Jednotná metodika účetnictví a rozpočtu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ing. Květoslava Plechatá
Advertisements

Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Aspe - systém pro řízení stavebně investičních projektů
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.

Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
ing. Květoslava Plechatá
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Ekonomický systém pro státní správu a samosprávu Hradec Králové, 2. dubna 2007 Tomáš Pavlíček, Tomáš Pavlíček, Solution Architect.
 zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (rozpočtová pravidla),
Oběh dokumentů v návaznosti na rozpočet
Manažerské přístupy k informačnímu systému města
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Hospodaření II katedra FISCUS. MAJETEK Soubor věcí a práv, která jsou v právoplatném držení jedné nebo více osob Úprava majetku vyplývá ze Stanov Junáka.
Využití controllingových nástrojů ve veřejné správě Ing. Michal Polák.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Účetní reforma v druhém roce
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
Úvod do účetnictví.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Sociální ekonomika a účetnictví v sociálních podnicích „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“, CZ.1.07/3.2.05/ Vzdělávací.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Krajský úřad Libereckého kraje
Informační systém plzeňského kraje ( principy stavby - zajímavé prvky) Krajský úřad Plzeňského krajePlzeňský holding, a.s. Václav Koudele Martin Vimr.
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
UZAVÍRÁNÍ ÚČETNÍHO OBDOBÍ. Uzavírání účetního období Uzavírání účetních knih upravuje zákon o účetnictví (§ 17 zákona o účetnictví)
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
[Pařížská 15, Ústí nad Labem]
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
Informační systém Microsoft Dynamics NAV ISSS
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
VYBRANÉ POSTUPY ÚČTOVÁNÍ ÚSC (2)
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II - IS nové generace Michal Varga.
Helios Orange - Implementace systému
Úvod k účetnictví ÚSC.
Účetnictví kapitola: deník příjmů a výdajů u neplátce dph, plátce dph
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Inventarizace majetku a závazků
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Finanční účetnictví RADNICE
Základní informace Možnost zadání rozpočtu i v cizí měně
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Inventarizace majetku a závazků
Finanční účetnictví rozpočtové
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Jednotná metodika účetnictví a rozpočtu společně s technologií pro sehrávání, sumarizace a datové sklady jako systém efektivního řízení organizací resortu zdravotnictví Ing. Jaromír Řezáč generální ředitel společnosti Seminář „ Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ 20.05.2003, IKEM - PRAHA

Společnost GORDIC® spol. s r.o. GORDIC® spol. s r.o. je softwarová firma specializovaná na tvorbu flexibilního software a poskytování komplexní podpory jeho uživatelům v oblasti státní správy, samosprávy a bankovnictví. Vysoká užitná hodnota produktů a služeb je zajištěna silným analytickým, metodickým a technologickým zázemím. Dominantní postavení na trhu podporuje obchodní a servisní činností distribuční síť 250-ti autorizovaných odborníků v celé ČR.

Služby Vývoj programů na zakázku Metodika Komplexní metodická podpora ve všech řešených oblastech (ekonomické agendy, spisová služba) včetně sestavení a zdokumentování jednotlivých metodik a operogramů Systémová integrace Aplikační integrace Řízení projektů Implementace IS Komplexní podpora provozu Zpracování studií, analýz a projektů Audit

Bezpečnost Personální - proběhly bezpečnostní prověrky I. stupně a III. stupně Organizace - proběhla prověrka organizace na III. stupeň Jakost ISO 9001:2000 Standardy ISVS

Reference Centrální organizace veřejné správy 13 Magistráty 6 Organizace v rámci MHMP 857 Krajské úřady 9 Úřady práce 77 Města 321 Obce 1693 Školství 868 ÚSP 56 Zdravotnictví 40 OHS 39 Kultura 66 Knihovny 43 Dětské domovy 23 Domovy důchodců 102 Technické služby 29 Ostatní rozpočtové a příspěvkové organizace 239 Bankovnictví 6 ORGANIZACÍ CELKEM 4604

resortu ministerstva zdravotnictví Varianty sehrávání a sumarizace majetkových, účetních, rozpočtových a výkazových dat rozpočtové a příspěvkové oblasti (ROPO) resortu ministerstva zdravotnictví (Státní účetní výkazy vždy povinné!)

