V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (1. – 11. úloha) I. označení digitálního učebního materiálu:
VIII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Věta jednoduchá- souvětí
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Transkript prezentace:

V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (35. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.9.015

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 9. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 35 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 35 - 38 Stará řecká ________________ vypráví o tom, jak horskou nymfu Echo z družiny bohyně Artemidy přivedla do neštěstí její vlastní upovídanost. Jednou, když zase povídala a povídala a nevěděla, kdy přestat, zdržela prý dlouhým vyprávěním samotnou bohyni Héru, aby nepřistihla svého záletného manžela, boha Dia. Héra se rozzlobila a nešťastnou Echo potrestala – od té chvíle nesměla nikdy sama promluvit jako první, mohla pouze opakovat vyřčená slova. Echo uprchla od svých družek daleko do opuštěných lesů a žila v ústraní. Až jednou se přihodilo, že potkala krásného mládence Narcise a zamilovala se do něho. Který z následujících termínů označuje žánr uvedeného textu, a patří tedy na vynechané místo? A) báje; B) báchorka; C) bajka; D) pohádka Řešení: A) báje B) báchorka C) bajka D) pohádka Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 36 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 35 - 38 Stará řecká ________________ vypráví o tom, jak horskou nymfu Echo z družiny bohyně Artemidy přivedla do neštěstí její vlastní upovídanost. Jednou, když zase povídala a povídala a nevěděla, kdy přestat, zdržela prý dlouhým vyprávěním samotnou bohyni Héru, aby nepřistihla svého záletného manžela, boha Dia. Héra se rozzlobila a nešťastnou Echo potrestala – od té chvíle nesměla nikdy sama promluvit jako první, mohla pouze opakovat vyřčená slova. Echo uprchla od svých družek daleko do opuštěných lesů a žila v ústraní. Až jednou se přihodilo, že potkala krásného mládence Narcise a zamilovala se do něho. Nymfa Echo z uvedeného textu dala jméno jistému jevu. Co znamená výraz echo? A) hlas; B) ozvěna; C) rým; D) tón Řešení: A) hlas B) ozvěna C) rým D) tón Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 37 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 35 - 38 Stará řecká ________________ vypráví o tom, jak horskou nymfu Echo z družiny bohyně Artemidy přivedla do neštěstí její vlastní upovídanost. Jednou, když zase povídala a povídala a nevěděla, kdy přestat, zdržela prý dlouhým vyprávěním samotnou bohyni Héru, aby nepřistihla svého záletného manžela, boha Dia. Héra se rozzlobila a nešťastnou Echo potrestala – od té chvíle nesměla nikdy sama promluvit jako první, mohla pouze opakovat vyřčená slova. Echo uprchla od svých družek daleko do opuštěných lesů a žila v ústraní. Až jednou se přihodilo, že potkala krásného mládence Narcise a zamilovala se do něho. Ve které z následujících možností z úvodního textu je chyba v určení větného členu? A) upovídanost – podmět; B) do lesů – předmět; C) opakovat – část přísudku; D) do něho – předmět Řešení: A) upovídanost – podmět B) do lesů – předmět C) opakovat – část přísudku D) do něho – předmět Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 38 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č. 35 - 38 Stará řecká ________________ vypráví o tom, jak horskou nymfu Echo z družiny bohyně Artemidy přivedla do neštěstí její vlastní upovídanost. Jednou, když zase povídala a povídala a nevěděla, kdy přestat, zdržela prý dlouhým vyprávěním samotnou bohyni Héru, aby nepřistihla svého záletného manžela, boha Dia. Héra se rozzlobila a nešťastnou Echo potrestala – od té chvíle nesměla nikdy sama promluvit jako první, mohla pouze opakovat vyřčená slova. Echo uprchla od svých družek daleko do opuštěných lesů a žila v ústraní. Až jednou se přihodilo, že potkala krásného mládence Narcise a zamilovala se do něho. Které z následujících tvrzení o vytučněném souvětí z úvodního textu je pravdivé? A) Podtržené souvětí je podřadné.; B) Zmiňované souvětí obsahuje větu podmínkovou.; C) Toto souvětí obsahuje všeobecný podmět.; D) Označené souvětí obsahuje tři věty hlavní. Řešení: A) Podtržené souvětí je podřadné. B) Zmiňované souvětí obsahuje větu podmínkovou. C) Toto souvětí obsahuje všeobecný podmět. D) Označené souvětí obsahuje tři věty hlavní. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 39 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) V 19. století byla na území Čech _______________ jazykem němčina, přesto však byla pro většinu obyvatel čeština jazykem ______________. Která z následujících dvojic výrazů se nejspíše hodí na vynechané místo v uvedené větě? A) oficiálním – úředním B) mateřským – národním C) národním – lidovým D) úředním – mateřským Řešení: A) oficiálním – úředním B) mateřským – národním C) národním – lidovým D) úředním – mateřským Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 40 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Který z následujících pojmů se obvykle neužívá v souvislosti s výstavou? A) expozice B) galerie C) scéna D) vernisáž Řešení: A) expozice B) galerie C) scéna D) vernisáž Správnou odpovědí je varianta C).