Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3 Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3. ročník, ABR St 17:30 Dana Jarolímová Lucie Krausová Zuzana Peklová Ivana Samková Lenka Samková
Podniková identita Podniková komunikace Podnikový image Podniková Podniková identita vychází z podnikové komunikace kam patří také podniková kultura a podniková image. Podnikový image Podniková kultura
Podniková identita označuje cílevědomě utvářený strategický koncept vnitřní struktury, fungování a vnější prezentace konkrétního podniku v tržním prostředí Podniková komunikace tedy vychází především z vedení firmy a je zaměřena jak dovnitř podniku (na jednotlivé útvary a zaměstnance), tak také navenek, zejména na klíčové segmenty veřejnosti Podniková kultura vychází z konkrétní vnitřní (inertní) situace, komunikace a vztahů mezi zaměstnanci Podniková image je důležitou zjednodušující pomůckou pro naše vnímání a jednání v každodenním životě, což znamená, že se vyjadřujeme k problémům, nakupujeme produkty, podporujme či naopak zatracujeme určité projekty
Podniková identita skládá se z podnikové filosofie, kultury a designu je vyjádřena celou řadou symbolů, především prostředky identifikace, stability a kontroly podniku
Pojmy Podniková filozofie Je mottem, formulovanou vizí, posláním, které vytyčuje smysl existence podniku. Stává se ústřední myšlenkou, od které se odvíjí vše uvnitř i vně organizace
Kategorie podnikových symbolů Symbol materiální Symbol slovní Symbol jednání (chování)
Symbol materiální Jedná se o architektury budov i jednotlivých stanovišť Oděvy Umístění, velikost a vybavení vymezeného pracovního místa Vyznamenání a ocenění Logo
Symbol materiální - design manuál (grafický) Má fungovat jako závazná podniková směrnice pro každodenní aplikaci vytvořeného jednotného vizuálního stylu Nemělo by se stát, že jednotlivá oddělení a zaměstnanci mají různé navštívenky, trička Podnikové konstanty firemní písmo a zásady typografie barevnost Logotyp společnosti geometrická definice logotypu barevné varianty logotypu černobílá a negativní varianta nepřípustné použití logotypu
Oděvy
Logo (z řeckého logos = slovo, řeč, zákon, pojem…) je označení organizace, společnosti, firmy nebo instituce ve speciálním grafickém provedení. Logo je uváděno na produktech této firmy, pomáhá tak identifikaci a tvoří povědomí o značce (image-building)
Logo a logotyp
Firemní vizitka Obsah logo jméno funkce kontakt: telefon, fax, e-mail, adresa zaměstnání, www zahraniční firmy jedna strana česky, druhá anglicky Forma kvalitní papír (povrch, barva) standardní rozměr jednoduchost písma (nekombinovat)
Firemní vizitka
Symbol jednání (chování) Komunikace mezi společností a zaměstnanci Zvyky Společenská setkání Pracovní schůzky Školení, porady Oslavy Obědy
Společenská setkání, pracovní schůzka, školení, porady
Symbol slovní Pozdravy, slogany, hesla, příběhy, legendy i anekdoty Název firmy Jednoduchý, libozvučný Originální Čím se zabývá Výslovnost Skloňování Zkratky Dle jména majitele
Slogan je krátký textový útvar obvykle čistě utilitární povahy a charakteru, jedná se často jen o stručné heslo či snadno zapamatovatelnou průpovídku, jenž slouží primárně k upoutání pozornosti čtenáře či posluchače
Slogan Supraphon – věrný tón Šetři kasu , kupuj vasu . . . (slogan z první republiky) Brčko mléku příchuť dá, všem dětem hned zachutná.
Použitá literatura Foret M. (2003): Marketingová komunikace. Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, Brno, 275. http://www.syi.wz.cz/cviceni/manag_01/Podnikov%E1%20identita.doc www.kht.tul.cz/items/APC/apc1/1APC_corporate_identity.ppt http://images.google.cz/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Slogan http://www.reklamni-marketing.cz/reklama/slogan/ http://www.obrazky.cz/?q=logo http://cs.wikipedia.org/wiki/Logo