Distribuční strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Advertisements

Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
EK3 _06/07 URL: MAIL: MATURITNÍ OTÁZKA Obchodní činnost a marketingový mix rb KH ÚT 13:30 – ST 13:30 –
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Zpracování objednávek a distribuce
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Place – místo prodeje (distribuce)
Marketingový mix 4 P.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Komunikační strategie
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
DISTRIBUCE.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Odbytová funkce Ing. Pavla Odehnalová Ph.D.. Odbytová funkce dovršení podnikového reprodukčního procesu, zaměřeného na uspokojování cizích potřeb Co bude.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VSTUP NA TRH SOHO TISKÁREN - 1.segment
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
Ing. Veronika Dostálková MBA
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Transkript prezentace:

Distribuční strategie

Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci členů distribuční cesty Makroprostředí Stupeň prodeje

1. Určení cílů -další aspekty výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel Push nebo pull systém Zákazníkovy nákupní zvyklosti Výrobkové image Poskytování služeb Konkurence Druh výrobku Vliv na kanál Nebýt otrokem distribuce Náklady výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel

2.Výběr typu distribučního kanálu Přímý prodej Přímý marketing Vlastní prodejny Prostředníci

3.Stupeň distribuce Strategie intenzivní distribuce Strategie selektivní distribuce Strategie exkluzivní distribuce

4.Výběr členů distribučního kanálu Oblíbenost prodejny cílovou skupinou Schopnost prodejny zajistit potřebný servis Pověst prodejny v místě Finanční stav prodejny Skladovací možnosti Vliv na prodejnu Reklamace, stížnosti a jejich vyřizování prodejnou Fluktuace prodejního personálu

5.Zajištění koordinace Řešení konfliktů

6.Vertikální distribuční systém VDS Korporační VDS Smluvní VDS Administrativ-ní VDS Velkoobchodní vůdčí postavení MO vůdčí postavení Franšízy

DISTRIBUČNÍ ANALÝZA

Numerická distribuce(ND) (Pokrytí trhu) počet dealerů výrobku A ND= . 100 (%) celkový počet dealerů na trhu

Vážená distribuce (VD) (Tržní dosah) cel.obrat dealerů prodávajících A VD= .100 celkový obrat na trhu

Indikátor velikosti (stupeň proniknutí) VD prům.prodej dealerů A IV= IV= ND prům.prodej dealerů na trhu IV> 1 IV<1 IV=1

Podíl na prodeji (na obratu) PP obrat výrobku A PP= . 100 celkový obrat dealerů A

Tržní podíl (TP) TP= ND.IV.PP x 100 (%) TP=VD.PP x 100 (%)