Krátký návod pro prostředí LeJOS-NXJ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Programování motorů I..
Advertisements

Pro začátek něco lehčího
Robotické stavebnice ve vzdělávání
ProBot © Ondřej Staněk.
Začínáme s LEGO MindStorms
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Exchange 2013 – Autodiscover - přehled
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
mindstorms.lego.com Projekt „Aplikovaná robotika“ financovaný z grantového programu.
Semestrální práce KIV/PT Martin Kales Hana Hůlová.
Třída Array Je součásti balíčku java.util Účelem je usnadnit práci s poli Metody – nejpoužívanější equel(),fill(),sort() a binarySearch() equels() Slouží.
Pole, ukazatele a odkazy
Lego Mindstorms Martin Flusser.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Druhé cvičení Vytváření identifikátorů Datové typy
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Planimetrie – kruh - opakování
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Objektové programování
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Datové typy a práce s nimi
Návrh a realizace autonomního robota Jan Čermák.
ActionScript Moderní počítačové aplikace. Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné.
Počítače a programování 1 8.přednáška. Obsah přednášky Řetězce - deklarace a vytvoření Základní metody pro práci s řetezci Znaky - třída Character Základní.
IB111 Programování a algoritmizace
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
OSNOVA: a) Příkazy pro cykly II. b) Příkazy pro řízení přenosu c) Příkazy – příklad d) Řetězce v C e) Funkce “stdio.h“ pro řetězce f) Funkce “string.h“
Orientace robotického systému v pracovním prostoru pomocí optických senzorů. Autor práce: Tomáš Baďura Vedoucí práce: Dr. Ing. Radovan Kukla.
Programovatelné automaty ultrazvukové snímače 08
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Identifikační modul polohy pro řídicí jednotku robota NXT
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Seminář ROBOTIKA Základy programování.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod pro prostředí LeJOS-NXJ.
Paleta programování. Paleta programování obsahuje všechny programovací příkazy. Každý programovací příkaz určuje, jak se bude robot chovat či reagovat.
Návrh komunikačního protokolu pro řízení vybraných robotických platforem Robert Čížek.
Návrh komunikačního protokolu pro řízení vybraných robotických platforem Robert Čížek.
PROPOJENÍ POČÍTAČE S REALITOU DEBRUJÁR PROGRAMÁTOR A KONSTRUKTÉR.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Programování LEGO robotů pomocí NXC
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Typový příklad 3 – zadání 1
Návrhový vzor Flyweight
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výpočet rychlosti. Obvod Země je přibližně km. Jakou rychlostí se Země otáčí? st v =v =v =v = v = = km 24 h v = 1667 km/h km h Země se.
C# přehled vlastností.
Transkript prezentace:

Krátký návod pro prostředí LeJOS-NXJ

Základní srovnání nejpoužívanějších programovacích prostředí pro NXT NXT-G NXC LeJOS NXJ Jazyk Grafický NotExactly C JAVA Platforma Win., Mac Win., Linux, Mac IDE Ano Plugin do Eclipse a Netbeans Podpora float Ne Obsluha událostí

Výhody LeJOS-NXJ Nevýhody LeJOS-NXJ Mnoho předpřipravených metod, které usnadňují a urychlují programování. Pohodlné programování v NetBeans Možnost objektového programování v jazyce JAVA Podpora float Nevýhody LeJOS-NXJ Komplikovaná instalace Nutnost základní znalosti programování

Základní metody I Třída Motor: void forward() void setSpeed(int speed) Spustí motor dopředu void setSpeed(int speed) Nastaví rychlost motoru (úhlových stupňů za vteřinu)(0-900) void stop() Vypne motor void rotate(float angle) Otočí motor o úhel Příklad: Motor.A.setSpeed(200);

Základní metody II Třída Button: void waitForPress() Třída LCD: Čeká se dokud se nezmáčkne tlačítko Třída LCD: void drawString(String str, int x, int y) Vykreslí řetězec na displej Příklad: Motor.A.forward(); LCD.drawString("DOPREDU", 0, 0); Button.waitForPress();

Interface Pilot, třída TachoPilot Používá se pro robota typu vozidlo. Umožňuje použít mnohé užitečné metody. Konstruktor: TachoPilot(float wheelDiameter, float trackWidth, Motor leftMotor, Motor rightMotor) wheelDiameter = průměr kol, trackWidth = rozkol kol Vše musí být ve stejných jednotkách, ty si volíte sami. Všechny metody pak vrací hodnoty v jednotkách v jakých jste inicializovali tuto třídu. Příklad: Pilot pilot = new TachoPilot(56f, 110f, Motor.A, Motor.C);

Pokročilé metody I Třída Pilot: void arc(float radius) Robot pojede po oblouku. radius = poloměr zatáčky. void steer(float turnRate) Robot pojede po zakřivené dráze. turnRate = 100…levé kolo stojí, pravé se točí dopředu turnRate = 200 ... levé kolo se točí dozadu, pravé se točí dopředu Příklad: //Robot bude jezdit dokola, dokud se nestikne ESCAPE Pilot pilot = new TachoPilot(56f, 110f, Motor.A, Motor.C); while (Button.ESCAPE.isPressed() == false){ pilot.steer(100);}

Pokročilé metody II Třída Pilot: float getAngle() vrátí hodnotu úhlu ve stupních, kterou robot urazil. float getTravelDistance() vrátí vzdálenost, kterou robot urazil void travel(float distance) Robot pojede, dokud neurazí vzdálenost rovnou distance

Dotykový senzor Konstruktor boolean isPressed() TouchSensor(ADSensorPort port) boolean isPressed() Metoda zkontroluje jestli nastal dotyk. Příklad: /*Dokud nesepne dotykový senzor, tak motory na pozicích A a C budou v chodu*/ // Senzor je na vstupu číslo 1 TouchSensor sensor = new TouchSensor (SensorPort.S1); while(sensor.isPressed() == false){ Motor.A.forward(); Motor.C.forward();}

Světelný senzor Konstruktor int readValue() void setHigh(int high) LightSensor(ADSensorPort port, boolean floodlight) int readValue() Metoda vrátí hodnotu jasu v procentech podle kalibrace. void setHigh(int high) Nakalibruje horní hranici senzoru void setLow(int low) Nakalibruje spodní hranici senzoru Příklad: LightSensor sensor = new LightSensor(SensorPort.S1, false); sensor.setHigh(600); sensor.setLow(300); int value = sensor.readValue();

Ultrazvukový senzor Konstruktor float getRange() UltrasonicSensor(I2CPort port) float getRange() vrátí vzdálenost v centimetrech k nejbližšímu objektu. Funguje spolehlivě v rozsahu přibližně 5cm až 190cm. Příklad: /*Dokud se nestikne ESCAPE, tak se bude vypisovat vzdalenost k nejblizsimu objektu*/ UltrasonicSensor sensor = new UltrasonicSensor(SensortPort.S1); while(Button.ESCAPE.isPressed() == false){ LCD.drawString(““+sensor.getRange(), 0, 0); }

Zvukový senzor Konstruktor int readValue() SoundSensor(ADSensorPort port) int readValue() Vrátí hodnotu naměřenou senzorem v dB. Příklad: //Měřič hluku SoundSensor sensor = new SoundSensor(SensorPort.S1); while(Button.ESCAPE.isPressed() == false){ LCD.drawString(““+sensor.readValue(), 0, 0); }

Zdroje http://lejos.sourceforge.net/ http://mindstorms.lego.com/en-us/default.aspx http://www.nxtprograms.com/