Romantismus Umění 19. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Paříž Prezentace 5.B.
Název Romantismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Název Inženýrská architektura (Technická) Předmět, ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
III/2 XV A
Románský sloh.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Romantismus 19. století.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
ROMANTISMUS.
Poznej obraz podle detailu
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Romantismus.
Realismus Umění 19. století.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Česká gotika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
Klasicismus Umění 19. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obecná charakteristika Architektura
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
Parky - umělé ekosystémy
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Romantismus Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MONTGOLFIÉRA.
Parlament v Budapešti (Maďarsko).
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Český jazyk a literatura
Umělecké směry 19. století
GOTICKÁ ARCHITEKTURA MgA. Lukáš Psík wikimedia
Umělecké směry 19. století
Londýn Hlavní město Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Leží na jihovýchodě země při ústí řeky Temže. Londýn je společně s městy New.
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Nejvýznamnější gotické památky v Evropě Iva Závišková 6.A.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Romantismus 19. století.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gotika Bolfíková Nikola.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Transkript prezentace:

Romantismus Umění 19. století

Alžírské ženy, Eugéne Delacroix

Doba a charakteristika revoluční atmosféra v Evropě, průmyslová revoluce přirozená reakce proti studené racionalitě – opozice klasicismu kolébkou je Anglie nachází zdroj inspirace v historismu – napodobuje středověké slohy, nejvíce gotiku

vyjadřování subjektivních prvků – důsledek revolučních zklamání soustředění se na vlastní citový život a ne vznešené ideály zobrazení vášní – smrti, přichází éra představivosti, obraznosti a citovosti

Malířství dramatičnost, děj vyhrocen do maxima barvy dotvářejí atmosféru námětem soudobé či středověké dějiny

Eugéne Delacroix, 1798 - 1863 Vraždění na Chiu /boj Řecka za nezávislost proti Turkům Svoboda vedoucí lid na barikády

Theodore Géricault, 1791 - 1824 Prám Medusy, epizoda ze ztroskotání fregaty

Architektura novogotika - tupé zakončení věží, zubaté cimbuří válcovité, hrotitě zastřešené věže strmé střechy Westminsterský chrám, Londýn

Edinburgh, katedrála, novogotika Budapešť, parlament, novogotika

s architekturou je spojena i koncepce přírodního krajinářského parku – anglický park bývá doplněn skleníky, altány, rozhlednami umělé zříceniny a jeskyně

Central Park, New York

začínají se uplatňovat nové stavební materiály, železné konstrukce – umožňují zastřešit velký prostor zavěšené řetězové mosty Gustav Eiffel – stavitel, tvůrce kovové konstrukce sochy Svobody v New Yorku, zdymadel Panamského průplavu, Eiffelovky – 1889 nejvyšší stavba světa. Křišťálový palác, Světová výstava, Londýn 1851

Zdroje: Výtvarná výchova, SPN Praha 1990, ISBN 80-04-24969-8 Kapitoly z dějin výtvarné výchovy, Vladimír Prokop, 1993 http://cs.wikipedia.org/wiki/Ml%C3%BDnsk%C3%A1_kolon%C3%A1da