Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj.07.18.1 z 2 Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. VY_32_INOVACE_Čj.07.18.1 z 2
Škola: Základní a Mateřská škola pro tělesně postižené, Lužická 920/7, Liberec, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3452 Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Vyjmenovaná slova po Z Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: 20. 8. 2013 Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Prezentace seznamuje žáky s vyjmenovanými slovy po Z. Součástí prezentace jsou fotografie k lepšímu zapamatování a pracovní listy k procvičování. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po Z Druh interaktivity: kombinovaná
Vyjmenovaná slova po Z
Brzy časně
Jazyk Orgán chuti a řeči
Nazývat se Jmenovat se
Ruzyně část Prahy
Rozlišujte: brzy X brzičko í y Z_tra musím brz_ vstávat. i Vrať se brz_čko!
nazývat se X zívat ý Jak se naz_vá tento umělec? Pán z_val únavou. í
METODICKÉ POKYNY Cíl: Seznámení s vyjmenovanými slovy po Z. Organizace: Výuku realizujeme v učebně opatřené interaktivní tabulí. Možná je i individuální výuka na počítači. Při vzdělávací činnosti uplatňujeme individuální přístup k žákům. Popis práce se vzdělávacím materiálem: Žáci jsou usazeni před interaktivní tabuli. Učitel spouští prezentaci. Snímek 4- 7: V první části prezentace se žáci seznamují s vyjmenovanými slovy po Z. Ke každému vyjmenovanému slovu je přiřazeno synonymum. Snímek 8 a 9: Ve druhé části prezentace žáci rozlišují podobně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i,í,y,ý.
ZDROJE: Snímek 4, 5, 6, 8, 9: In: Office.microsoft.com [online]. 2010-01-12 [cit. 2012-03-19]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images Klíčová slova: ráno, jazyk, učitel, smajlík, zívat, hodinky Snímek 7: Ruzyně. Wikipedie [online]. 2013-01-09 [cit. 2013-08-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Praha,_Ruzyn%C4%9B,_pohled_na_S%C3%ADdli%C5%A1t%C4%9B_na_D%C4%9Bdin%C4%9B.JPG