Jednotná metodika účetnictví a rozpočtu Jednotná metodika účtování a rozpočtování jednotlivých uživatelů ve svém důsledku umožňuje sumarizaci účetních a rozpočtových dat nejenom na úrovni legislativně závazných výkazů, ale také na úrovni jednotlivých účetních a rozpočtových zápisů. Při dodržení typových metodik jednotlivými organizacemi poté dané řešení přináší: možnost využití sumarizačního automatu WUCRG (el. přenos a autorizace dávek, automatizované zpracování dávek, automatická validace dat a zpětná komunikace se zdrojem dat) možnost důsledné (nezaokrouhlené) centrální kontroly účtování a rozpočtování (tj. hospodaření) jednotlivých sumarizovaných organizací možnost centrální generace legislativně závazných a operativních výkazů pro jednotlivé sumarizované organizace reálné dodržení termínů měsíčních sumarizací stovek organizací s garancí čistoty dat

D: výkazy výkazy výkazy Jednotná metodika účetnictví a rozpočtu Varianta: RO PO vlastní PO ostatní A: data data data B: data data výkazy C: data výkazy výkazy D: výkazy výkazy výkazy

Sehrávací automat pro sehrávání rozpočtové a příspěvkové oblasti resortu zdravotnictví Oracle Informix SQL Server Oracle Informix SQL Server pro pro rozhraní rozhraní 5,6,9Gx GZ2 GZ2 XML UCR bin • 45,46,47 45,46,49 GV1 GV1 XML VYK bin • Varianty DR0, DR2 Varianty VR0, VR1

Varianty transportních médií Dávka (do automatu): Výkazy 45,46,47 (Uct a Fin) - povinně Data DR0 (DR1) - doporučeně Protokoly a výkazy (z automatu): Negativní (chybové) protokoly Varovné protokoly Pozitivní (akceptační) protokoly Vybrané hlavní výkazy (Uct, Fin, G20, Bilance, Rekapitulace UZ (přesné na Kč a haléře), …. - podle potřeby MZ) Vybrané kontrolní výkazy (rozvahové, účetní a rozpočtové okruhy, …)

Seznam některých hlavních a kontrolních výkazů # UCR?y4401-4409 SPOLEČNÉ KONTROLY DAT – všech subjektů #UCR?y4401 Kontrola okruhu ROZVAHY UCRKU101. #UCR?y4402 Zůstatky okruhu podrozvahových účtů UCRKU109. #UCR?y4403 Kontrola bilanční kontinuity účetnictví UCRKU162. #UCR?y4421-4439 Kontroly příspěvkových organizací #UCR?y4421 Kontrola okruhu dotací příspěvkových organizací UCRKU113. #UCR?y4431 Kontrola okruhu pořízení dlouhodobého majetku PO UCRKU116. #UCR?y4441-4449 ÚSC – Kontroly ročních uzávěrek #UCR?y4441 ÚSC - Kontrola uzávěrky roku (stav účtu 961 a 962) UCRKU112. #VYK?y46xx KONTROLY DAT VÝKAZŮ A VÝKAZOVÝCH OKRUHŮ #VYK?y461x-2x Úč OÚPO 3-02 Rozvaha #VYK?y4611 Kontrola součtů výkazu ROZVAHA X60 VYKKU160. #VYK?y4612 Kontrola součtů výkazu ROZVAHA X65 VYKKU165. #VYK?y4613 Kontrola návaznosti počátečních stavů výkazu X60 (období 06 na aktuální období) VYKKUK60. #VYK?y4614 Kontrola návaznosti počátečních stavů výkazu X65 (období 06 na aktuální období) VYKKUK65. #VYK?y4615 Kontrola bilanční kontinuity výkazu X60 (období 12 min.roku na aktuální období následujícího roku) VYKKU16A #VYK?y4616 Kontrola návaznosti konečných stavů na počáteční stavy X60 (období 13 min.roku na aktuální období následujícího roku) VYKKU16B #VYK?y4617 Kontrola bilanční kontinuity výkazu X65 (období 12 min.roku na aktuální období následujícího roku) VYKKU16C #VYK?y4618 Kontrola návaznosti konečných stavů na počáteční stavy X65 (období 13 min.roku na aktuální období následujícího roku) VYKKU16D #UCR?y4421-4439 Kontroly příspěvkových organizací #UCR?y4421 Kontrola okruhu dotací příspěvkových organizací UCRKU113. #VYK?d4617 Kontrola bilanční kontinuity výkazu X65 (období 12 min.roku na aktuální období následujícího roku) VYKKU16C.

