Předloha telefonního rozhovoru, pokud telefonujete osobě z vlastního seznamu (č. 1) Ahoj___________, jak se máš? Úvodní fráze. Neruším? Nemám moc času, ale máš ty pár minut? Musím ti říct něco důležitého. Pokud je odpověď ANO, pokračujte v hovoru, pokud NE, zeptejte se, kdy je nejlepší doba k rozhovoru. Proč ti volám: můj kamarád / moje kamarádka ____________ mi právě řekl/a o plánech na rozšíření, které má jeho/její společnost, a zeptal/a se mě na nejakčnější osobu, kterou znám, a vím / slyšel/a jsem, jak důležitý je pro tebe motivační faktor________________________________________________ Je to pravda? Počkejte na odpověď Nemůžu ti nic slíbit, ale kdybych měl/a něco, co TOBĚ pomůže toho dosáhnout, měl/a bys zájem se na to podívat? Počkejte na odpověď Mám zajímavé informace, které bych s tebou chtěl/a projít. Mohla by to být odpověď na tvoje přání! Jak jsi na tom v týdnu? Kdy by to pro tebe bylo nejlepší? Já bych mohl/a ___________ den v (čas)_________, ale jak říkám, nemůžu ti nic zaručit. Počkejte na potvrzení nebo návrh Potvrďte čas. – PERO nebo TUŽKA – (nezapomeňte se zasmát!!) Jste muž/žena, který/á drží slovo?
Předloha telefonního rozhovoru, pokud telefonujete osobě z vlastního seznamu (č. 2) Ahoj___________, jak se máš? Úvodní fráze. Neruším? Nemám moc času, ale máš ty pár minut? Musím ti říct něco důležitého. Pokud je odpověď ANO, pokračujte v hovoru, pokud NE, zeptejte se, kdy je nejlepší doba k rozhovoru. Proč ti volám: můj kamarád / moje kamarádka ____________ mi právě řekl/a o plánech na rozšíření, které má jeho/její společnost, a zeptal/a se mě na nejakčnější osobu, kterou znám, a vím / slyšel/a jsem, jak důležitý je pro tebe motivační faktor________________________________________________ Je to pravda? Počkejte na odpověď Nemůžu ti nic slíbit, ale kdybych měl/a něco, co TOBĚ pomůže toho dosáhnout, měl/a bys zájem se na to podívat? Počkejte na odpověď Mám zajímavé informace, které bych s tebou chtěl/a projít. Jde o společnost Mannatech, která je vedená na významné americké burze a je to společnost, která se zabývá výzkumem a vývojem. Mohla by to být odpověď na tvoje přání! Jak jsi na tom v týdnu? Kdy by to pro tebe bylo nejlepší? Já bych mohl/a ___________ den v (čas)_________, ale jak říkám, nemůžu ti nic zaručit. Počkejte na potvrzení nebo návrh Potvrďte čas. – PERO nebo TUŽKA – (nezapomeňte se zasmát!!) Jste muž/žena, který/á drží slovo? Moje telefonní číslo je ... pro případ, že se něco stane nebo že budeš mít zpoždění.
Co dělat před zvacími hovory a během nich. Nezapomínejte, že účelem každého telefonátu je sjednání schůzky. A důvod, proč voláme, je zjistit, co můžeme pro konkrétního člověka udělat. Před tím, než budete někomu telefonovat, si projděte svůj seznam a zkuste přijít na to, jaké může mít dotyčná osoba přání, co od života očekává, co je pro ni důležité a jaké jsou její nejsilnější stránky a charakterové vlastnosti. Pomocí motivačních faktorů zkuste uhodnout její potřeby a sny a před hovorem je napište na zvláštní papír. Vždy mějte na paměti: „Abychom uspěli, musíme rozpoznat potřeby, sny nebo problémy lidí a pomoci jim potřeb/snů dosáhnout a problémů se zbavit.“ Jsme placeni za řešení problémů druhých lidí. „Vaše odměny závisí na volbě problémů, které chcete za druhé lidi vyřešit.“ Velikost problémů určí velikost odměny.
