DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 KOALICE SOS PRAHA VEŘEJNÁ DOPRAVA ŘEŠÍ EKOLOGICKÉ A PROSTOROVÉ PROBLÉMY VE MĚSTECH MOTTO Pramen: Better Mobility in Urban Areas – UITP 2001 Projekt Dopravní alternativa pro Prahu financuje nadace Partnerství a Rockefeller Brothers Fund"
Pramen: Better Mobility in Urban Areas – UITP 2001 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM A JEHO TŘI PILÍŘE TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 KOALICE SOS PRAHA
ZÁKLADNÍ PROSTŘEDEK K DOSAŽENÍ CÍLE CÍL VEŘEJNÁ DOPRAVA KONKURENCESCHOPNÁ KVALITOU POSKYTOVANÝCH SLUŽEB INDIVIDUÁLNÍ AUTOMOBILOVÉ DOPRAVĚ VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 KOALICE SOS PRAHA FUNGUJÍCÍ V REÁLNÉM ČASE
DÍLČÍ TÉMATA ROZVOJ VEŘEJNÉ HROMADNÉ DOPRAVY HUMANIZACE ULIČNÍCH PROSTORŮ A ROZVOJ CYKLISTIKY REGULACE AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VÝVOJ SILNIČNÍHO SKELETU VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
STRATEGIE REGULACE AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY 1. PŘEDNOSTNĚ DOKONČIT PRAŽSKÝ (SILNIČNÍ) OKRUH V JINÝCH FUNKČNÍCH ETAPÁCH KTERÝ PŘEVEDE TRANZITNÍ, ZEJMÉNA NÁKLADNÍ DOPRAVU usnesení vlády 164 z zastavilo financování severozápadní části SO VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
SILNIČNÍ SKELET I. VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 SILNIČNÍ SKELET II.
2. NEREALIZOVAT AUTODRÁHY V KOMPAKTNÍM MĚSTĚ KTERÉ BY MĚSTO ZAHLTILY AUTOMOBILY SEVERNÍ A VÝCHODNÍ SEGMENT MĚSTSKÉHO OKRUHU NAVAZUJÍCÍ RADIÁLY VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 STRATEGIE REGULACE AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
STRATEGIE REGULACE AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY 3. NAHRADIT MĚSTSKÝ OKRUH POLOOKRUHEM VEDENÝM V PŘIROZENÉ SPÁŘE MEZI KOMPAKTNÍM MĚSTEM A VELKÝMI SÍDLIŠTI S VYUŽITÍM REKONSTRUOVANÉHO PRŮMYSLOVÉHO POLOOKRUHU HLAVNÍM „OPERÁTOREM MOBILITY“ V KOMPAKTNÍM MĚSTĚ SE STANE KOLEJOVÁ VEŘEJNÁ HROMADNÁ DOPRAVA VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 STRUKTURA MĚSTA
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 OFICIÁLNÍ NÁVRH
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 MĚSTSKÝ POLOOKRUH
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 VEŘEJNÁ DOPRAVA HLAVNÍ OPERÁTOR MOBILITY
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 VEŘEJNÁ DOPRAVA HLAVNÍ OPERÁTOR MOBILITY
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 VEŘEJNÁ DOPRAVA HLAVNÍ OPERÁTOR MOBILITY
STRATEGIE REGULACE AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY 4. ZKLIDNIT KOMPAKTNÍ MĚSTO OD AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY S CELKOVOU REHABILITACÍ KLASICKÉHO MĚSTSKÉHO INTERIÉRU VYLEPŠENÍM LOKÁLNÍCH KRIZOVÝCH MÍST V SÍTI MĚSTSKÝCH TŘÍD TATO VYLEPŠENÍ NESMÍ ZVYŠOVAT KAPACITU ŘEŠENÉHO ÚSEKU VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
LETNÁ (2004) Foto: autor 2004 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
ZPRACOVAL: P. PREININGER VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
ZPRACOVAL: P. PREININGER VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 BERLIN - PRIORITY ROZVOJE ULIČNÍ SÍTĚ r Pramen: Senatsverwaltung für Stadtenwicklung 2003
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 BERLIN - PRIORITY ROZVOJE ULIČNÍ SÍTĚ r Pramen: Senatsverwaltung für Stadtenwicklung 2003
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 BERLIN - PRIORITY ROZVOJE ULIČNÍ SÍTĚ r Pramen: Senatsverwaltung für Stadtenwicklung 2003
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
SKRYTÁ RADIÁLA SVATOVÍTSKÁ – VÍTĚZNÉ NÁM. Foto: autor 2004 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
Foto: autor 2004 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 SKRYTÁ RADIÁLA UL. JUGOSLÁVSKÝCH PARTYZÁNŮ
