CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Vytvoření kreativní a mediální strategie pro integrovanou marketingovou kampaň Ev. číslo: VZ-2013/500/5
ZADÁNÍ: Komunikovat 17 turistických destinací ČR v kreativním kontextu s globální strategií komunikace České republiky, jako země příběhů, s cílem zvýšit zájem a důvěru tuzemských i zahraničních potenciálních návštěvníků o prožití své příští dovolené právě v některé z komunikovaných turistických destinací. To vše za principu rovného rozdělení finančních prostředků na medializaci 17 uvažovaných produktů turismu. CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ STRATEGICKÉ ŘEŠENÍ
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ JESTLIŽE je Česká republika zemí příběhů, PAK každá jedna turistická destinace představuje jeden její příběh. JAK co nejpřesvědčivěji naplníme vizi, že Česko je zemí příběhů? TAK, že všechny příběhy soustředíme do jedné působivé formy VYTVOŘÍME KNIHU „PŘÍBĚHŮ“ KEY IDEA
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ KREATIVNÍ FILOSOFIE PROJEKTU ČESKO = ZEMĚ PŘÍBĚHŮ PŘÍBĚH = KAPITOLA KNIHY SPOLEČNÁ PREZETACE PŘÍBĚHŮ KNIHA PŘÍBĚHŮ KAPITOLA = DESTINACE PŘEČTENÍ KNIHY PŘÍBĚHŮ = NEZAPOMENUTELNÝ ZÁŽITEK
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ KNIHA PŘÍBĚHŮ KLÍČOVÝ OBJEKT KREATIVNÍ INTERPRETACE ZADANÍ Tiskovina představuje zosobnění kreativní koncepce a reprezentuje Česko jako zemi příběhů, o čemž čtenáře svým obsahem přesvědčí. V návaznosti na citované kreativní teze brožura prezentuje a vypráví 17 příběhů 17-ti turistických destinací. Každý příběh je originál a disponuje jiným tématem, jinými atraktivitami, jinou dramaturgií stejně tak jako místo jeho původu …. Propagační tiskovina tak naplňuje kreativní ambice být knihou pestrých a barevných příběhů, kterou její čtenář přečte jedním dechem … Účel: Hlavní komunikační nosič kampaně. Název: Česká republika – země strhujících příběhů.
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ OBSAHOVÁ KONCEPCE KNIHY PŘÍBĚHŮ: 1/KNIHA SOUSTŘEĎUJE PREZENTACI VŠECH 17 DESTINACÍ A JEJICH ATRAKTIVIT. 2/OBÁLKA OBSAHUJE NÁZEV, LOGO A QR KÓD PRO PŘÍSTUP NA INTERNET. STRÁNKY. 3/KAŽDÉ Z DESTINACÍ JE VYHRAZENA DVOUSTRANA UMOŽŇUJÍCÍ PŘEHLEDNĚ KOMUNIKOVAT PRIMÁRNÍ ATRAKTIVITU NA LEVÉ STRANĚ DVOULISTU, KTEROU DOPLŇUJE PREZENTACE DALŠÍCH ATRAKTIVIT NA PRAVÉ PROTILEHLÉ STRANĚ. 4/KNIHA PŘÍBĚHŮ OBSAHUJE MAPU ČR S OZNAČENÍM LOKALIZACE VŠECH DESTINACÍ S VLOŽENÍM KM VZDÁLENOSTÍ A ČASŮ PŘEJEZDŮ MEZI SOUSEDÍCÍMI DESTINACEMI. 5/SOUČÁSTÍ TISKOVINY JE SOUBOR PIKTOGRAMŮ, KTERÉ UMOŽŇUJÍ ROZLIŠOVÁNÍ DLE TYPOLOGIE POBYTU VÝROBNÍ PARAMETRY: Rozsah: 36 stran; Obálka: 4 strany; Materiál: papír 80 gramů; Formát: 165 x 230 mm; Barevnost: 4/4; Vazba: V1.
