PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.3313 Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Průběh husitské revoluce
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
VY_32_INOVACE_22_07 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Jan Hus a jeho doba Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Husitství Lenka Švarcová, V8A.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DOBA HUSITSKÁ 1.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jan Ulrych 7. B 31. základní škola
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Václav Horek 31. Základní škola 7. B
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HUSITSTVÍ Lenka Venclová 7.ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Husitské války pro 5. ročník ZŠ
Vývoj veřejné správy v českých zemích Přednáška č. 3 Správní experimenty husitské revoluce JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Husitství v obrazech a v otázkách
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ285 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Počátky: 1419 – 1421 Pražská defenestrace – 4 pražské artikuly
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Doba husitská v Čechách (Období po Husově smrti)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Husitské války VY_32_INOVACE_160.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7. ročník Pozdní středověk
TÁBOR Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Opakování Doba husitská
Dějepis 7. ročník Doba Jiřího z Poděbrad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV:Husitské války TÉMATICKÝ CELEK:Křesťanství.
HUSITSTVÍ.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Husitské války Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o.
Jan Hus, husitství.
Kdo to byli husité Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o.
Transkript prezentace:

PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

SADA č. 18 Identifikátor: VY_32_INOVACE_D Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vyučovací předmět: Dějepis Název: Husitské války Autor: Mgr. Dita Dudová Anotace: Tento DUM lze využít k výkladu o počátcích husitství. Obsahuje množství obrázků a doplňovacích úkolů, které žákům přiblíží začátek husitských válek. Rozsah: 40 minut Pro prezentaci DUMu je nutný následující software: Power Point Klíčová slova: husitství, defenestrace, čtyři pražské artikuly, Tábor, Sudoměř, Vítkov Ročník: 7. Vzdělávací materiál vytvořen: Ověření ve výuce Třída: VII. Datum: Vyučující: Mgr. Dita Dudová

Husitské války

Proč se účastníkům nepokojů v Čechách říká husité? - navazují na učení Jana Husa

Která událost je považována za začátek husitské revoluce? = první pražská defenestrace 1419

Proč je jejich symbolem kalich? – symbol přijímání podobojí = jeden z požadavků hnutí

1420 husitský program založení Tábora první husitské bitvy

Čtyři pražské artikuly NajprvéNajprvé: aby slovo Božie po království Českém svobodně a bez překážky od křesťanských kněží bylo zvěstováno a kázáno, jakož Spasitel náš přikazuje (Mat. 28,19 a Marci 16,15): Jdúc po všem světě, kažte Čtenie všemu stvoření člověckému.

Čtyři pražské artikuly DruhéDruhé: aby velebná svátost těla a krve Božie pod oběma zpósobama chleba a vína všem věrným křesťanuom, jimž hřiech smrtedlný nepřekážie, svobodně byla dávána, podlé ustavenie a přikázanie Spasitele (Math. 26,26- 28; Marci 14,22-24; Lucae 22,17-20), jenž die: Vezměte a jezte, toť jest tělo mé, a Píte z toho všichni, toť jest krev má nového poručenstvie, jenž za mnohé vylita bude; a tu přikazuje apoštolóm řka: To čiňte.

Čtyři pražské artikuly TřetíTřetí, že mnozí kněžie a mnišie světským právem panují nad velikým zbožím tělesným, proti přikázání Kristovu a na přiekazu svému úřadu kněžskému a k veliké škodě pánóm stavu světského: aby takovým kněžím to neřádné panovánie odjato a staveno bylo, a aby podlé Čtenie nám příkladně živi byli a navedeni k stavu Kristovu a apoštolskému. Nebo psáno jest ve Čtení (Mat. 10,9): A zavolav Kristus dvanáct učedníkuov svých... poslal je, přikazuje jim a řka: Neroďte vládnúti střiebrem, ani zlatem, ani penězmi v měšcích vašich; a (Mat. 20,25-27) die: Kniežata pohanská panují jiným, a kdož moc mají nad jinými, jich slovú dobrodějci: ale vy ne tak, ale kdož jest z vás větší, buď jako najmenší, a kdož jest vuodcí, buď jako slúha.

Čtyři pražské artikuly Čtvrté, aby všichni hřiechové smrtedlní a zvláště zjevní a jiní neřádové zákonu Božiemu odporní řádem a rozumně od těch, jenž úřad k tomu mají, v každém stavu byli stavováni a kaženi, a zlá a křivá pověst o tejto zemi aby vyčištěna byla, a tak aby se obecné dobré dálo království a jazyku Českému. Nebo kdož ty hřiechy činie, jakož die sv. Pavel (Rom. 1,32), hodni jsú smrti, netoliko jenž je činie, ale i ti, jenž jim k tomu svolují.

Čtyři pražské artikuly svobodné hlásání slova Božího přijímání pod obojím způsobem zákaz světského panování kněží trestání hříchů ve všech stavech

Tábor vytvořit nové společenství, odmítající lidské zákony a řídící se pouze zákonem Božím pojmenován podle hory Thabor u Nazaretu, v dnešním Izraeli

Tábor nově příchozí odevzdávali všechen svůj majetek do kádí na náměstí - sebraný majetek byl rozdělován mezi členy obce podle jejich potřeb teoreticky si byli všichni rovni – nazývali se bratře, sestro žili prostým životem bez přepychu na pořádek dohlíželi čtyři zvolení hejtmani

bitva u Sudoměře a na Vítkově

Malé opakování na závěr… způsob husitského přijímání syn Karla IV. začátek husitských válek vojáci ve znamení kříže husitský symbol co husité chtějí svobodně kázat místo upálení Jana Husa kdo dohlíží na pořádek v Táboře

PODOBOJÍ VÁCLAV DEFENESTRACE KŘIŽÁCI KALICH BOŽÍSLOVO KOSTNICE HEJTMANÉ

Použité zdroje: ACOMA. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ADOLF LIEBSCHER. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HOODINSKI. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ALFRED BALDAMUS, ARNOŠT SCHWAB AND VAVŘINEC JOSEF DUSEK. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: MIAOW MIAOW. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ŠJŮ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: FERDINAND HETTEŠ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: JOSEF MATHAUSER. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: