Konverzace Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím příjde...
Advertisements

Test osobnosti Zpracoval : Dalai Lama.
Song Presentations. L12 nová slova Stupňování přídavných jmen viz: worksheet na webové stránce.
Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Ponoř se do modra ….
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Propagace a reklama na facebooku
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro 
Commands: Imperatives & aby Change the following direct commands to indirect commands using aby, and vice versa. Vzor: Martin mi řekl, „Podívej se na toho.
Nová slova Chapter 6. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Poslechneme píseň: Díky. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Eportfolio Otázka číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Z pitevní zprávy: Pacient zemřel na následky pitvy.
Zastav se, aby sis přečetl tuto zprávu –
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Slovesa.
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Budoucí a minulý čas II Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Měj pevný vztah s Bohem  Pokud ho nemáme, vzdalujeme se od Boha a neslyšíme Ho když nás volá zpátky.
Takové přáníčko se čas od času, ne-li pořád hodí každému :-) Jde to atomaticky,zapni zvuk.
Song Presentation. RL10 nová slova Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Jak to vlastně bylo. Nikola Petráková.
Konverzace: Jsi dnes unaven/a? Proč?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Poznámky pro výuku Předmět: Vlastivěda
Nová slova: Lekce 8 Fill in the blanks with the vocabulary words from Lesson 8 of Contemporary Czech by Michael Heim.
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Marie Terezie Vláda
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Nazvou tě tím, kdo zazdívá trhliny a obnovuje stezky k obydlím. Izajáš 58,9–12.
Modal Verbs Insert into the following sentences the appropriate present tense forms of the modal verbs mít, moci, muset, smět, and umět, wherever they.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Eportfolio otázka 7. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
Všechen Fill in the blanks with the appropriate form of všechen, using the correct number, gender, and case. Vzor: Já vím ___, co víš ty. Já vím všechno,
Future Perfective Verbs Rewrite the following sentences, changing all verbs to the future perfective. Vzor: Karel volá matce. Karel zavolá matce. *Taken.
Správné užití přímé řeči Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Karle, vy jste sourozenci? Ne, bratři.
Povídka II In the following short story, fill in the blanks with the appropriate Czech translation of the English pronoun given in parentheses.
Zdravím Tě! Mám Tě rád, protože jsi tu i pro mě ...
Interpunkce v souvětí podřadném
Konverzace: Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
NOC S ANDERSENEM Noc s Andersenem začíná … poslech pohádky.
Semináře, volitelné předměty a maturitní práce
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
Zastav se, aby sis přečetl tuto zprávu –
Rád by: Softening chtít sentences
Practice with the Conditional
Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro 
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
Co napsat do písku, a co vytesat do kamene.
KUlíšci VOŠ a SPŠ Dopravní Masná.
Když jsi úplně na dně, Bůh vždy s něčím přijde...
Bylo nebylo ... Před dlouhou, dlouhou dobou existoval ostrov, na kterém žily všechny pocity člověka: dobrá nálada, smutek, vědění … a kromě ostatních různých.
Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro 
Future Perfective Verbs
Transkript prezentace:

Konverzace Popište někoho!

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

L8 ex Už dnes ____ být všechno v pořádku.

L8 ex Už dnes má/může/musí být všechno v pořádku. 2. Všichni ___ německy.

L8 ex Už dnes má/může/musí být všechno v pořádku. 2. Všichni umějí německy. (musí) 3. Paní Majerovou já pozvat ne____.

L8 ex Už dnes má/může/musí být všechno v pořádku. 2. Všichni umějí německy. (musí) 3. Paní Majerovou já pozvat nemám/nemůžu/nemusím/nesmím. 4. Cizí studenti si ____ zvyknout na nový život v Praze.

L8 ex Už dnes má/může/musí být všechno v pořádku. 2. Všichni umějí německy. (musí) 3. Paní Majerovou já pozvat nemám/nemůžu/nemusím/nesmím. 4. Cizí studenti si mají/mohou/musí zvyknout na nový život v Praze. 5. Matka ne____ pochopit, proč tolik pije.

L8 ex Matka nemůže pochopit, proč tolik pije. 6. Mám nápad, ale ne___ vám ho říct.

L8 ex Matka nemůže pochopit, proč tolik pije. 6. Mám nápad, ale nemám/nemohu/ nemusím/nesmím vám ho říct. 7. Napsali jsme několik povídek, ale ne___ je vydat.

L8 ex Matka nemůže pochopit, proč tolik pije. 6. Mám nápad, ale nemám/nemohu/ nemusím/nesmím vám ho říct. 7. Napsali jsme několik povídek, ale nemáme/nemůžeme/nemusíme/ nesmíme je vydat. 8. ___ básník psát bez chyb?

L8 ex Matka nemůže pochopit, proč tolik pije. 6. Mám nápad, ale nemám/nemohu/ nemusím/nesmím vám ho říct. 7. Napsali jsme několik povídek, ale nemáme/nemůžeme/nemusíme/ nesmíme je vydat. 8. Má/Může/Musí/Smí/Umí básník psát bez chyb?

L8 ex7 1. Dej na ně pozor.

L8 ex7 1. Dej na ně pozor. Dáš na ně pozor? Dal/Dala bys na ně pozor? 2. Napiš mi brzo.

L8 ex7 1. Dej na ně pozor. Dáš na ně pozor? Dal/Dala bys na ně pozor? 2. Napiš mi brzo. Napíšeš mi brzo? Napsal/Napsala bys mi brzo? 3. Odpovězte na moji otázku.

L8 ex7 1. Dej na ně pozor. Dáš na ně pozor? Dal/Dala bys na ně pozor? 2. Napiš mi brzo. Napíšeš mi brzo? Napsal/Napsala bys mi brzo? 3. Odpovězte na moji otázku. Odpovíte na moji otázku? Odpověděl/Odpověděla/ Odpověděli/Odpověděly byste na moji otázku? 4. Ukaž mi ty noviny.

L8 ex7 4. Ukaž mi ty noviny. Ukážeš mi ty noviny? Ukázal/Ukázala bys mi ty noviny? 5. Řekni mi celou pravdu.

L8 ex7 4. Ukaž mi ty noviny. Ukážeš mi ty noviny? Ukázal/Ukázala bys mi ty noviny? 5. Řekni mi celou pravdu. Řekneš mi celou pravdu? Řekl/Řekla bys mi celou pravdu? 6. Poproste ho o sto korun.

L8 ex7 6. Poproste ho o sto korun. Poprosíte ho o sto korun? Poprosil/Poprosila/Poprosili/ Poprosily byste ho o sto korun? 7. Pošlete nám časopis „Český lid“.

L8 ex7 6. Poproste ho o sto korun. Poprosíte ho o sto korun? Poprosil/Poprosila/Poprosili/ Poprosily byste ho o sto korun? 7. Pošlete nám časopis „Český lid“. Pošlete nám časopis „Český lid“? Poslal/Poslala/ Poslali/Poslaly byste nám časopis „Český lid“? 8. Přečtěte mi ten výraz.

L8 ex7 8. Přečtěte mi ten výraz. Přečtete mi ten výraz? Přečetl/Přečetla/Přečetli/Přečetly byste mi ten výraz?

RL1 Nová slova