Klíčové motivační faktory Zdraví: Zdraví je naším největším bohatstvím. Dotyčný člověk se buď o své zdraví stará a sleduje, co jí (např. organickou stravu), má dobré stravovací návyky (např. nejí nezdravou stravu), pravidelně cvičí, NEBO má zdravotní problémy, které mu zabraňují žít plnohodnotný život a mít energii a/nebo vitalitu na věci, které jsou pro něho opravdu důležité, jako je např. dostatek času smysluplně stráveného s dětmi. Finance: Unavený a znechucený z toho, jak jsem unavený a znechucený. Finanční potíže, se kterými potřebuje pomoci, nebo jen nestíhání placení účtů. Mluvte o důležitosti kvalitních informací o financích, brzkém odchodu do důchodu, nových obchodních konceptech a otevřenosti vůči jiným zdrojům příjmu – pasivnímu příjmu. Být připraven financovat dětem vysokou školu. Čas: má hodně času a chce s ním naložit smysluplně NEBO nemá vůbec čas: „Kdybych měl/a víc času, tak bych........“ Žití smysluplného života: vymyslete něco se smyslem Zanechání dědictví: Starost o vaše děti a děti vašich dětí Humanista: mějte srdce, vůli a zapálení pomáhat jiným VELKÉ sny: nový dům, auto, motorový člun, cestování po světě, vlastní podnikání Čím budete specifičtější, tím lepších výsledků dosáhnete
Uskutečnění hovoru Před hovorem Ověřte si, že máte naplánované setkání, na které osobu pozvete, nebo jaká volná místa máte v kalendáři. To stejné platí pro Downline (osobu ve vaší spodní organizační struktuře), pokud telefonujete za ni. Během hovoru: Když dotyčný zvedne telefon, představte se (je to velmi důležité, pokud voláte z pevné linky nebo pokud patří ke starším kontaktům). Kdykoli je to možné, vaše Downline by měla být telefonovat s vámi a udělat úvod. To on/a představí VÁS potenciálnímu zájemci. Úvod zkraťte. Vysvětlete, proč voláte (Zrovna jsme mluvili o plánu na expanzi globálního podnikání a chtěl/a vědět, kdo je nejakčnější osoba, kterou znám) a PROČ voláte zrovna jí/jemu: (Akční, ambiciózní, otevřený obchodním nápadům, velké sny, charakterní, čestný a poctivý člověk nebo člověk, který ochotně pomáhá druhým.) Načasování je důležité. Vždy se ujistěte, že je k rozhovoru vhodná doba! Pokud NE, zavolejte jindy. Spěchejte (jen pár minut), ale mějte vždy něco důležitého, co chcete sdělit. Je to výstřel do tmy... nemůžete nic slíbit.
Až se VY dostanete k telefonu: Buďte zapálení pro věc, ale rezervovaní. Potvrďte, že dotyčný je akční a ambiciózní a otevřený novým myšlenkám, jak rozšířit tradiční zdroje příjmu. Konverzaci udržujte nezávaznou – výstřel do tmy – ŽÁDNÉ sliby. Při mluvení mějte na paměti, že účelem je dostat dotyčného na individuální schůzku nebo domácí setkání. Soustřeďte se na oblasti, které dotyčného zajímají. NEODPOVÍDEJTE na otázky po telefonu – to je důvodem k setkání: Pokud byste mohli zodpovědět dotazy po telefonu, nebylo by to tak závažné... jako návštěva u kadeřníka po telefonu (smích!!!) Na otázku odpovídejte otázkou: „Je to prodej?“ –Máte rád/a prodej? Potenciálnímu zájemci znovu připomeňte, že zatím nic nemůžete slíbit. Je nutné se setkat, abychom zjistili, jestli máme nějaké společné zájmy a jestli můžeme spolupracovat. Mějte připravena dvě data s časy, ze kterých je možné si vybrat. Potvrďte čas. – PERO nebo TUŽKA – (nezapomeňte se zasmát!!) Jste muž/žena, který/á drží slovo? Poblahopřejte dotyčnému, že je otevřený novým nápadům.
In Closing UDRŽET KONVERZACI KRÁTKÉ A SLADKÉ…Ne více než 3-5 minut Rozloučit a potvrdit dohodnuté datum a čas Dejte mu / jí číslo zavolat, pokud něco přijde, které je udrží v tom, aby jednání nebo jsou pozdě.