Učebnice Etická výchova – jak ji používat? Ne diktát shora, ale nabídka. Ne cíl, ale prostředek. 12.11.2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
PT – obecná charakteristika
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Pedagogika I/5 Obsah vzdělávání: Požadavky ke společné části maturitní zkoušky
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
HRAVĚ ŽIJ ZDRAVĚ Metodika kurzů snižování nadváhy adolescenty
Metodická podpora úprav RVP ZV
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
2. setkání metodiků škol okresu Vsetín Základní a střední školy
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Zpracovala: Simona Hyková
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Konference škol vyučujících IT a IE
Uspořádání učiva a interpretace textu
Zkušenosti s e-learninem ve výuce cizích jazyků na SŠ Jaroslava Úlovcová, Gymnázium Cheb
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Learning for a Sustainable Environment Fórum vysokoškolských učitelů 1.června 2004, Praha – Jinonice Iva Hönigová.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Vedoucí práce: RNDr. Ingrid Nagyová, PhD.
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
P1 DIDAKTIKA FYZIKY -didaktická komunikace a její aplikace ( ) 1.1 Úvodní poznámky Různorodost názvů - Metodika fyziky (návod pro výuku, 19.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
Kurikulum: obsah školní edukace
Sociální dovednosti učitele
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

Učebnice Etická výchova – jak ji používat? Ne diktát shora, ale nabídka. Ne cíl, ale prostředek

Definice učebnice druh knižní publikace uzpůsobené k didaktické komunikaci svým obsahem a strukturou

Funkce učebnice poznávací a systemizační, fixační a kontrolní, zpětnovazební, motivační, koordinační (koordinace při využívání dalších didaktických prostředků, které na učebnice navazují), výchovná, orientační (učebnice poskytuje učitelům a žákům zároveň také informace o svém využití)

Didaktika učebnice I. Ne důsledné „spirálové“ kurikulum – ukázkové ŠVP Bude využíváno i v jiných předmětech Ne na sebe navazující jednotný celek témat - lekce Jít po cílech Kritická oponentura je prospěšná Udržet jednotnou teorii – zobecnění po aktivitě, shrnutí na závěr Nejde o stejnost, ale o snahu dítě posunout

Didaktika učebnice II. Učebnice bude obsahovat postup nácviku sociálních dovedností – pracovní list bude zapadat do tohoto schématu – metodika bude vysvětlovat, jak pracovat s učebnicí a pracovním listem Vést k přemýšlení a k diskurzu Využívat (přiměřeně) příběhů a životních příkladů osobností Pozor na stereotypnost – snažit se vnést různé pohledy Využití námětů z pilotáže jako zásobník dalších aktivit Využití moderních médií – vyhledávání na internetu atd

Děkuji za pozornost. PhDr. Pavel Motyčka, Ph.D