Hodnocení online magazínů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Typografická pravidla Autor: Mgr.
Advertisements

Prezentace poznámka.
snadná tvorba www stránek zadarmo
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Základní typografická pravidla
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Využití potenciálu mobilního kanálu
Tvorba webových stránek
Propagace a reklama na facebooku
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Jak na web První krůčky Lukáš Reindl. Co je potřeba Budeme potřebovat počítač, na kterém běží alespoň nějaký jednoduchý textový editor (ve Windows Notepad.
Jak psát tiskovou zprávu?
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_18 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
SOFTWARE operační systémy
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
PHP – vkládání souborů a html 5
Prezentační manažer Kapitola 3.0 (Úvodní práce v programu)
Maturitní otázka č. 12 Kristýna Kaňovská 4. A.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Word Textový editor.
Word – Zásady psaní textu
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Word – Struktura dokumentu
Struktura obchodního dopisu
Je to program (aplikace), který slouží k úpravám prostého textu.  Na rozdíl od textových procesorů, se kterými se často pletou, postrádají textové editory.
Formátování textuMgr. Karel Fischer1 Formátování textu Změny písma Typ písma je sada znaků abecedy specifická svým tvarem. Elektronickou formou typu písma.
Referát č.13 Textový editor (struktura textu – přiřazení stylu, formátování (vzhled) textu, změna stylu, typografická a estetická pravidla)
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Práce se šablonami v MS Word 2007
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
WWW – hypertextový informační systém
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
3. ČÁST EDICE Microsoft Office PowerPoint & OpenOffice.org Impress Načítání… Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň.
Houby Stránky pro houbaře. Proč hledat houby na netu aneb o čem to bude jsem houbař – amatér, rady hledám hlavně v oblasti určování nálezů a tipech –
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z VÝUKY David Chudán 1. NASAZENÍ VE VÝUCE SEWEBAR-CMS je nasazen při výuce OP předmětu 4IZ210 druhý semestr. Za tyto dva semestry.
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Zásady tvorby prezentace
Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí
Název nástroje není saxofón, ale saxofon
Jak učit tvorbu textových dokumentů
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Březnová všehochuť Zadání práce pro 1.březnovou hodinu.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Inf Typografická pravidla. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Informatika – Tabulka v Excelu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Redakční systém Číslo DUM: III/2/VT/2/2/40 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika.
Název společnosti Produkty a služby
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název: Word, textový editor DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_03
Textový editor Lada Juráňová.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Jak na PR (absolutní základ)
Word – textový editor.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Rady a Tipy pro čtení životopisu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Hodnocení online magazínů Mgr. et Bc. Martin Peška

GOOL První dojmy Po příchodu na web není jasně patrné, že se jedná o magazín. Obsah splývá s webem školy. Doporučuji věnovat magazínu vlastní doménu.

GOOL První dojmy Ačkoliv se jedná o školní magazín, v příspěvcích se objevuje velmi oficiální tón připomínající spíše policejní protokol. Například „dne 23.9.“ Zde se jedná o gramatickou chybu. Mezi dnem a měsícem se píše správně mezera. Doporučení: Místo „dne“ doporučuji nahradit skutečným dnem v týdnu. Například „v úterý“.

GOOL První dojmy Text není strukturován do odstavců a působí velmi dlouze a nepřehledně. Doporučuji pečlivé strukturování textu a využívání funkce mezititulků.

GOOL První dojmy Chybí možnost sdílet příspěvky prostřednictvím sociálních sítí. Také chybí dostatečné poutání dalších příspěvků. Místo „Předchozí příspěvek“ a „Další příspěvek“ doporučuji uvést náhledovou fotografii a titulek článků, aby uživatel věděl, kam ho směřujeme.

GOOL První dojmy Chybí možnost sdílet příspěvky prostřednictvím sociálních sítí. Také chybí dostatečné poutání dalších příspěvků. Místo „Předchozí příspěvek“ a „Další příspěvek“ doporučuji uvést náhledovou fotografii a titulek článků, aby uživatel věděl, kam ho směřujeme.

GOOL První dojmy Z titulků příspěvků jasně nevyplývá, co v článku můžeme čekat. Doporučuji titulky o délce cca 65 znaků vč. Mezer, které obsahují sloveso. V textech se objevují dvojité mezery.

GOOL První dojmy Nezvyklé barevné vyznačování jmen. Doporučuji nepoužívat. Na internetu je totiž zvyklostí, že modrá značí odkaz a červená chybu. Pozor na chybějící interpunkci.