STRATEGIE REGULACE AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY 5. ZAVÉST ZVLÁŠTNÍ DOPRAVNÍ REŽIM V ŠIRŠÍM CENTRU MĚSTA S ODSTUPŇOVANOU REGULACÍ VNĚJŠÍ A VNITŘNÍ ZÓNY ZPOPLATNĚNÍM A OMEZOVÁNÍM PARKOVÁNÍ ZÍSKANÉ FINANČNÍ PROSTŘEDKY JE NUTNO VĚNOVAT NA ROZVOJ VEŘEJNÉ HROMADNÉ DOPRAVY, NIKOLIV NA ROZVOJ SILNIC VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 ZAVEDENÍM MÝTNÉHO ZŘÍZENÍM ZÓNY TEMPO 30
PALACHOVO NÁM. (2004) Foto: autor 2004 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
STRATEGIE ROZVOJE VEŘEJNÉ HROMADNÉ DOPRAVY Foto: autor 2002 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU ZROVNOPRÁVNIT PŘÍMĚSTSKOU ŽELEZNICI S OSTATNÍMI SUBSYSTÉMY VEŘEJNÉ DOPRAVY 2. REVIDOVAT KONCEPCI ROZVOJE METRA 3. VÝRAZNĚ ROZVÍJET TRAMVAJOVÉ TRATĚ 4. PREFEROVAT NEKOLEJOVOU VEŘEJNOU DOPRAVU
ROZVOJ TRAMVAJOVÉ SÍTĚ VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
TRAMVAJOVÉ NAPÁJEČE METRA VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
TRAMVAJOVÉ TANGENTY VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
OSTATNÍ TRAMVAJOVÉ TRATĚ VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
VÝHLED VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
PREZENTACE DUBEN 2004 – SENÁT VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 STRASBOURG 1994
KOMOKO - MODŘANY (2004) Foto: autor 2004 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
BARRANDOV (2004) Foto: autor 2004 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
DEJVICKÁ ulice - PĚŠÍ ZÓNA S TRAMVAJÍ Studie ALEJ 2000 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
DEJVICKÁ ulice - PĚŠÍ ZÓNA S TRAMVAJÍ DOSTUPNOST ÚZEMÍ OBVODNÍ ÚŘAD PRAHY 6 VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
HUMANIZACE ULIČNÍCH PROSTORŮ A ROZVOJ CYKLISTIKY VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 MODŘANY 1994 Foto: autor 2004
STRATEGIE HUMANIZACE ULIČNÍHO PROSTORU A ROZVOJE CYKLISTIKY 1. SNIŽOVAT RYCHLOST AUTOMOBILŮ VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU HUMANIZOVAT OKAMŽITĚ SJ MAGISTRÁLU 3. SYSTEMATICKY BUDOVAT CYKLOTRASY ZAMĚŘIT SE PŘEDEVŠÍM NA BEZPEČNÉ MĚSTSKÉ CYKLOTRASY VEDENÉ V CYKLISTICKÝCH PRUZÍCH A PÁSECH
DEJVICE VERDUNSKÁ (2004) VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
LETENSKÉ SADY VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 Foto: Š. Boháč
VÝTOŇ U NÁRODNÍHO DIVADLA Foto: autor VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004
PODBABSKÁ VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 Foto: autor
BERLIN VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 Foto: autor
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 Foto: autor 2002 DRESDEN – (běžná sběrná komunikace)
VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 Foto: archiv CDV KDESI (VŠUDE) V HOLANDSKU
UHERSKÉ HRADIŠTĚ VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 Foto: archiv CDV
ZÁVĚR VYVÁŽENÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM PODPORUJÍCÍ ROZVOJ KLASICKÉHO MĚSTA – DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU PŘEDNOSTNĚ DOKONČIT PRAŽSKÝ (SILNIČNÍ) OKRUH 2. NEREALIZOVAT AUTODRÁHY V KOMPAKTNÍM MĚSTĚ 3. NAHRADIT MĚSTSKÝ OKRUH POLOOKRUHEM 4. ZKLIDNIT KOMPAKTNÍ MĚSTO OD AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY 5. ZAVÉST ZVLÁŠTNÍ REŽIM V ŠIRŠÍM CENTRU MĚSTA 1. ZROVNOPRÁVNIT ŽELEZNICI S OSTATNÍMI SUBSYSTÉMY VHD 2. REVIDOVAT KONCEPCI ROZVOJE METRA 3. VÝRAZNĚ ROZVÍJET TRAMVAJOVÉ TRATĚ 4. PREFEROVAT NEKOLEJOVOU VEŘEJNOU DOPRAVU 1. SNIŽOVAT RYCHLOST AUTOMOBILŮ 2. HUMANIZOVAT OKAMŽITĚ SEVEROJIŽNÍ MAGISTRÁLU 3. SYSTEMATICKY BUDOVAT CYKLOTRASY
DOPRAVNÍ ALTERNATIVA PRO PRAHU 2004 KOALICE SOS PRAHA Projekt Dopravní alternativa pro Prahu financuje nadace Partnerství a Rockefeller Brothers Fund" Ing. arch. Ivan Lejčar ALEJ - architektonický ateliér Bubenečská 43, PRAHA 6 PRO SOS PRAHA ZPRACOVAL