1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Advertisements

4. Cvičení – Vliv zdanění na finanční rozhodování 1FP211.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Biologické centrum AV ČR, v. v. i. Hospodaření instituce Úprava rozpočtu.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Integrovaný dopravní systém
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Jednání RHMP, Evropský sociální fond Evropský fond pro regionální rozvoj Praha a fondy EU Praha a fondy EU 7. výzva OPPK Ing. Milan Richter.
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
ROZVOJOVÉ PROJEKTY PRAHA, a.s.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek - oceňování Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Účetnictví – Rozvaha, její funkce, obsah a členění
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Ekonomická zpráva CDO, o.s. Valná hromada ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA ROZPOČTU za období 1.1. – PŘÍJMY Celkové příjmy CDO do činí ,-
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Hospodaření příspěvkových organizací Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. dubna 2008 Ing. Jana Štancíková.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Silnice nebo železnice
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Financování kapitol státního rozpočtu II
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
1 R ozpočet města Police nad Metují na rok Rozpočet 2015 Rozpočet je navrhován jako schodkový s celkovými příjmy, výdaji a financováním ve výši.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Pracovní schůzka ekonomů neškolských příspěvkových organizací
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 15. dubna 2015 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 10. dubna 2013 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Rozpočet hl. m. Prahy 2017 (Tisková konference dne ) prof. Ing. Eva Kislingerová, CSc. náměstkyně primátorky hl. m. Prahy
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR PLÁNOVANÉ POUŽITÍ FINANČNÍHO NÁSTROJE.
Analýza hospodářského výsledku
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů)
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
Transkript prezentace:

1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009

2  snižování provozní dotace ze strany HMP pod únosnou mez  DP HMP pro rok 2009 přidělena provozní dotace ve výši 7,1 mld. Kč, tj. o 1,9 mld. Kč méně než činí náklady dle auditovaného kalkulačního vzorce  hodnoty poskytované dotace vykazují (jak v absolutní výši, tak vztažené k poskytované službě) trvale klesající trend

3  během let 2003 – 2008 došlo k razantnímu snížení nákladů a potenciál dalších úspor je téměř vyčerpán  66% nákladů DP je prakticky přímo neovlivnitelných (zejména energie, odpisy, osobní náklady, PHM), z čehož vyplývá že strategie kontinuálního navyšování výkonů je při současném snižování dotací dlouhodobě neudržitelná  kalkulovaný náklad na 1 provozní vozokm (Kč) poklesl z hodnoty 87,7 na 75,06, tj. o 14,4%.

4  současně s krácením provozní dotace a snižováním provozních nákladů ve stejném období docházelo k navyšování objemů poskytované služby (objemu přepravených osob +22% a vozových kilometrů +14%) Přepravené osoby

5  řešit vnitřní dluh společnosti, který vznikl s ohledem na krácení výdajů nutných na údržbu a opravy stanic a tratí metra v minulých letech  udržet a zvyšovat kvalitu a rozsah městské hromadné dopravy na území HMP a v rámci pražské integrované dopravy  řešit problematiku kumulované ztráty v hodnotě 3,4 mld Kč (hospodaření minulých let, zejména povodňové škody a ztráty z konsolidace podniku v r. 2007).

6 Pražská ČSSD nesouhlasí s řešením nastalé situace v oblasti nedostatku finančních prostředků na zajištění provozních výdajů Dopravního podniku HMP  formou omezení přepravních výkonů, neboť by došlo při jejich razantním snížení do nákladů DP k nevratnému zásahu do fungování Dopravního podniku HMP (uzavírání garáží a vozoven, propouštění zaměstnanců apod.)  formou tarifních úprav znamenajících zvýšení cen jízdného včetně předplatného na území HMP  formou omezení či dokonce úplného zrušení do současné doby poskytovaných sociálních slev (především pro seniory a školní mládež)

7  základním zdrojem financování investic v DP HMP jsou investiční dotace z rozpočtu HMP, odpisy a úvěr  DP HMP je od roku 2002 zatížen úvěrem na 20 souprav metra (4,5 mld. Kč) se splatností v roce 2019  přestože odpisy investičního majetku průběžně rostou, není jejich růst adekvátní růstu cen dopravních prostředků a stavebních prací  objemu nasmlouvaných a připravovaných investic dlouhodobě neodpovídá jejich pokrytí zdroji především ze strany hlavního města Prahy  v období 2009 – 2019 bude nutné na financování obnovy vozového parku vynaložit celkem 23,8 mld. Kč

8 Přehled zasmluvněných investic Dopravního podniku HMP (v mil. Kč) – období vozový park metra – 11,2 mld Kč autobusy a tramvaje – 20,2 mld Kč celkem vozový park – 31,2 mld Kč stavby – 10,4 mld Kč Potřeba roku 2009 – 3 mld Kč Schválený rozpočet HMP na rok 2009 Trasa metra A 312,5 mil. Kč Modernizace vozů metra 500,0 mil. Kč IV. Provozní úsek trasy metra C2 917,3 mil. Kč I. provozní úsek trasy metra D 58,3 mil. Kč Nákup tramvají 200,0 mil. Kč

9 Návrhy ČSSD uplatněné v rámci projednávání návrhu rozpočtu HMP na rok 2009 v ZHMP  snížení navrhovaných výdajů pro výstavbu Severozápadní části Městského okruhu o 1,5 mld. Kč  přesun těchto finančních prostředků ve prospěch investičních akcí Dopravního podniku HMP (obnova vozového parku pražské městské hromadné dopravy)

10 Nové návrhy pražské sociální demokracie na zajištění Nové návrhy pražské sociální demokracie na zajištění finanční stabilizace Dopravního podniku HMP finanční stabilizace Dopravního podniku HMP  opětovně posoudit nutnost realizace investic v oblasti výstavby městského okruhu v objemech schváleného rozpočtu HMP na rok 2009 a na úkor těchto investic posílit investiční dotace ve prospěch Dopravního podniku HMP  okamžitě navýšit investiční dotaci pro DP HMP na úkor předpokládaného přebytku hospodaření HMP za rok 2009

11  celkové finanční prostředky vynaložené do současné doby Dopravním podnikem HMP na realizaci projektu OPENCARD činí 217 – 232 mil. Kč  tato částka nezahrnuje finanční ztrátu způsobenou přechodem části cestujících na roční kupón z jiných tarifů vlivem nabídnutého bonusu – bude teprve vyčíslena  přes ubezpečování ze strany HMP a řadu jednání financuje Dopravní podnik HMP projekt OPENCARD z vlastních finančních zdrojů, tj. bez jakékoliv dotace ze strany HMP na realizaci tohoto projektu Pražská sociální demokracie požaduje, aby tyto finanční prostředky vynaložené Dopravním podnikem HMP na projekt, který realizuje HMP prostřednictvím odboru informatiky MHMP, byly neprodleně Dopravnímu podniku HMP v plné výši poukázány. Současně pražská ČSSD požaduje, aby bylo ze strany HMP jasně deklarováno, jakým způsobem a z jakých zdrojů bude realizace projektu OPENCARD v rámci Dopravního podniku HMP financována v roce 2009, případně v dalších letech.

12 Za pražskou organizaci ČSSD děkujeme za pozornost