Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-9 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Program Zvětšující se kruh Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 241kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Použitá literatura: Radek Vystavěl : Moderní programování,Dostupné z portálu

2 Zvětšující se kruh Příklad 12
Navrhněte program, který bude na ploše panelu vykreslovat kruh, jehož poloměr se bude postupně zvětšovat a bude se také náhodně měnit jeho barevný tón. Na plochu formuláře umístíme komponentu Panel o velikosti 200 x 200 bodů.Souřadnice středu kruhu budou ve středu panelu x = 100, y = 100. Kruh se bude vykreslovat zadáním souřadnic opsaného čtverce polohou svého levého horního rohu xLH a yLH a jeho výškou a šířkou.

3 šířka = šířka + přírůstek výška = výška + přírůstek
Hodnoty šířky a výšky budou cyklicky narůstat o konstantní přírůstek = 4 při každém volání události časovače: šířka = šířka + přírůstek výška = výška + přírůstek Hodnoty levého horního rohu xLH a yLH se budou zmenšovat o polovinu přírůstku při každém volání události časovače: xLH = xLH – přírůstek/2 yLH = yLH – přírůstek/2

4 Pro vykreslení kruhu budeme používat metodu:
DrawEllipse(pero, xLH, yLH, šířka, výška) Barvu jako vlastnost kreslícího pera budeme „míchat“ pomocí metody: FromArgb(R, G, B) Hodnoty jednotlivých barevných složek R,G,B budeme vytvářet pomocí generátoru náhodných čísel: int R = Random.Next(1, 255+1) int G = Random.Next(1, 255+1) int B = Random.Next(1, 255+1)

5 Navržené uživatelské rozhraní

6 Zdrojový text programu 1.část
public partial class Form1 : Form { //počáteční rozměry kruhu int šířka = 4; int výška = 4; int xLH = 98; int yLH = 98; bool z = false; Random náhoda = new Random(); public Form1() InitializeComponent(); }

7 Zdrojový text programu 2.část
private void panel1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Graphics kp = e.Graphics; if(z) //Namíchání náhodné barvy int R = náhoda.Next(1, ); int G = náhoda.Next(1, ); int B = náhoda.Next(1, ); Color Barva = Color.FromArgb(R, G, B); Pen pero = new Pen(Barva, 5); kp.DrawEllipse(pero,xLH, yLH,šířka,výška); } else kp.FillRectangle(Brushes.White, 0, 0, 200, 200);

8 Zdrojový text programu 3.část
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { šířka = (šířka + 4); if (šířka == 100) šířka = 4; výška = (výška + 4); if (výška == 100) výška = 4; xLH = xLH - 2; if (xLH == 50) xLH = 98; yLH = yLH - 2; if (yLH == 50) yLH = 98; panel1.Refresh(); }

9 Zdrojový text programu 4.část
private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { timer1.Enabled = true; z = true; } private void button2_Click(object sender, EventArgs e) timer1.Enabled = false; z = false; panel1.Refresh();


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google