Výchova ke zdraví Vztahy ve skupině.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Péče a pracovní vztahy Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
 Seskupení lidí spojených určitými vazbami; vyvíjejí společnou činnost, mají společný cíl.  Protiklad - náhodné setkání (koncert, autobus)  Vzájemné.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Člověk mezi lidmi – sociální role
Sociální skupiny VY_32_INOVACE_ZSV3r0113 Mgr. Jaroslav Knesl.
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Konflikt sociálních rolí
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rodina a vzory Existují kladné vzory pro dnešní rodinu?
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_3D.6.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_20_INOVACE_SVF20460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Stravovací pojmy VY_32_INOVACE_12 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Vědomostní kvíz Medvídka Pú Zde vložte obrázek dostupný z Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Sociální role Petr Machala.
typy sociálních skupin
Základy psychologie – úvod
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Řízení a plánování kariéry
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Statky a služby Základní ekonomické pojmy Čím uspokojujeme potřeby? Službami a statky. Co je to statek? Hmotná i nehmotná věc sloužící k uspokojení potřeb.
Sociální skupina. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: MŠ a ZŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_14/17_Vztahy ve škole Téma:Vztahy ve škole Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Práva a povinnosti mezi manželi
Pravidla chování, právo a morálka
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Patologické hráčství Bc. Balonová Soňa.
Projekt Učitel - Mentor CZ.1.07/1.3.00/
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Sociální skupiny a role
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Název prezentace (DUMu):
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
Pedagogika a psychologie
Přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi
Den otevřených dveří Název školy Datum.
Transkript prezentace:

Výchova ke zdraví Vztahy ve skupině

Člověk ve skupině lidí V průběhu života se každý člověk ocitá ve velkém množství různých skupin lidí Napiš 4 různé skupiny lidí, se kterými se setkáváš, do kterých se dostáváš v průběhu svého dne: 1. 2. 3. 4.

Jak se chovat ve skupině - role V každé z těchto skupin se musíme chovat trochu jinak, protože každá skupina lidí má svoje vlastní pravidla chování Každý jedinec hraje v kolektivu lidí určitou ROLI, v průběhu života se musíme učit žít s ostatními lidmi – učíme se hrát určité role. Jak by to fungovalo, kdybychom hráli role, které dané skupině nepatří?

Skupina – role - jedinec Skupina lidí Role Jedinec ve skupině

Skupiny lidí, s nimiž se setkáváme v průběhu života Uveďte příklady

Druhy skupin lidí Podle velikosti - velké: lidstvo, národ - malé: rodina, školní třída Podle stability (stálosti) - přechodné: cestující ve vlaku - stálé: rodina, pracovní kolektiv Podle stejnorodosti - pohlaví: mužský fotbalový klub - zájmu: tanečníci

Formální a neformální skupiny - velmi osobní vztahy - neexistuje vztah podřízený x nadřízený - vznikají spontánně ( příklad: rodina, skupina přátel) Formální skupiny - mají své předpisy (formu) - existuje v nich vztah podřízený x nadřízený - (příklad: ve škole, v armádě, v podniku) http://cms.parlamentnilisty.cz/content/images/0/12963769.jpg http://static7.businessinsider.com/image/4c1257847f8b9a8c24a90000/harry-potter.jpg