GOOL Kladné stránky Magazín obsahuje vlastní originální fotografie.

GYM První dojmy Titulky článků jsou velmi problematicky čitelné. Tříští se text na obrázku s textem titulku. Doporučuji pro náhledové obrázky nevyužívat fotografie s textem.

GYM První dojmy Velmi malá frekvence příspěvků. Doporučuji vypracovávat ediční plán, uzávěrky apod.

GYM Kladné stránky Magazín je umístěn na vlastní doméně.

GYM Kladné stránky Magazín obsahuje vlastní originální komiksový strip.

GYM Kladné stránky Jasné autorství článků. Propojení se sociálními sítěmi. Ale pozor! Uvozovky dole mají speciální klávesu, nepíší se jako dle čárky za sebou!

GYM Možnosti pro zlepšení Některé stránky magazínu stojí za překlad do češtiny pro větší uživatelský komfort.

GYM Možnosti pro zlepšení Neuvádět datum v angličtině na fotce, duplikuje se s datem u textu. Není to důležité a odvádí to pozornost.

GYM Možnosti pro zlepšení Doporučuji zúžit sloupec s textem, aby nebyl řádek tak dlouhý a text se lépe četl. Také doporučuji ze stejného důvodu nezarovnávat text do bloku.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Ačkoliv se jedná o několikanásobného vítěze, hned mě napadá několik připomínek: Bannerová reklama není označena nijak jako reklama a odlišena od zbytku magazínu. Hned na hlavní stránce se pod sebou duplikuje obsah, což je škoda. Prostor pak nedostává další originální článek.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Zajímalo by mě – měříte nějak efektivitu floatingu článků na hlavní stránce? Má to efekt na čtenost článků? Nebo je naopak kontraproduktivní, protože čtenář nepočká, až mu odrotují všechny články? Doporučuji se floatingu zbavit.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Některé příspěvky jsou na hranici s čirou propagací produktů. Nejedná se o recenze jako spíš o anotace produktů. Obecně nedoporučuji loga, ale ani jiné obrázky pokryté textem, jako hlavní fotografie k článkům.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Pozor, reklama na alkohol by se takto zobrazovat neměla, divím se, že s tím souhlasil sám inzerent. Správně by na stránku s takovou reklamou měl mít přístup jen člověk starší 18 let. Je třeba před příchodem na web vyžadovat například uživatelův souhlas.

CHRUDIMKA.cz První dojmy To samé se týká soutěží! Není možné povolit soutěžit uživateli, který není zletilý. Je na zvážení, zda takový obsah vůbec patří na web, který je primárně určen středoškolákům.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Má smysl mít na hlavní stránce za každou cenu tolik článků? Hlavní stránka každého magazínu by měla sloužit jako výkladní skříň. Zobrazujte na ni jen výběr toho nejlepšího, vyhodnocujte, na jaký článek lidi klikají nejvíce.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Pozor na zbytečné a mnohdy gramaticky špatně užité pomlčky v titulcích článků. Pozor na překlepy. Současně doporučuji pro pozvánky na akce vyčlenit speciální rubriku či zavést kalendář akcí. Magazín se jinak stává přeplněn články, které ve výsledku nejsou výsledkem žurnalistické práce, ale jedná se v podstatě o opisování textu z plakátů.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Magazín působí současně na 3 sociálních sítích. Jejich správa probíhá denně. Nabízí však jen poutání obsahu z magazínu. Doporučuji zde nabídnout něco navíc, jiný obsah, doplnění, větší interakci. Například ankety a zábavný obsah.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Ne každá rubrika je aktualizovaná pravidelně. Někde je i měsíc starý obsah jako poslední. Doporučuji redukci rubrik.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Na co se soustředit dřív? Na články vlevo? Na články vpravo? Na soutěže? Na reklamy? Výsledek? Čtenář se nedokáže soustředit na nic. Doporučuji redukci webu a jeho obsahu včetně reklamy do dvou sloupců.

CHRUDIMKA.cz První dojmy Určitě stojí za úpravu datum vydání článků, aby bylo gramaticky správně. Den s malým počátečním písmenem. Stejně tak měsíc. Proč uvádět v článku datum včetně roku 2014, když už rok je obsažen v datu publikace?

CHRUDIMKA.cz První dojmy Určitě stojí za úpravu datum vydání článků, aby bylo gramaticky správně. Den s malým počátečním písmenem. Stejně tak měsíc. Proč uvádět v článku datum včetně roku 2014, když už rok je obsažen v datu publikace?

