Kultura staroorientálních států v Mezopotámii

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
Opakování Mezopotámie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Měření délky LC.
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Užití podobnosti v praxi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_01.
Jednotky délky. Délková měřidla
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
STAROVĚKÁ INDIE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Kultura starého Egypta
Stavové veličiny hvězd
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Kultura Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká literatura 3000 př.n.l. – 476 n.l.
Staří Sumerové Barbora Broncová.
Měření času Kalendáře, letopočty.
LIDSKÁ POSTAVA základní pravidla kresby
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Říše středu Kultura starověké Číny
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_148_otázky a úkoly o staročeských jednotkách Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_147_staré české délkové jednotky Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše,
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_19.
STAROVĚK.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Kultura starověké Mezopotámie
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Věda a léčení starověkého Egypta. Jakub Hrdlička 6.A © Daniel Schránil 6.A ©
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jitka Josefíková NÁZEV:VY_32_INOVACE_01 Jednotky délky - historie.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Stavba Země.
MATEMATIKA Mocniny v praxi. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Délka Základní jednotkou je metr (značka „m“). 1 metr je délka dráhy, kterou urazí světlo ve vakuu za sekundy.
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Starověk.
zpracovaný v rámci projektu
VESMÍR.
MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jitka Josefíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11 Jednotky času – historie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PŘEVODY JEDNOTEK Jitka Mudruňková 2012.
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Fyzika 2.D 6. hodina.
Transkript prezentace:

Kultura staroorientálních států v Mezopotámii

Význam písma Písmo – podmínka pro vznik a rozvoj věd Poznatky je možné uchovat pro potomky

Základy věd Vznikaly hlavně takové vědy, které souvisely s každodenní prací Astronomie Bylo třeba určit kdy nastane období záplav (zjistili, že změny ročních období souvisí s pohybem Slunce na obloze. Rozdělili rok na 12 měsíců, den a noc na 12 hodin Sestavili první kalendář

Základy věd Matematika Bylo nutné vyměřit plochy polí  vznikla geometrie. Pro vyměřování bylo nutné stanovit jednotky délky. Pro odhad velikosti úrody byly stanoveny jednotky objemu Další užití matematiky: Stavba kanálů Příprava staveb Při výpočtech se užívalo ustálených jednotek délkové míry, které se odvozovaly z rozměrů lidské paže: palec:(1.8cm) dlaň:(4 palce) píď (rozpětí mezi palcem a ukazováčkem) loket (asi 52.3 cm) sáh:(vzdálenost obou konců rukou při rozpažení)

Základy věd Nejstarší hrdinský epos o Gilgamešovi. Historické záznamy Zjisti o čem byl! Historické záznamy Písmo umožnilo zaznamenávat historické události Víme, kdy kdo vládl Co udělal, postavil… Literatura Lidé si uchovávali vzpomínky na minulé události a vyprávěli o nich, přikrášlovalivznikaly pověsti, báje a výpravné básně = (eposy)

Základy věd Architektura Sochařství

Přehled dějin starověké Mezopotámie Babylonská říše Vznik MS Příchod Sumerů do Mezopotámie

Kultura staroorientálních států v Mezopotámii Význam písma Písmo – podmínka pro vznik a rozvoj věd Poznatky je možné uchovat pro potomky Vznikaly hlavně takové vědy, které souvisely s každodenní prací Astronomie Bylo třeba určit kdy nastane období záplav (zjistili, že změny ročních období souvisí s pohybem Slunce na obloze. Rozdělili rok na 12 měsíců, den a noc na 12 hodin Sestavili první kalendář Matematika Bylo nutné vyměřit plochy polí  vznikla geometrie. Pro vyměřování bylo nutné stanovit jednotky délky. palec:(1.8cm) dlaň:(4 palce) píď (rozpětí mezi palcem a ukazováčkem) loket (asi 52.3 cm) sáh:(vzdálenost obou konců rukou při rozpažení) Pro odhad velikosti úrody byly stanoveny jednotky objemu Další užití matematiky: Stavba kanálů Příprava stavebHistorické záznamy Písmo umožnilo zaznamenávat historické události Víme, kdy kdo vládl Co udělal, postavil… Literatura Lidé si uchovávali vzpomínky na minulé události a vyprávěli o nich, přikrášlovalivznikaly pověsti, báje a výpravné básně = (eposy)