Distribuční strategie
Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci členů distribuční cesty Makroprostředí Stupeň prodeje
1. Určení cílů -další aspekty výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel Push nebo pull systém Zákazníkovy nákupní zvyklosti Výrobkové image Poskytování služeb Konkurence Druh výrobku Vliv na kanál Nebýt otrokem distribuce Náklady výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel
2.Výběr typu distribučního kanálu Přímý prodej Přímý marketing Vlastní prodejny Prostředníci
3.Stupeň distribuce Strategie intenzivní distribuce Strategie selektivní distribuce Strategie exkluzivní distribuce
4.Výběr členů distribučního kanálu Oblíbenost prodejny cílovou skupinou Schopnost prodejny zajistit potřebný servis Pověst prodejny v místě Finanční stav prodejny Skladovací možnosti Vliv na prodejnu Reklamace, stížnosti a jejich vyřizování prodejnou Fluktuace prodejního personálu
5.Zajištění koordinace Řešení konfliktů
6.Vertikální distribuční systém VDS Korporační VDS Smluvní VDS Administrativ-ní VDS Velkoobchodní vůdčí postavení MO vůdčí postavení Franšízy
DISTRIBUČNÍ ANALÝZA
Numerická distribuce(ND) (Pokrytí trhu) počet dealerů výrobku A ND= . 100 (%) celkový počet dealerů na trhu
Vážená distribuce (VD) (Tržní dosah) cel.obrat dealerů prodávajících A VD= .100 celkový obrat na trhu
Indikátor velikosti (stupeň proniknutí) VD prům.prodej dealerů A IV= IV= ND prům.prodej dealerů na trhu IV> 1 IV<1 IV=1
Podíl na prodeji (na obratu) PP obrat výrobku A PP= . 100 celkový obrat dealerů A
Tržní podíl (TP) TP= ND.IV.PP x 100 (%) TP=VD.PP x 100 (%)