OSLOVINKY První dojmy Web neexistuje, není co hodnotit.

ROZHRANÍ První dojmy Velmi slušná frekvence příspěvků. Pozor ale, aby nepřevažovala kvantita nad kvalitou! Stále přetrvává velmi zastaralý design webu. Doporučuji zobrazovat články jen v jednom či dvou sloupcích. Zvýraznil bych titulky, udělal je větší. Každý článek by měl mít fotografii.

ROZHRANÍ První dojmy Případně bych zvolil jinou formu. Zbavil bych se oficiálních prohlášení o tom, že se škola zúčastní exkurze. Případně bych zvolil jinou formu. Vyvaroval bych se psaní data ve tvaru „Dne 3. 11. 2014“. Je třeba se rozhodnout, zda se jedná o nástěnku či o magazín. Pozor na psaní uvozovek, první se píše vždy dole!

ROZHRANÍ První dojmy Doplnil o legálně obstarané fotografie. Zvětšil bych písmo textu. Doplnil o legálně obstarané fotografie. Titulky by měly být ideálně dynamické, měly by tedy obsahovat sloveso.

ROZHRANÍ První dojmy Doporučuji také využívat mezititulky Doporučuji text členit do odstavců pro větší přehlednost a čitelnost. Doporučuji také využívat mezititulky Pozor na nesprávné užití záporu, například: „Tato fakta jste určitě nevěděli, nebo ano?“ Čárka a mezera – mezera se píše vždy za čárkou, nikoliv před ní.

VOICE První dojmy Pozor na tříštění grafiky s titulky a ostatním textem. Obrázky by neměly obsahovat ideálně žádný text. Téměř nulová aktivita.

VOICE První dojmy Pozor, někde chybí interpunkce. Používání smajlíků v obsahu? Je třeba zvážit. Pokud ano, určitě nesmí nahrazovat interpunkci. Věta by měla být vždy zakončena tečkou, ne smajlíkem.

VOICE První dojmy Na hlavní stránce bych nezobrazoval celý článek, ale vždy jen fotku a titulek, případně perex. Odstavce některých článků jsou extrémně dlouhé. Někde se objevují prázdné řádky uprostřed textu. Píší texty studenti nebo vyučující?

VOICE První dojmy Pro propojení se sociálními sítěmi doporučuji využít oficiální social pluginy jako je například likebox.

VOICE První dojmy Zrušil bych rubriky, které nemají aktuální obsah. Viz třeba „Básničky“.

ČAS První dojmy Klady: čistý design, jasná identifikace se školou, dobré proporce titulků, propojení s FB, využití interaktivních prvků jako je například anketa apod.

ČAS První dojmy Zápory: Nepříliš velká frekvence nových příspěvků. Objevují se klasické chyby jako je například psaní první uvozovky formou dvou čárek ,,.

ČAS První dojmy Ne všechny fotky jasně podtrhují titulek a přinášejí nějakou informaci. Jinak je textu na webu velmi málo. 

Písařík První dojmy Velmi zastaralý design. Hrozně moc rubrik. Zbytečně. Nepříliš velká aktivita. Proč má magazín jiný název, než je název domény? Není to škoda? Každý obrázek má trochu jiný rozměr, není to škoda?

Písařík První dojmy Recepty na školním magazínu? Titulek doporučuji dát vedle fotografie, aby se vzájemně tyto dva prvky doplňovaly.

Písařík První dojmy Obsah tvoří převážně oficiální prohlášení alá výlet, den otevřených dveří apod. Nelze i tato témata představit zábavnější či poutavější formou?

Písařík První dojmy Titulky nejsou dynamické, spíše připomínají názvy kapitol z učebnice. Doporučuji inspirovat se například titulky na webech jako idnes.cz, aktuálně.cz. Zejména co se týče délky a obsahu slovesa. „Bývalí fotbaloví reprezentanti v Nezamyslicích“ či „Den otevřených dveří“ působí nedokončeně.

Písařík Nápad Co takhle čtenářům studentské magazínu tykat? Čtou jej nejčastěji vrstevníci? Proč ne, buďte originální! Jinak pozor, velké „V“ v zájmenu „Vás“ píšeme jen při osobní korespondenci. V online žurnalistice nemá místo.

Tučňák První dojmy Na webu není prakticky žádný obsah připomínající nějaký online magazín. Obsahuje jen PDF verzi tištěného časopisu.

Spošák První dojmy Hurá, snad první online magazín, kde vidím využití videa! Pochvala. Originální název, doporučuji zakoupit s tímto názvem i doménu a na ní umístit magazín/blog. Doporučuji webu navrhnout nové originální logo.

