Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: 23. 3. 2013 Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3780.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Změny teploty těles tepelnou výměnou
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
JAK NEJLÉPE IZOLOVAT DŮM
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Teplo přijaté a odevzdané © Petr Špína, 2011
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Vedení tepla (kondukce)
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
VY_32_INOVACE_05-51 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Hospodaření s teplem Jméno.
VY_32_INOVACE_05-45 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Šíření tepla vedením Jméno.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změna teploty těles tepelnou výměnou TÉMATICKÝ.
TEPELNÉ VODIČE A IZOLANTY
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelná výměna prouděním
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Hospodaření s teplem Anotace: DUM; prezentace slouží k zopakování probraného učiva Hospodaření s teplem. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo. Řeší praktické úlohy v pracovním listu. Seznamují se s použití izolačních materiálu na pozemních stavbách.

Hodně energie spotřebujeme na práci: na pohon aut, vlaků, letadel i jiných dopravních prostředků, dále na pohon strojů v továrnách, na stavbách, v zemědělství i v domácnostech. Ale ještě daleko více energie spotřebujeme na výrobu tepla: na vytápění domů, na ohřívání vody, na vaření, při výrobě kovů, skla, porcelánu, cementu a jiných látek.

Při vaření chceme, aby se teplo z vařiče dostalo co nejsnáze do jídla. Proto pánve a hrnce děláme z kovů, které dobře vedou teplo.

Kde se má teplo šířit vedením, tam nesmějí být vzduchové vrstvičky. Pro snadný přístup tepla z pevné látky do plynu nebo kapaliny je třeba velký povrch a dobré proudění.

Na stavbách se nejčastěji používá jako tepelná izolace minerální plsť – čedičová vata, pěnový polystyren. Do oken se dávají dvojitá, trojitá skla naplněná vzácnými plyny. msup3-sup.html f-nad-15-m3-s-dopravou-zdarma.html

Jak se bráníme únikům tepla? Použitím izolačních materiálů. Například stěny domu uděláme z cihel plných vzduchových komůrek. zdivo/cihly-heluz-family/heluz-family-50-2in xhtml

Proč se oblékáme? Naše tělo potřebuje stálou teplotu přibližně 37 ˚C. Teplota okolo nás je většinou nižší, a proto se tělo samo ohřívá. Oblékáme se proto, aby teplo z našeho těla neunikalo zbytečně do okolí. Odkud bere tělo energii na výrobu tepla? Získává ji potravou. Jakou teplotu má lidské tělo? Pracovní list 1

Pracovní list 2 Protože při dělení na menší kousky se zvětšuje povrch tělesa. Při práci počítač vzniká teplo, to se musí odvádět pryč, jinak by se počítač přehřál. Bez oblečení proudí kolem těla stále nová voda a odnáší teplo pryč; oblečení ji zčásti „přidrží“ u těla, takže se od těla stačí ohřát a tolik nás neochlazuje. Proč malá tělesa vychladnou rychleji než velká? Slabý hukot, který slyšíte z počítače ventilátoru při práci, vydává malý ventilátor. K čemu asi tento ventilátor slouží? „Hřeje“ nás oblečení i pod vodou?

RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro 8. ročník základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Prometheus, 2006, ISBN Kliparty galerie office Kliparty galerie SMART Notebook 11 Vlastní zdroje - obrazový materiál Vlastní zdroje - texty Použité zdroje NEZNÁMÉ, Neznámý. stavbaonline [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: s-nad-20-msup3-sup.html NEZNÁMÉ, Neznámý. stavbaonline [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: eps-100-f-nad-15-m3-s-dopravou-zdarma.htmlhttp:// s-nad-20-msup3-sup.html Snímek č. 6 Výsledná citace: NEZNÁMÉ, Neznámý. heluz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: zdivo/cihly-heluz-family/heluz-family-50-2in xhtml