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ STRATEGICKÉ DŮVODY PRO VYTVOŘENÍ KNIHY PŘÍBĚHŮ JAKO KLÍČOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO NÁSTROJE PRODUKTŮ TURISMU 1 /NAPLNĚNÍ VIZE – ČR ZEMĚ PŘÍBĚHŮ 2/NEPŘEHLÉDNUTELNOST PREZENTACE V RÁMCI PERIODIK 3/LIDÉ PREFERUJÍ PŘI VÝBĚRU TUZEMSKÉ DOVOLENÉ FORMU KATALOGU PŘED INZERCÍ 4/INSPIRATIVNÍ MOTIVACE K PRODLOUŽENÍ DOBY TURISTICKÉHO POBYTU 5/SPOLEČNÁ PREZENTACE = ZVÝŠENÍ PRAVDĚPODOBNOSTI NÁVŠTĚVY VÍCE DESTINACÍ 6/VYŠŠÍ ŽIVOTNOST REKLAMNÍHO SDĚLENÍ 7/GRAFICKÁ KONCEPCE UMOŽŇUJE ZDVOJNÁSOBENÍ KOMUNIKAČNÍ PLOCHY VE PROSPĚCH KOMUNIKACE ŠIRŠÍHO POČTU TURISTICKÝCH ATRAKTIVIT KAŽDÉ DESTINACE 8/ÚČINNÉ MÉDIUM PRO KONVERZI ČTENÁŘE NA STRÁNKY S ÚPLNOU NABÍDKOU DESTINACE 9/VÝHODNĚJŠÍ CENA 1 CM 2 INZERTNÍ PLOCHY NEŽ PŘI PLATBĚ TÉHOŽ PROSTORU ZA INZERCI 10/LEPŠÍ VYJEDNÁVACÍ POZICE PRO JEDNÁNÍ O PR PLOCHÁCH ZA VKLAD DO ČASOPISŮ
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ VÝZKUMU PREFERENCÍ CS VKLAD VERSUS PLOŠNÁ INZERCE DESIGN VÝZKUMU: 500 osob VĚK: let kvótní výběr. TERITORIUM: 14 krajů ČR METODIKA SBĚRU: CAPI OBDOBÍ: březen 2013
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ VÝZKUMU PREFERENCÍ CS VKLAD VERSUS PLOŠNÁ INZERCE
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ VÝZKUMU PREFERENCÍ CS VKLAD VERSUS PLOŠNÁ INZERCE
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ VÝZKUMU PREFERENCÍ CS VKLAD VERSUS PLOŠNÁ INZERCE
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ POSTAVENÍ MEDIATYPŮ V ROZHODOVACÍM PROCESU Výzkum pro Unii vydavatelů, 1000 respondentů 18 – 65 let, 2010
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ MÉDIA JAKO MOTIVÁTOR KE KOUPI – DLE KATEGORIÍ PRODUKTŮ : Výzkum pro Unii vydavatelů, 1000 respondentů 18 – 65 let, 2010
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Výzkum pro Unii vydavatelů, 1000 respondentů 18 – 65 let, 2010 VÝZKUM MÍRY KONVERZE Z TISKOVIN
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ KREATIVNÍ ZPRACOVÁNÍ
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Lipno baví celou rodinu (aktivní produkt)
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Po stopách řádu Benediktínů a stavitelů Dientzenhoferových (kulturní produkt)
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Prezentace dalších turistických destinací
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ WEB BANNER TÉMATICKÉ POJETÍ VÝBĚRU A ROTACE KOMUNIKOVANÝCH TÉMAT
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ WEB BANNER – TÉMATICKÉ POJETÍ – KULTURNÍ PRODUKT
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ WEB BANNER – TÉMATICKÉ POJETÍ – AKTIVNÍ PRODUKT
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ MEDIÁLNÍ STRATEGIE
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ CÍL Dosáhnout u potenciálních zákazníků (CS) co největší míry znalosti nabídky 17 produktů turismu v rámci ČR a v definovaných příhraničních oblastech, a to způsobem, který zabezpečí princip rovné míry mediální podpory každé ze 17 komunikovaných destinací. KLÍČOVÁ MYŠLENKA Mediální strategie vychází z formulace kreativní strategie, jejichž jednotící a současně unikátní myšlenkou je SDRUŽENÍ KOMUNIKACE JEDNOTLIVÝCH 17 PRODUKTŮ TURISMU DO SOUBORNÉ FORMY.
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Osoby se střední a vyšším vzděláním, s průměrnými až nadprůměrnými příjmy, (kategorie A,B,C) zastávající kvalifikovanou práci či v roli podnikatelů, jejichž životní standard/úspory umožňují cestování, pravidelné dovolené a odpovídající spotřebu v místě pobytu. CS1 AKTIVNÍ BEZDĚTNÍ CS1 AKTIVNÍ BEZDĚTNÍ CS2 RODINY S DĚTMI CS2 RODINY S DĚTMI CS3 PRÁZDNÉ HNÍZDO CS3 PRÁZDNÉ HNÍZDO SOC. EKONOM. TŘÍDA A,B,C,D SOC. EKONOM TŘÍDA A,B,C SOC. EKONOM. TŘÍDA A,B,C,D SEGMENTACE CS Věk 18 – 30 letRodiče s dětmi do 25 let Rodiče 50+
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ PRINT MEDIA MIX ON LINE DOPRAVA VKLAD - INZERCE PPC KAMPAŇ BANNER. KAMPAŇ MICROSITE VLAKY AUTOBUSY PR KOMUNIKACE NÁVRH PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ STRATEGIE VÝBĚRU TISKOVÝCH TITULŮ Cílem výběru inzertních tiskovin je maximalizace komunikačního efektu vůči CS dosaženého inzercí právě ve vybraném titulu. Klíčem ke správné volbě inzertního média je průnik tří významných parametrů, kterými jsou VYSOKÁ ČTENOST, dále AFINITA, tj. vhodnost titulu právě pro požadovaný typ CS a jeho TÉMATIKA zaměření vytvářející vhodné informační, emocionální i důvěryhodné prostředí k úspěšnému předání inzertního sdělení.