Spošák První dojmy Platí jako jinde vyvarovat se nudně pojatým oficiálním článkům školy. Titulky doporučuji o délce cca 65 znaků vč. mezer.

Spošák První dojmy Platí jako jinde vyvarovat se nudně pojatým oficiálním článkům školy. Titulky doporučuji o délce cca 65 znaků vč. mezer. Super rozhovor, proč ho ale zobrazit na hlavní stránce celý a zabrat tím místo i jiným možným atraktivním textům? Vyvaroval bych se vykřičníkům. Chybí mi propojení se sociálními sítěmi, jednoduché sdílení článků.

Spošák První dojmy Poměrně slušná podoba poutání dalšího obsahu skrze pravý sloupec webu. Zkrátil bych v hlavičce webu níže uvedený text na cca 5 – 6 slov.

Spošák První dojmy Pokud se upraví forma obsahu, může být Spošák příští rok nejlepším magazínem. Frekvence příspěvků je slušná, zapálení tu je, jen to trochu učesat! Některé články jako například rozhovor s prvním absolventem školy, mě opravdu dostaly, palec nahoru!

Osmínek První dojmy Pěkně strukturovaný magazín. Jen bych zvážil změnu náhledu jednotlivých článků. Stačí jen fotka, titulek a případně perex. Jinak jeden článek na hlavní stránce zabírá veškerý prostor ve výřezu obrazovky.

Osmínek První dojmy Kladné body za využití fotogalerie!

Osmínek První dojmy Pozor na velké „V“ ve slově „Vám“. Pokud hodnotíme, doporučuji argumentovat. Co bylo dobré, co bylo špatné, být více konkrétní.

Osmínek První dojmy Pozor na správné psaní data. Nepíšeme 2.6., ale 2. 6. Za tečkou je vždy mezera! Mezera se píše i před závorkou.

Osmínek První dojmy Pozor na správné psaní data. Nepíšeme 2.6., ale 2. 6. Za tečkou je vždy mezera! Mezera se píše i před závorkou. Tabulátor se v online žurnalistice nepoužívá.

Osmínek První dojmy Obecně to chce zamakat na gramatice. Evidentně je sem text zkopírován od žáků včetně smajlíků, které redakční systém nepodporuje. Mezera za první závorkou se nepíše. První uvozovky se píší vždy dole.

GymTV První dojmy Naprosto profesionální vzhled magazínu. Super členění do rubrik. Videozprávy!!! Jasná identifikace se školou, přitom se jedná o médium a ne školní stránky. Co k tomu bylo potřeba? Šablona WordPressu! Není co vytknout.

GymTV První dojmy Vyhodnocujete toto? Většinou to nefunguje a lidi nečtou, ale můžete zkusit třeba doplnit o obrázek.

GymTV První dojmy Zde by měl být čtenář informován, že se dostane na jiný web. Dává se taková šipička do pravého rohu. Používá ve svých článcích například web Lupa.cz.

GymTV První dojmy Nadchnul mě rolující like box společně se stránkou! Skvělé využití sociálních sítí v rámci obsahu.

KOMÁR První dojmy Momentálně asi ve vývoji. Nedá se tedy moc hodnotit. Ale z toho, co je zatím vidět, se máme na co těšit.

GLOSSARIUM První dojmy Za léta hodnocení tohoto webu vidím super pokroky.

GLOSSARIUM První dojmy Super využití tlačítek To se mi líbí, která evidentně výborně fungují!

GLOSSARIUM První dojmy Přesah na YouTube, palec nahoru!

GLOSSARIUM První dojmy Pozor na klasickou chybu psaní první uvozovky nahoře.

Obecná doporučení Více využívat multimediality online prostředí, například velmi zřídka se v obsahu objevují videa (například i z YouToube). Sledovat statistiky čtenosti jednotlivých příspěvků. Na základě toho, kolikrát byl jaký článek čten, komentován či sdílen na sociální sítě, učinit rozhodnutí pro další příspěvky. Upravovat na základě toho ediční plán. Experimentovat s žánry. Zbavit se co nejvíce článků psaných ve stylu deníčků či oficiálních prohlášení. Tip: zkuste rozhovor s atraktivním titulkem! Nepište, že jste se zúčastnili exkurze tehdy a tehdy. Pište, co jste viděli zajímavého, to musí být v titulku! Zamýšlíte se nad mobilními verzemi vašich magazínů?