19. století Klasicismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

BAROKO I..
Vztahy mezi Čechy a Němci
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Opakování Prověřování znalostí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KLASICISMUS.
Empír - (z lat. empire = císařství )
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Klasicistní malířství
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Romantismus.
Charakteristika umělecké památky
Klasicismus Umění 19. století.
KLASICISMUS EMPÍR.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Obecná charakteristika Architektura
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Antický ŘÍM.
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Gotika Bolfíková Nikola.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
VY_32_INOVACE_
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Umění starověkého Říma
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Osvícenství, klasicismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

19. století Klasicismus

(pod vlivem Napoleona a veškerého kulturního a společenského dění) 19. století Rozpadá se slohová jednota Centrem uměleckého vývoje se stává Francie (pod vlivem Napoleona a veškerého kulturního a společenského dění)

Klasicismus Přechází z baroka do 19. stol. Navazuje na antiku Typická je střídmost a kázeň (symetrie, strohost, není místo pro umělcovu fantazii) Stavby monumentální a chladné Měřítkem krásy je pravda a rozumovost

Klasicismus Umění se vrací k antice (vrchol slohové dokonalosti) Snahy o napodobování Racionální základ, opírá se o archeologické vykopávky (Pompeje, Herkulaneum)

Klasicismus Oficiální umění pěstované na školách – tzv. Akademiích Toto umění zde ustrnulo po celé 19. století Stalo se uniformní, konzervativní

Empír Druhá vývojová fáze klasicismu Empire – moc, císařství Sloh typický pro Napoleona Bonaparte

Odívání je ovlivněno antickým uměním - uvolněnost a splývavost Velký dekolt, který zahaloval šátek Postupně se zkracuje sukně a odhalují se boty, po roce 1810 i kotník První kožešinové pláště a pravé kašmírové šály z Egypta, dlouhé rukavice nad lokty

Prodloužení nohavic u kalhot Dvourohé klobouky Dobrý střih a švih celkového vzhledu Dlouhé kalhoty se zasouvají do holínek jezdeckého typu Barvy fraků jsou tmavší a zůstává vzorovaná vesta Košile mají vysoký límec a vázanku

Architektura

Architektura Čerpá z antiky, opakuje antické vzory Staví se především památníky a monumentální stavby Francie – Pantheon v Paříži, Vítězný oblouk v Paříži – dostavěn po bitvě u Slavkova

Pantheon v Paříži Původní kostel, který nechal postavit Ludvík XV. Jsou zde pohřbeny např. Maria Curie-Skłodowska, Émile Zola, Victor Hugo, Voltaire ...

Empír v architektuře Architektura a umělecké řemeslo je ovlivněno egyptskými a řeckými slohy

Sochařství

Sochařství Sochař místo aby oživoval mramor, obrací živé bytosti v kámen Sochy řemeslně dokonalé, ale studené, bez života

Portrét Pauliny Bonapartové - sestra N. B., socha jako Venuše Velcí mužové zvárňováni jako atleti - nazí a s očima bez zornic - řecký výraz Benátčan Antonio Canova - sochař N. B. Portrét Pauliny Bonapartové - sestra N. B., socha jako Venuše

Portrét Pauliny Bonapartové

Malířství

Malířství Převládá linie, barva jen koloruje Kompozice převážně figurální Obrazy vznikají po dlouhé přípravě,nic není ponecháno náhodě Antické náměty i v malbě

Napoleon přechází Alpy Napoleonova korunovace Jack Louis David Zakladatel klasicistního malířství Dvorní malíř Napoleona B. Napoleon přechází Alpy Napoleonova korunovace

Klasicismus v Čechách a na Moravě

U nás Zámek Kynžvart Zámek Kačina u Kutné Hory Stavovské divadlo Mahenovo divadlo v Brně Strahovská knihovna

Architektura v Čechách Místo kostelů se stavy nájemní domy, úřední budovy, školy, nemocnice, kasárny ... Zakládají se nová města, sady, nábřeží, mosty, viadukty Vzniklo technické školství ...

Zámek Kačina

Zámek Kynžvart

Stavovské divadlo

Mahenovo divadlo v Brně

Zdroje http://www.moda.cz www.wikipedia.org www.francie-pariz.cz http://www.gy.svitavy.cz http://fs.gimiweb.net http://www.pruvodce.com http://instruct.uwo.ca http://4.bp.blogspot.com http://karelsykora.blog.idnes.cz www.absolventi.gymcheb.cz http://www.pragap.com http://www.comeni.cz/?p=486 Odehnalová A.: Vybrané kapitoly z dějin kultury I. Prokop V.: Kapitoly z dějin výtvarného umění