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Věk 18 – 30 let Rodiče s dětmi do 25 let Rodiče 50+ VKLÁDANÁ INZERCE
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ ON LINE KAMPAŇ On line podpora je koncipována jako prokliková kampaň zaměřená na maximální výkonnost s cílem dosáhnout co největšího počtu prokliků, tedy přístupů na speciální microsite prezentující 17 turistických destinací. Vzhledem k cílu kampaně navrhujeme realizovat výkonností internetovou kampaň, která nám umožní tento cíl nejlépe splnit. Výkonností internetovou kampaň navrhujeme realizovat přes tzv. systém PPC v textové i bannerové podobě, kde je placen pouze realizovaný klik, nikoliv jen zobrazení informace. VÝHODY: Vysoký výkon kampaně, působivá multimediální podoba, eliminace bulvárních serverů, přesah na sociální sítě, možnost cílení na zahraničí, dobrá měřitelnost výsledků.
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Nejnavštěvovanější sociální síť světa, umožňuje kromě regionálního cílení, také cílení dle zájmů, čehož v rámci kampaně skvěle využijeme SEZNAM SKLIK FACEBOOK GOOGLE ADWORDS GOOGLE ADWORDS GOOGLE DISPLAY NETWORK NÁSTROJE ON LINE Reklamní odkazy se zobrazují na základě vyhledávání dle definovaných klíčových slov. Umožňuje regionální cílení, což dovoluje komunikaci v rámci zahraničí. Bannery se zobrazují na serverech, které jsou přidruženy pod tuto síť. Lze omezit zobrazovaní na bulvárních serverech. Umožňuje regionální cílení, což nám umožní komunikaci v rámci zahraničí Obdoba Google Adwords na největším českém vyhledávacím serveru SEZNAM.CZ. Působnost pouze v rámci České republiky. PROKLIK TEXT PROKLIK BANNER PPC PROKLIK TEXT DOSÁHNOUT MAXIMÁLNÍ POČET NÁVŠTĚV MICROSITE S ATRAKTIVNÍ PREZENTACÍ 17 REGIONŮ
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ TAKTIKA VEDENÍ KAMPANĚ V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH Principiálně jako u vkládané inzerce je cílem společná prezentace 17 turistických destinací formou propagační tiskoviny, v tomto případě vkládané přímo na sedadla (prémiová forma reklamy) ve vysoce frekventovaných hromadných dopravních prostředích na dálkových trasách napříč ČR. VÝHODY ZVOLENÉ FORMY KOMUNIKACE 1/ Vysoká kvalitativní úroveň prostředí odpovídající prezentovanému tématu 2/Jízda na dálkových trasách vytváří ideální předpoklady pro přečtení vkladu 3/Afinitní výskyt CS kategorie A,B,C - dáno vyšší cenou cestovného 4/87,4 % cestujících se SA uvedlo, že si všímají reklamy po dobu cesty 5/ 97,3 % cestujících s SA uvádí, že je reklama ve vozidlech neobtěžuje
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Zvolená trasa viz. mapa Počet cestujících: / měsíc Počet brožur k distribuci: / měsíc Timing: Zvolená trasa Brno – Praha – Brno Počet cestujících: / měsíc Počet brožur k distribuci: / měsíc Timing:
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ MEDIA RELATIONS
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ KOMUNKACE S NOVINÁŘI PRESS TRIPYTISKOVÉ ZPRÁVY TISKOVÉ KONFERENCE PR ČLÁNKY
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ TIMING KAMPANĚ
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ REKAPITULACE ROZPOČTU
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Rekapitulace rozpočtu
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ Rekapitulace rozpočtu
CzechTourism PODPORA TVORBY PRODUKTŮ A MARKETINGU CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONECH reg. Čísla CZ.1.06/4.1.00/ a CZ.1.06/4.1.00/ DĚKUJEME ZA POZORNOST