FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
Advertisements

ÚVOD DO PROBLEMATIKY 1. Fyzikální jednotky 2. Stavba hmoty
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_FYZIKALNI.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měření délky a hmotnosti
1 ÚVOD.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Víchová Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
FYZIKA 1 Obsah a metody fyziky 1.1 O čem fyzika pojednává
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
A) Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Digitální učební materiál
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Měření fyzikálních veličin
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzikální veličiny.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co to je?.
Měříme délku s různou přesností
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
Výukový materiál:VY_32_INOVACE_Veličiny Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Technická mechanika Statika Úvod 01 Ing. Martin Hendrych
Teplo ZŠ Velké Březno.
Technická mechanika Hydromechanika Úvod 01 Ing. Martin Hendrych
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Základní chemické pojmy
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Tlak – odvozená veličina SI Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 7. ročník základní.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
JEDNOTKY, PŘEVODY JEDNOTEK ZÁKLADNÍ JEDNOTKY SI - jsou mezinárodně uznávaným standardem pro měření veličin, které se používají převážně v kontinentální.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 2. Fyzikální veličiny a jejich jednotky, vektory Název sady: Fyzika.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
VY_32_INOVACE_
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
VY_32_INOVACE_
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Měření fyzikálních veličin
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Fyzika hrou-opakování I.
PaedDr. Jozef Beňuška
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
VY_32_INOVACE_
Fyzika – Veličiny a jednotky
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Transkript prezentace:

FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme? Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 141, zpracovala Marie Kupková

CO JE FYZIKÁNÍ VELIČINA? vlastnosti těles i látek, které můžeme měřit

OZNAČENÍ – ZÁPIS Co mají tyto zápisy společného? m = 50 kg, F = 10 N , s = 5 km F = 10 N značka ↗ ↑ ↖ jednotka číselná hodnota

SOUSTAVA SI mezinárodní soustava jednotek Základní veličina Základní jednotka Délka Hmotnost Čas Elektrický proud Teplota Látkové množství Svítivost Metr - m Kilogram - kg Sekunda - s Ampér - A Kelvin - K (Celsiův stupeň °C) Mol - mol Kandela - cd SOUSTAVA SI mezinárodní soustava jednotek

ODVOZENÉ JEDNOTKY N, m/s, Pa, Hz, W, V, J,Ω, Které fyzikální veličiny jsme měřili nebo počítali v těchto jednotkách? N, m/s, Pa, Hz, W, V, J,Ω, Tlak, síla, teplo, el. napětí, tíha, rychlost, výkon, energie, el. odpor, frekvence Vytvořte správné dvojice

ŘEŠENÍ Podařilo se ? Výborně !!! Jednotka Fyzikální veličina N, m/s, Pa, Hz, W, V, J, Ω, Síla, tíha, rychlost, tlak, frekvence výkon, el. Napětí teplo, energie, el. odpor, ŘEŠENÍ Podařilo se ? Výborně !!!

VEDLEJŠÍ JEDNOTKY Kromě jednotek SI je povoleno z praktických důvodů používání dalších jednotek. Doplň název a použití jednotky: a) ha b) ly c) kWh d) hl

ŘEŠENÍ Doplň název a použití jednotky: a) ha hektar - plošný obsah b) ly světelný rok - vzdálenost ve vesmíru c) kWh kilowatthodina - práce d) hl hektolitr - objem kapalin

MĚŘIDLA

PŘESNOST MĚŘENÍ Vždy měříme s chybou Odchylka měření = polovina nejmenšího dílku Aritmetický průměr měření Které měření je nejpřesnější? A proč? a) m = 100g b) m = 100,09g c) m = 100,1g

ŘEŠENÍ a) m = 100g b) m = 100,09g správná odpověď c) m = 100,1g Měření je tím přesnější, čím je velikost jednoho dílku menší → je menší i odchylka měření a tím i chyba . a) m = 100g b) m = 100,09g správná odpověď c) m = 100,1g

Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 141, zpracovala Marie Kupková v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost, projekt: Moderní škola.