Automat - výkaz FIN 2-04 U

Automat - kontrolní okruh s chybou

Automat - kontrolní okruh bez chyby

Automat je hlavně určen jako podpora pro odstranění rutinní práce metodiků rychlejší orientace a zjištění chyb u načítaných dat (výkazů) zejména pro e-mail komunikaci výhodné – odesilatel dat se dozví automaticky o výsledku zpracování jeho dat neodstraňuje hlavní roli metodiků odhalování chyb ve vazbách a KCH odsouhlasení naúčtování dotací poskytovaných příspěvkovým organizacím hraje roli v časovém hledisku – v krátkém termínu se musí zjistit všechny chyby a napravit před odevzdáním do celostátního zpracování (termíny jsou stanoveny vyhláškou a MF ČR na jejich dodržení klade důraz) upevňuje metodickou kázeň významný přínos pro transparentnost a efektivnost finančních (ekonomických) procesů v resortu zdravotnictví

GINIS® Účetní systém se striktně implementovanou účetní a rozpočtovou metodikou

Subsystém Ekonomika Jednotlivé ekonomické děje jsou v systému GINIS® evidovány ve specializovaných modulech (agendách), které svojí funkčností umožňují komfortní, průkazné, přehledné a výkonné vedení podvojného účetnictví a rozpočtování včetně vedení souvisejících operativních evidencí. Všechny operace s dokumenty ekonomického charakteru se v systému GINIS® provádějí nad agendovými knihami a cílově se zachycují v účetních denících a  v denících zápisů rozpočtu. Veškeré účetní a rozpočtové operace jsou v rámci systému striktně klasifikovány ve formě jednotné účetní a rozpočtové věty.

Agenda Rozpočet Moduly: SRV - Střednědobý rozpočtový výhled BAR - Balancování rozpočtu ROZ - Pořizovač rozpočtových dokladů ADA - Evidence akcí - Plán ADO - Administrace organizací Funkcionalita modulů umožňuje: tvorbu střednědobého rozpočtového výhledu (SRV) variantní návrh rozpočtu následujícího rozpočtového období včetně tvorby plánu příjmů a výdajů organizace (BAR) schválení vybraného návrhu rozpočtu (BAR) realizaci úprav aktuálního rozpočtu organizace prostřednictvím rozpočtových opatření (ROZ) správu plánu příjmů a výdajů organizace v aktuálním rozpočtovém období (ADA)

Agenda Akviziční činnost Moduly: EVZ - Evidence veřejných zakázek SML - Smlouvy OBJ - Objednávky Funkcionalita modulů umožňuje: zakládání a řízení průběhu veřejných zakázek včetně sledování legislativně závazných kroků (EVZ) blokování prostředků (rozpočtových i mimorozpočtových) vyhrazených na financování veřejné zakázky (EVZ) evidenci smluvních vztahů s vazbou na veřejné zakázky nebo plán (SML) blokování prostředků vyhrazených na financování smluvního vztahu (SML) evidenci objednávek s vazbou na smluvní vztah nebo plán (OBJ) blokování prostředků vyhrazených na financování objednávky (OBJ)

Agenda Finanční závazky a pohledávky Moduly: KDF - Kniha došlých faktur POU - Kniha poukazů KOF - Kniha odeslaných faktur DDP - Daně - dávky - pohledávky Funkcionalita modulů umožňuje: evidenci závazků organizace v libovolných měnách včetně vazby na akviziční proces a plán řízení likvidačních procesů rezervaci prostředků vyhrazených na financování závazku zaúčtování předpisu a úhrady závazku evidenci pohledávek organizace v libovolných měnách včetně vazby na akviziční proces a plán správu pohledávek včetně procesu upomínkování a penalizace sledování plnění plánu příjmů organizace zaúčtování předpisu a úhrady pohledávky

Agenda Bezhotovostní operace Moduly: PRE - Kniha převodních poukazů BUC - Komunikace s bankou - platební centrum Funkcionalita modulů umožňuje: evidenci převodních poukazů v mezi vlastními účty organizace zaúčtování kreditních a debetních pohybů na bankovních účtech kontrolu disponibilních prostředků na bankovních účtech tvorbu příkazů k úhradě a poukázek v různých měnách ve formě tisku formulářů i el. dávek evidenci bankovních výpisů a oznámení plateb (fyzické i el. dávky) párování pohybů na účtech s evidovanými závazky a pohledávkami s automatickým vyhodnocením kurzových rozdílů likvidaci nespárovaných plateb

Agenda Hotovostní operace Moduly: PPD - Příprava pokladních dokladů POK - Pokladna Funkcionalita modulů umožňuje: přípravu pokladních dokladů včetně tisku pokladních poukázek (PPD) rezervaci finančních prostředků v okamžiku rozhodnutí o jejich vynaložení vedení pokladních deníků v libovolných měnách příjem hotovosti předepsaných i nepředepsaných pohledávek výplatu závazků v hotovosti zaúčtování hotovostních příjmů a výdajů

Agenda Majetek Moduly: MAJ - Evidence majetku INM - Inventarizace majetku Funkcionalita modulů umožňuje: na základě pohybu vlastního i nevlastního majetku na materiálových dokladech: vedení analytické evidence investičního majetku organizace vedení analytické evidence materiálových zásob organizace vedení operativní evidence majetku organizace evidenci souborů majetku včetně jejich obsahů vedení registru finančních operací nad evidovaným majetkem a realizaci jeho technického zhodnocení modelování a realizaci účetních i daňových odpisů účtování o evidovaném majetku inventarizaci majetku včetně využití čteček čárového kódu

