Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Vývoj politické mapy světa
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Socioekonomická geografie
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Počátek novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
DUM - Digitální Učební Materiál
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
GLOBALIZACE.
GLOBALIZACE.
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Dějepis Sada: 3 Číslo materiálu v sadě: 20 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Globalizace Jméno autora: Mgr. Vladislava Heglasová Předmět: Dějepis Jazyk: Čeština Klíčová slova: globalizace, postindustriální společnost, multikulturnost, udržitelnost rozvoje Cílová skupina: žák 1. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žák dokáže definovat pojem globalizace a pojmy s ní spojené, popíše historický vývoj globalizace, určí fenomény soudobé globalizace a umí zdůvodnit jejich příčiny a dopady na společnost ve světě.

Metodický list/anotace Motivačně výkladová prezentace poskytuje základní fakta o směřování vývoje světa ke globalizaci, na základě kterých žák dokáže popsat vlny globalizace v dějinách a určit projevy soudobé globalizace a jejich dopady na společnost. Prezentace obsahuje motivační úkoly a ilustrační obrazový materiál. Datum vytvoření:

GLOBALIZACE

Úkol: Pokuste se definovat pojem globalizace.

Řešení: Globalizace je pojem, který představuje takové změny společnosti, které vedly k větší propojenosti politických, sociokulturních a ekonomických událostí na celosvětové (globální) úrovni. Globalizace je pojem, který představuje takové změny společnosti, které vedly k větší propojenosti politických, sociokulturních a ekonomických událostí na celosvětové (globální) úrovni.

Země pohled na modrou planetu z Apolla 17, Obrázek č. 1

GLOBALIZACE vlny globalizace: kulturní globalizace 1)vlna kulturní globalizace - období šíření velkých světových náboženství objevnými plavbami 2)expanze Evropanů od 16. století, spojená s námořními objevnými plavbami koloniálních teritorií 3)změny spjaté s válkami evropských velmocí v Evropě i na jiných kontinentech v prostoru koloniálních teritorií světového trhu 4)globalizace období vrcholného evropského imperialismu v 19. století spojená se vznikem světového trhu nadnárodních 5)po 2. světové válce - potřeba nových přístupů k řešení objevujících se nadnárodních problémů nové fenomény 6)soudobá vlna globalizace – nové fenomény

GLOBALIZACE  v období studené války - „relativní stabilita“ ve světě založená na vyrovnaném poměru sil supervelmocí USA a SSSR  na konci 20. století - vyčerpání Východu a Západu v důsledku závodů ve zbrojení a financování kosmického výzkumu (velký hospodářský deficit)

Michail Gorbačov a Ronald Reagan při podpisu smlouvy o likvidaci raket středního a krátkého doletu Bílý dům, 1987 Obrázek č. 2

GLOBALIZACE změna na konci 80. let: (setkání Reagan – Gorbačov, Bush - Gorbačov) Témata:  odzbrojování (strategické i konvenční zbraně)  využití kosmu k mírovým účelům  ochrana životního prostředí  udržitelnost zdrojů

Pohled na Mir z paluby raketoplánu Discovery při letu STS-91, NASA Obrázek č. 3

Globalizace SOUDOBÁ GLOBALIZACE (počátek postindustriální společnosti)  heslo konce 20. století (počátek postindustriální společnosti) (globalizace x národní zájmy)  největší problém 21. století (globalizace x národní zájmy) (mezinárodní velký business)  odpor veřejného mínění vůči nadměrné koncentraci hospodářské moci (mezinárodní velký business)

Úkol: Víte, jaké jsou nové fenomény soudobé globalizace?

GLOBALIZACE Řešení: rozšíření vlivu multinacionálních nadnárodních společností rozšíření mezinárodních průmyslových investic (mocenský trojúhelník USA-EU-Japonsko) manažerský typ kapitalismu rostoucí migrace a pohyblivost nejen osob, ale především kapitálu reorganizace ekonomického života zesilování multikulturnosti nová média informačních technologií globální komunikace revoluce v dopravě

Světové metropole New York - Brusel - Tokyo Obrázek č. 4 New York - pohled na střední Manhattan z Empire State Building Obrázek č. 6 Obrázek č. 5 Tokyo – pohled na mrakodrapy Shinjuku a horu Fuji Brusel – evropské vlajky před budovou Berlaymont EU: Odkaz:

Úkol: Dokážete odhadnout, jaké jsou dopady soudobé globalizace?

Globalizace Dopady globalizace:  přelidnění  rostoucí chudoba ve světě  otázka udržitelnosti hospodářského rozvoje  ekologické problémy  infekční choroby  organizovaný mezinárodní zločin  xenofobie, rasismus, terorismus  světová hospodářská krize

Graf světové populace od roku 1800 do roku 2100 dle projektů OSN Obrázek č. 7

Odkazy: Použité zdroje: internet Dostupné pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obrázek č. 1 SCHMITT, Harrison. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 2 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 3 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 4 DILIFF. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Jan_2006_edit1.jpg Obrázek č. 5 MORIO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: vised).jpg

Obrázek č. 6 AJLOGAN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 7 COBB, Loren. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: