentálním obraze spojte: letadlo a pole křídlo a křivdu tužku a počítač ulici a ucho jablko a slávu Citát: Jestliže…….. Cvičení: O věcech