Agenda Účetnictví Moduly: FUC - Finanční účtárna UCT - Pořizovač účetních dokladů Funkcionalita modulů umožňuje: evidenci externích účetních případů a účetních pohybů (načtených rozhraním) evidenci účetních případů nefakturovaných závazků a pohledávek a jejich účetních pohybů (DDP, správní agendy) jednotlivé nebo kumulované proúčtování účetních pohybů realizaci jednostranných zápočtů a vzájemných zápočtů závazků a pohledávek evidenci a proúčtování prvotních (jinde neevidovaných) a opravných účetních dokladů

Agenda Účetní a rozpočtové výstupy Moduly: UCR® - Účetní a rozpočtové výstupy VYK - Výkaznictví DFO - Datový fond organizace Funkcionalita modulů umožňuje: prohlížení účetního deníku a deníku rozpočtových zápisů vytváření legislativně závislých, manažerských a controllingových výkazů a sestav plánování automatického zpracování a zveřejnění výstupů (mail, file-systém, www) využití technologie datových skladů pro rozhodovací procesy řízení organizace

Agenda Platy Moduly: PAM - Práce, mzdy a platy Funkcionalita modulů umožňuje: zadávání a aktualizaci údajů o pracovnících měsíční zpracování výpočet platů, jejich sumarizace, výpočet sociálního a zdravotního pojištění, základů daně, daně, výpočet srážek, vyúčtování platů, ... zpracování plateb, převody na účty zaměstnanců, odvody daní, sociálního a zdravotního pojištění, srážek, ... čtvrtletní zpracování výpočty čtvrtletních průměrů roční zpracování uzávěrka roku zpracování ročních zúčtování daní

Správní agendy Moduly: SOC - Sociální dávky PRR - Přestupkové řízení STU – Stavební úřad Funkcionalita modulů umožňuje: evidenci žádostí o výplaty sociálních dávek rozhodnutí o přiznání či odejmutí sociálních dávek realizaci výplat sociálních dávek (hotovostně či bezhotovostně) proúčtování výplat sociálních dávek evidenci přestupků rozhodnutí o přestupku, případně vyřízení odvolání evidenci pohledávek, vyplývajících z rozhodnutí o přestupku (pokuty, náklady řízení) příjem úhrad proúčtování úhrad územní, stavební a kolaudační řízení ohlašování, údržba, odstraňování a vyklizení staveb státní stavební dohled nařízení zabezpečovacích prací atd.

Agenda Registry Moduly: ROB – Registr obyvatel ROP – Prohlížení registru obyvatel MTK - Matrika REN – Registr nemovitostí RNP – Prohlížení registru nemovitostí UIR – Územně identifikační registr Funkcionalita modulů umožňuje: kompletní vedení agend jednotlivých registrů vyhledávání údajů z jednotlivých registrů, jejich prohlížení a případný tisk ve zvoleném formátu monitorování dotazů ověřování správnosti zadávaných údajů v systému GINIS® oproti příslušnému registru

Agenda Spisová služba Příjem podání: Proces vyřizování: POD - Podatelna POE - Elektronická podatelna Skenovací linka Proces vyřizování: USU - Univerzální spisový uzel USW - Univerzální spisový uzel - L TSU - Termíny spisového uzlu - L VYP - Výpravna příjem všech druhů podání Ukládání, skartace: SPI - Spisovna Úkoly: UKO - Úkoly Pohledy: VED - Vedoucí PSU - Přehledy spisového uzlu TPD - Generování podacích deníků

ô Podstata datového skladu integruje data z různých zdrojů do jednoho systému data jsou periodicky načítána z provozních systémů data jsou uživatelům dostupná pouze ke čtení obsahuje historii – jsou k dispozici data i za několik minulých let ô

data jsou uložena na různých úrovních sumarizace

data lze prezentovat pomocí širokého spektra analytických nástrojů (např. tabulky, grafy, rozpadové stromy)

data lze prezentovat pomocí širokého spektra analytických nástrojů (např. tabulky, grafy, rozpadové stromy)

data lze procházet napříč dimenzemi

data lze vizualizovat také prostřednictvím GIS (barevně je zobrazeno překročení kritických hodnot vybraného ukazatele)

poměrové ukazatele významný nástroj pro porovnávání různě velkých jednotek stejného typu součást standardních sestav i ad hoc dotazů přidáním nefinančních měřítek do databáze lze pro hodnocení organizací počítat také intenzitní ukazatele

www.gordic.cz Děkuji za pozornost.